نقره جهان بر سينه ووشوکار نيشابوري
نقره جهان بر سينه ووشوکار نيشابوري

تيم ملي ايران که از هفته گذشته و در چارچوب رقابت هاي جام جهاني اين رشته در چين روياروي حريفان خود قرار گرفته بود، با واگذاري نتيجه ديدار پاياني به حريف قدرتمند خود از کشور ميزبان به نايب قهرماني اين مسابقات رسيد و مدال نقره جهان را بر گردن آويخت. فضلي، عصر يکشنبه 16 آبان […]

18 تيم ملي ايران که از هفته گذشته و در چارچوب رقابت هاي جام جهاني اين رشته در چين روياروي حريفان خود قرار گرفته بود، با واگذاري نتيجه ديدار پاياني به حريف قدرتمند خود از کشور ميزبان به نايب قهرماني اين مسابقات رسيد و مدال نقره جهان را بر گردن آويخت.

فضلي، عصر يکشنبه 16 آبان ماه و در وزن منهاي 85 كيلوگرم به مصاف حريف خود از کشور ميزبان رفت و علي رغم پيروزي در راند اول، در راندهاي دوم و سوم شکست را پذيرا شد و به مقام نايب قهرماني مسابقات جام جهاني رسيد و به مدال نقره بسنده کرد.

فضلي، دارنده عنوان قهرماني دو دوره مسابقات جهاني است و ورزش رزمي را در نيشابور آغاز کرده است.

وي که عنوان قهرماني آسيا در رشته ووشو را نيز در کارنامه دارد، عصر 16 آبان از ساعت 15:55 روياروي نماينده «چين» (کشور ميزبان) قرار گرفت و با واگذاري راند هاي دوم و سوم و با وجود پيروزي در راند اول، بر سکوي نايب قهرماني جهان ايستاد.

ووشو کار شايسته نيشابوري پس از غلبه بر حريف فرانسوي خود در مرحله نيمه نهايي تواسته بود به مدال نقره اين دوره مسابقات دست يابد.

در پي اين موفقيت، مردم و مسئولان نيشابور روز سه شنبه گذشته با حضور يوسف کرمي،کاپيتان پيشين تيم ملي تکواندو ومدال آور جهان و المپيک از امير فضلي استقبال و تجليل کردند.

امير فضلي در اين مراسم که ساعت پنجشنه در محل فرهنگسراي سيمرغ نيشابور برگزار شد، سه مدال طلاي جهاني، نقره جهاني و طلاي مسابقات آسيايي خود را به خانواده سه شهيد مدافع حرم نيشابور، سردارشهيد قاجاريان،شهيد منصوري و شهيد زاده اکبراهدا کرد.

گفتني است اين دو قهرمان ملي و سرشناس کشور پس از برنامه تجليل از امير فضلي، به به سايت نمايشگاهي نيشابور رفتند تا از نمايشگاه کتاب ايران در باغرود بازديد کنند.