گردهمايي ورزشکاران به دعوت سمن ياران توسعه ورزش
گردهمايي ورزشکاران به دعوت سمن ياران توسعه ورزش

آزاده مهديار قهرماني جاودانگي نيست، بايد پهلوان بسازيم دو سوم بازوبندهاي پهلواني جهان متعلق به نيشابوريان است نمايندگان مردم در مجلس به همراه ورزشکاران شهرستان به دعوت سازمان مردم نهاد «ياران توسعه ورزش» گرد هم آمدند و ورزشکاران به بيان دغدغه ها و راهکارهاي خود براي حمايت بيشتر از ورزش ورزشکار پرداختند. در اين نشست […]

آزاده مهديار

قهرماني جاودانگي نيست، بايد پهلوان بسازيم

دو سوم بازوبندهاي پهلواني جهان متعلق به نيشابوريان است

18نمايندگان مردم در مجلس به همراه ورزشکاران شهرستان به دعوت سازمان مردم نهاد «ياران توسعه ورزش» گرد هم آمدند و ورزشکاران به بيان دغدغه ها و راهکارهاي خود براي حمايت بيشتر از ورزش ورزشکار پرداختند.

در اين نشست که روز جمعه، بيست و ششم آذر ماه در باشگاه شهيد فيوجي برگزار شد، دکتر گرمابي با بيان اين که در گذشته هر زمان از مقابل اين باشگاه عبور مي کردم، صداي ضرب آن مرا به اينجا مي کشاند، اظهار داشت: يکي از بيشترين ديدار هاي من در اين مدت با ورزشکاران بوده است چراکه معتقدم کساني که عمرشان را در اين حوزه گذاشته اند، راه حل مشکلات آن را بهتر مي دانند.

وي به بيان خاطره اي پرداخت:« زمان مسابقه ايران-استراليا من در کانادا بودم و با وجود اين که بازي مقارن با ساعت چهار صبح به وقت آنجا بود و نيم متر برف روي زمين نشسته بود و مکان خاصي هم مسابقه را پخش مي کرد، براي تماشاي بازي از خانه خارج شديم و ديديم که بيش از چهارصد ايراني براي تماشاي بازي آمده اند؛ اين نشان مي دهد ورزش قدرت ايجاد همبستگي را دارد و بايد از اين قدرت استفاده کرد.»

گرمابي با تأکيد بر اين که بايد با برنامه ريزي به سوي داشتن تيم در ليگ هاي جهاني و قرماني المپيک برويم، تصريح کرد: بايد ورزش را يک صنعت دانست و اگر پيشنهادي هست به صورت «طرح» مطرح کرد تا ما هم در مجلس با مشخص شدن هزينه-فايده هر پيشنهاد بتوانيم با اطلاعات کامل در جهت تأمين اعتبار اين حوزه اقدام کنيم.

ترشيزيان، رئيس اداره ورزش و جوانان، ضمن اعلام حمايت از تشکيل سمن هاي ورزشي از تلاش خود براي جذب اعتبارات دولتي که به گفته وي گاه فقط در خارج از استان هزينه مي شود خبر داد.

نماينده اين سمن ورزشي نيز تشکيل اين سازمان را در جهت ارائه يک چشم انداز و پياده سازي برنامه هاي عملي در حوزه ورزش در غياب «شوراي ورزش» شهرستان اعلام کرد و ملزومات ورزش شهرستان را چنين برشمرد: کمبودهاي زيرساختي و تجهيزات ورزشي، لزوم برگزاري همايش هاي تخصصي و دوره هاي آموزشي، صندوق رفاه ورزشکاران و لزوم سرمايه گذاري در رشته هاي جديد.

در اين نشست رشيدلمير، قهرمان سنگين وزن جهان با اشاره به دولتي بودن باشگاه هاي ورزشي، بيان داشت: وزارت ورزش اجازه تأسيس باشگاه خصوصي را نمي دهد اما مي توان با ترفندهاي حقوقي يک هيئت مديره تأسيس کرد و سهام فروخت، لازم است صنايع به اين بخش ورود پيدا کنند و سهام باشگاه را خريداري کنند.

وي اين راه کار را در جهت تأمين مالي هزينه هاي سفر مسابقات و تقدير از قهرمانان ملي پيشنهاد داد و همکاري و رايزني نمايندگان مردم در مجلس را در اين زمينه را خواستار شد.

رشيدلمير با بيان اين که دو سوم بازوبندهاي پهلواني جهان متعلق به نيشابوريان است، افزود: علاوه بر پتانسيل قوي کُشتي پهلواني در نيشابور، نزديک به نيمي از رتبه هاي برتر «سنگ نوردي» به نيشابور اختصاص دارد.

وي با اين بيان که هرچه به دنبال ساختن «قهرمان» باشيم به قهقرا رفته ايم، اظهار داشت: ما بايد در پي ساختن «پهلوان» باشيم تا هم افتخارات ملي کسب کنيم و هم الگو و نماد صحيح بسازيم، پهلواني يک صفت است و جنسيت نمي شناسد، چه بسيار قهرماناني که به زور بازو و مدال هاي شان نازيدند اما در اذهان ماندگار نشدند و بالعکس. قهرماني به درد جاودانگي ما نمي خورد، بايد به پهلواني برسيم.