غرق شدن همشهري باغشني در سرماي منهاي 5 درجه
غرق شدن همشهري باغشني در سرماي منهاي 5 درجه

يکي از اهالي روستاي باغشن گچ، در نيمه شب 29 آذرماه در يک استخر ذخيره آب کشاورزي سقوط کرد و با توجه به سرماي شديد جان سپرد جان سپرد. به گزارش روابط عمومي آتش نشاني نيشابور، در ساعت 23 و 36 دقيقه واپسين شب آذرماه، فردي مضطرب در تماس تلفني با ستاد آتش نشاني از […]

20يکي از اهالي روستاي باغشن گچ، در نيمه شب 29 آذرماه در يک استخر ذخيره آب کشاورزي سقوط کرد و با توجه به سرماي شديد جان سپرد جان سپرد.

به گزارش روابط عمومي آتش نشاني نيشابور، در ساعت 23 و 36 دقيقه واپسين شب آذرماه، فردي مضطرب در تماس تلفني با ستاد آتش نشاني از غرق شدن فردي به نام محمد م. تقريبا» 50 ساله به دلايل نامعلوم در داخل حوضچه ذخيره آب واقع در ضلع جنوب روستاي باغشن گچ خبر داد.

در پي اين تماس، دو تيم امداد و نجات از ايستگاه هاي يک و چهار نيشابور به محل حادثه در نزديکي چاه شماره يک باغشن گچ اعزام شدند.

به گفته رييس سازمان آتش نشاني، نيروهاي نجات اين سازمان از يک دقيقه پس از نيمه شب شروع به جستجو کردند. در حالي که افراد حاضر در محل و نزديکان ، نسبت به حضور فرد مفقود در استخر ترديد داشتند، عميت جستجو با بررسي بيشتر عمق و اطلاعات حوضچه ذخيره آب ادامه يافت و اين در حالي بود که عدم روشنايي لازم و برودت 5- درجه و باد نسبتا» شديد در محل حادثه که دما را تا 10- درجه کاهش مي داد، کار را دشوار کرده بود.

اين گزارش حاکي است که تيم نجات پس از 144 دقيقه (تقريبا دو و نيم ساعت ) موفق به پيدا کردن مصدوم نشدند. با اين شرايط امکان زنده ماندن فرد غرق شده به صفر رسيده بود.

پس از اين جست و جوي بي حاصل به دستور مدير سازمان، که خود نيز در محل حضور يافته بود، عمليات  تا روشن شدن هوا به تعويق افتاد.

ساعت 7:45 روز بعد تيم امداد شيفت بعدي براي تکميل کار ناتمام به باغشن گچ اعزام شدند و در ساعت 8:00 اقدام به عمليات جستجو نمودند که اين بار در ساعت 9:25 جسد فرد فوت شده پيدا و از داخل آب بيرون کشيده شد.

سازمان آتش نشاني از همشهريان عزيز خواست که رعايت اصول ايمني را در برخورد با اينگونه حوضچه ها داشته باشند و از شنا کردن و نزديک شدن به اين حوضچه ها خودداري نمايند.

گفتني است صاحبان اين حوضچه ها ملزم به فنس کشي و محصور نمودن و نصب علائم هشداردهنده در محل استخر هستند.