نیشابور که تگزاس نیست، دانش آموز با قمه  و چاقو و اسپری و … سرکلاس بیاید
نیشابور که تگزاس نیست، دانش آموز با قمه  و چاقو و اسپری و … سرکلاس بیاید
محروميت در درون نيشابور موج مي زند، پشت ميز نشستن و نسخه نوشتن براي مردم مؤثر نخواهد بود

🔹فرماندار نیشابور در گفتگو با خیام نامه در خصوص اعتراضات اخیر گفت: در این اتفاقات اخیر که (تا زمان مصاحبه) حدود یک ماه بعد از فوت مهسا امینی به طول انجامید، تنها یک ماشین نیروی انتظامی آتش گرفت و در همان زمان تعدادی شیشه بانک و یکی از دکه‌های پلیس شکسته شد، و ما خسارت دیگری در این خصوص نداشتیم.

🔹فرماندار ادامه داد: متاسفانه در آن زمان از نیروهای انتظامی و بسیجی مصدوم داشتیم که در جهت پرتاب سنگ معترضین دچار آسیب سطحی شدند و بصورت سرپایی درمان شدند، اما از طرف معترضین کسی را بعنوان اینکه آسیب دیده باشد، نداشتیم.

🔹ابوطالب جوان در پاسخ به خبرنگار ما که پرسید، با توجه به مشاهدات میدانی شاهدان و گزارش ها، دختر جوانی در تجمع ۳۰ شهریور خیابان دارایی بر اثر ضربه باتوم بر زمین افتاده بود، آیا از وضعیت آن اطلاعی در دست است؟ گفت: تا این لحظه هیچ مراجعه و شکایتی و یا گزارش مکتوب مبنی بر چنین حادثه‌ای به دست ما نرسیده، حتی خود آن شخص یا خانواده جهت شکایت از این موضوع به ما مراجعه نکردند تا ما از این جریان مطلع باشیم، و تا جایی که به ما آمار رسیده، هیچ آسیبی متوجه معترضین نبوده است.

🔹وی اظهار داشت: در اجتماعات این چنینی طبیعی می‌باشد و احتمال هرگونه آسیبی وجود دارد، لذا سنگهایی که پرتاب می‌شود، احتمال اینکه به سر شهروندی برخورد و جراحت ایجاد کند، وجود دارد.
فرماندار در خصوص میزان خسارات وارده گفت: در این اتفاقات خسارات آنقدر بالا نبود تا این موضوع در تریبون‌های رسمی مطرح و طرح شود.

🔹جوان درباره تعداد بازداشتیها و اینکه چه تعدادی در بازداشت هستند، اظهار داشت: عمده کسانی که در آن زمان دستگیر شدند، بیشتر دستخوش احساسات و جو موجود شده‌اند.

🔹وی در انتها گفت: در میان بازداشتی‌ها کسی که در ارتباطات با معاندین باشد و مشکل امنیتی داشته باشد وجود نداشت، و همه آزاد شدند و هم اکنون بعید می‌دانم کسی مرتبط با این موضوع در بازداشتگاه و زندان باشد.

🔸مشروح این مطلب را در شماره ۵۲۲ خیام نامه بخوانید.
⚠️کپی و نشر مطالب، تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

  • نویسنده : مسعود ميرادي
  • منبع خبر : خیام نامه