سمن‌هاي سلامت واکسيناسيون اجتماعي انجام مي‌دهند
سمن‌هاي سلامت واکسيناسيون اجتماعي انجام مي‌دهند

سرپرست معاونت استانداري و فرمانداري ويژه نيشابور گفت: سمن‌هاي سلامت در حقيقت نوعي واکسيناسيون اجتماعي را انجام مي‌دهند. به گزارش خبرنگار وبدا سعيد شيباني در جلسه ديدار مديرکل سمن‌هاي وزارت بهداشت با تعدادي از سمن‌هاي نيشابور در سالن دياليز اين شهرستان، افزود: فعاليت آنها مدني و اخلاقي است که نشان از فرهيختگي و شايستگي مردمي […]

سرپرست معاونت استانداري و فرمانداري ويژه نيشابور گفت: سمن‌هاي سلامت در حقيقت نوعي واکسيناسيون اجتماعي را انجام مي‌دهند.

به گزارش خبرنگار وبدا سعيد شيباني در جلسه ديدار مديرکل سمن‌هاي وزارت بهداشت با تعدادي از سمن‌هاي نيشابور در سالن دياليز اين شهرستان، افزود: فعاليت آنها مدني و اخلاقي است که نشان از فرهيختگي و شايستگي مردمي دارد که مي‌تواند عهده‌‌دار کار خودشان شوند.

وي با بيان اينکه سمن‌ها نمايش بسيار خوبي از مردم‌سالاري ديني هستند افزود : سمن‌ها سرمايه اجتماعي هستند که بدون دستمزد، بروکراسي و پيچيدگي وارد صحنه انجام کار مي‌شوند.

سرپرست فرمانداري ويژه نيشابور تصريح کرد: با همه تلاش‌هايي که براي حوزه سلامت انجام شده است باز هم براي تامين شاخص‌هاي نظام سلامت شهرستان با مشکلاتي مواجهيم.

شيباني تاکيد کرد: گسترش بيماري‌هاي، افزايش هزينه‌هاي درمان و کمبود تجهيزات موجب شده است که نظام سلامت نتواند پاسخگوي بيماران و خانواده آنها باشد و اين موجب شده است که خانواده‌ها علاوه بر ديدن رنج بيماران به واسطه مريضي با مشکلات مالي دست و پنجه نرم کنند.

وي يادآور شد: برخي سمن‌ها با درک اين مطالب که دولت نمي‌تواند به تنهايي اين مسئوليت را انجام دهد تشکلي را ايجاد کرده‌اند تا با افتخاربخشي اين فرآيند را انجام دهند.

به نظر رئيس کارگروه بهداشت و درمان شهرستان نيشابور، دولت‌ها معمولا به دلايل سياسي، اجتماعي و جغرافياني با نوعي تمرکز قوا مواجه هستند و نتوانسته‌اند بين خود و سمن‌ها رابط بهينه و شايسته‌اي را تعريف کنند.

شيباني با بيان اينکه دولت فعلي اقدامات موثري را براي واگذاري امور مردم به سمن‌ها و افزايش تعداد آنها انجام داد.، تاکيد کرد: دولت‌ها بايد از انجام برخي امور غير حاکميتي عقب‌نشيني کنند و اين عقب‌نشيني زماني پايدار است که سمن‌ها در صورت پذيرش فعاليتي موفق باشند.

وي خاطرنشان کرد: بايد سمن‌ها از فرصت دولت يازدهم براي تقويت ارتباط با دولت استفاده کنند که در اين ميان سمن‌هاي سلامت مي‌توانند نقش ويژه‌اي را ايفا کنند که اين سبب موفقيت کشور در حوزه‌هاي مختلف در عرصه‌هاي داخلي و بين‌المللي مي‌شود.