فضای سبز شهری بیش ترین میزان آب شرب شهر را مصرف می کند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور از اجرای 75 کیلومتر شبکه فاضلاب با استفاده از طرح‌های فاینانس و شبه فاینانس در این شهر خبر داد. محمد سلطانی به خبرنگاران گفت: از این میزان 47 کیلومتر شبکه مربوط به سال‌های 94 و 95 بوده […]

فضای سبز شهری بیش ترین میزان آب شرب شهر را مصرف می کند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور از اجرای 75 کیلومتر شبکه فاضلاب با استفاده از طرح‌های فاینانس و شبه فاینانس در این شهر خبر داد.

محمد سلطانی به خبرنگاران گفت: از این میزان 47 کیلومتر شبکه مربوط به سال‌های 94 و 95 بوده و 28 کیلومتر هم در سال قبل اجرا شده است.
وی همچنین کسری مخزن ذخیره آب شهرستان نیشابور را در اوج مصرف 250 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: 30 درصد از 750 کیلومتر طول شبکه آبرسانی این شهر به‌دلیل فرسودگی باعث هدر رفت 32 درصد آب شرب می‌شود و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
مدیرعامل شرکت تبصره‌دو آب و فاضلاب نیشابور اصلاح، مرمت و نوسازی شبکه‌های فرسوده را نیازمند اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال دانست و گفت: یکی دیگر از راه‌های کاهش هدر رفت آب منطقه‌بندی شبکه آبرسانی شهر نیشابور است که با اجرای کامل این طرح ضمن کاهش هدر رفت و مصرف، فشار آب در مناطق مختلف یکسان‌سازی خواهد شد.
سلطانی اضافه کرد: فضای سبز شهری بیشترین میزان مصرف آب شرب نیشابور را به خود اختصاص داده و به‌منظور کنترل و کاهش مصرف آب شرب در این بخش، تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد تصفیه‌خانه محلی با شهرداری امضا شده ولی تاکنون اقدامی از طرف عوامل فضای سبز شهری به‌عمل نیامده است.
مدیرعامل شرکت آبفای نیشابور در خصوص مطالبات شرکت اظهار کرد: این شرکت 45 میلیارد ریال مطالبات مردمی دارد که شهرداری نیشابور با 25 میلیارد ریال بزرگترین بدهکار به این شرکت در پایان سال قبل بوده است.
سلطانی همچنین با بیان اینکه هر ماه 700 فقره اتفاق آب در سطح شهر رفع می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک هزار و 300 فقره و از ابتدای سال جاری تا کنون 40 فقره انشعاب غیرمجاز در شهر نیشابور کشف و حدود 400 فقره انشعاب هم به دلیل بدهی قطع شده است.