چنارانی: نامردی است که چشم هایم را به روی کارهای دولت ببندم! نماینده نیشابور در مجلس با چرخش لحن آشکار و بیانی متفاوت با ادبیات همیشگی اش گفت: به عنوان یک نماینده می گویم که نامردی است چشم هایم را ببندم و بگویم دولت هیچ کاری نکرده است، اما در برخی جاها توقع ها ویژه […]

چنارانی: نامردی است که چشم هایم را به روی کارهای دولت ببندم!

نماینده نیشابور در مجلس با چرخش لحن آشکار و بیانی متفاوت با ادبیات همیشگی اش گفت: به عنوان یک نماینده می گویم که نامردی است چشم هایم را ببندم و بگویم دولت هیچ کاری نکرده است، اما در برخی جاها توقع ها ویژه است.

آن گونه که خبرگزاری برنا گزارش کرده، هاجر چنارانی گفته: من نگفتم شرکت قطعات ایران خودرو از سوی رئیس جمهور به خاندان مونسان واگذار شده است!

چندی پیش «هاجر چنارانی» نماینده مردم نیشابور در مصاحبه ای از رئیس جمهور برای آن چه واگذاری شرکت قطعات ایران خودرو، به خاندان «مونسان»، نامیده بود، انتقاد کرده بود.

حالا چنارانی، در گفت و گو با «برنا» در اصلاح آن سخنان گفته: در سال 1393  مجوزی به خراسان رضوی داده شد در خصوص شرکت صنایع قطعات خودرو ایران و بعدها تغییر نام یافت. این مجوز  یک سال بعد از رییس جمهور شدن روحانی به هیات مدیره واگذار شد. در مصاحبه ای از قول من منتشر شده بود که من، علی اصغر مونسان را در این موضوع دخیل کردم، اما من نگفتم شرکت قطعات ایران خودرو از سوی رئیس جمهور به خاندان مونسان واگذار شده است. هدف من آقای مهدی مونسان بود. به هیچ عنوان هدفم علی اصغر مونسان نبوده است و این موضوع هیچ ارتباطی به میراث فرهنگی و مونسان ندارد.

توقع از دولت در مورد هیات مدیره کارخانه ها

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید مجدد بر این جمله که هدف ام مهدی مونسان است نه علی اصغر مونسان، بیان کرد: در تذکری به رئیس جمهور خواستار پیگیری ویژه در این زمینه شدیم که ایشان پیگیری هایی در این خصوص انجام دادند اما هنوز نیازمند تلاش بیشتری است. خواستار این هستیم که در همه شرکت ها و کارخانه های یک شهرستان، حداقل یک نفر از اعضای هیات مدیره آن از اهالی بومی همان شهرستان باشند که دغدغه و مشکلات مردم را بدانند.

نامردی است چشم هایم را روی کارهای دولت ببندم

چنارانی همچنین گفته: به عنوان یک نماینده می گویم که نامردی است چشم هایم را ببندم و بگویم دولت هیچ کاری نکرده است، اما در برخی جاها توقع ها ویژه است. درست است شرایط تحریم را می گذارنیم اما باز هم نیاز به تلاش بیشتر دولت و مسئولین داریم.

وی با بیان این که پروژه ورزشگاه انقلاب در نیشابور در دولت روحانی پیشرفت چشمگیری داشت، افزود: پروژه ورزشگاه انقلاب که بیست سال است در نیشابور حدود 45درصد پیشرفت فیزیکی داشته، در این دولت به 80درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. نامردی است که بگوییم در این دولت هیچ کاری انجام نشده است. اما متاسفانه بی تدبیری ها در داخل کشور و عدم مدیریت ها، باعث می شود که مردم نگاه و توقعات ویژه ای را از دولت طلب کنند. عدم نظارت ها مردم را نگران کرده است.

ظریف سرمایه نظام است

او در خصوص تحریم ظریف هم گفته: اقدام آمریکا را محکوم می کنیم و با یقین می گوییم ظریف مانند بسیاری از نیروهای انقلابی برای این انقلاب زحمت کشیده است. ظریف سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

تغییر لحن هاجر چنارانی نسبت به دولت، آن هم در سال پایان نمایندگی اش از سوی برخی ناظران به عنوان عملی سیاسی تلقی می شود. اگر چه نمی توان با اطمینان از این قیاس سخن گفت که برخی نمایندگان در سال پایانی کار خود در مجلس، به دنبال پیدا کردن جای پایی در دولت و کسب کرسی های اجرایی در صورت رای نیاوردن در مجلس بعدی هستند، به ویژه نمایندگانی که تا پیش از ورود به مجلس، سمت معتبر و جایگاهِ اصطلاحا اسم و رسم داری نداشته اند، اما نشانه های آشکار تغییر لحن چنارانی در این مصاحبه نسبت به قوه مجریه، دست کم نیازمند تحلیل و رمز گشایی بیش تر است.