نقدي بر گزارش عرضه مستقيم لبنيات توسط دامداران
نقدي بر گزارش عرضه مستقيم لبنيات توسط دامداران

مجتبی قبدیان عضو تعاونی دامداران شهرستان و کارناس رسمی دادگستری در پي نشر گزارشي در شماره 287 مورخ 12 تيرماه، در خصوص موضوع عرضه مستقيم لبنيات توسط دامداران و نحوه ارائه يک سويه و غلط مطالب درخواست مي کنم بنا به عرف و قانون مطبوعات، يادداشت زير در شماره آتي نشريه منتشر گردد تا هم […]

مجتبی قبدیان

عضو تعاونی دامداران شهرستان و کارناس رسمی دادگستری

در پي نشر گزارشي در شماره 287 مورخ 12 تيرماه، در خصوص موضوع عرضه مستقيم لبنيات توسط دامداران و نحوه ارائه يک سويه و غلط مطالب درخواست مي کنم بنا به عرف و قانون مطبوعات، يادداشت زير در شماره آتي نشريه منتشر گردد تا هم اذهان مردم نسبت به اصل موضوع روشن تر گردد و هم بي تفاوت از کنار اين موضوع مهم عبور نشده باشد.
دامداري از حياتي ترين مشاغل انسان بوده و از ابتدا خلقت بشريت نقش بسيار مهمي در سلامتي انسان و بقاي نسل بشر داشته و جايگاه ويژه اي در تمجيد از آن در تمامي اديان الهي موکد گرديده به نحوي که بسياري از انبياء به اين شغل شريف اشتغال داشته اند.

گسترش علم و دانش بشري نيز موکدا بر فوايد محصولات پاک و حلال توليدي دامداران تاکيد مي کرده و«شير» را به حق به عنوان نوشيدني سلامت معرفي نموده است.

d6aa3184-3d68-4f8e-a1ac-38fdd9b24ffbمتاسفانه کج سليقگي در انتخاب تيتر نشريه شماره گذشته نشريه نيز، سلامتي مردم را در تقابل با حمايت از دامداران وانموده است در صورتي که حمايت از دامدار حمايت از سلامت مردم است.

جامعه اي که به سرعت به سوي ميان سالي مي رود و معضل فقر غذايي يا فرهنگ غلط غذايي باعث بسياري از دردمندي ها و آلام گريبان گير مردم است.

در اين شرايط حساس که مردم به لحاظ مشکلات اقتصادي و سلامت، نياز مبرم به مواد پروتئيني و لبني سالم دارند، هرگونه شبهه افکني که باعث کاهش مصرف اين گونه محصولات شود و يا در عرضه با قيمت مناسب اين نياز جامعه سنگ اندازي بنمايد خيانت به سلامت مردم و چه بسا نسل هاي آينده است.

البته در پاسخ به انتقادات مطرح شده در مخالفت با عرضه مستقيم محصولات لبني (مندرج در آن گزارش) ما دامداران نيز سخن هاي نگفته بسياري در سينه داريم که کاش نشريه در تهيه گزارش از اين نظرات نيز مطلع مي شد و اقدام به تهيه گزارش جامع تري مي نمود.

در پايان و مهم تر از همه اين مباحث از آن نشريه محترم مستدعي است که با توجه به جايگاه شهرستان نيشابور به عنوان «بزرگترين توليد کننده شير کشور به نسبت جمعيت» و همچنين نياز حياتي و اهميت وجود لبنيات سالم و با قيمت مناسب جهت مصرف آحاد مردم در سفره غذايي، بيائيم دست به دست هم دهيم و با توليد و عرضه لبنيات سالم و معرفي و تبليغ منافع و مزاياي «استفاده از لبنيات» پايه گذار جامعه و فرزنداني سالم در جامعه خود باشيم.