جام هاي بعد از افطار به کدام تيم ها رسيد
جام هاي بعد از افطار به کدام تيم ها رسيد

اميرحسين دهنوي- هرساله با شروع ماه رمضان، سالن هاي  ورزشي شهر با مسابقاتي تحت عنوان جام رمضان در سطح محلات و مساجد و مجموعه هاي ورزشي و …  رونق و جنب و جوشي ديگر مي يابد  که شور و نشاط خاصي را به جامعه و به ويژه در ميان جوانان تزريق مي نمايد. به اين […]

اميرحسين دهنوي- هرساله با شروع ماه رمضان، سالن هاي  ورزشي شهر با مسابقاتي تحت عنوان جام رمضان در سطح محلات و مساجد و مجموعه هاي ورزشي و …  رونق و جنب و جوشي ديگر مي يابد  که شور و نشاط خاصي را به جامعه و به ويژه در ميان جوانان تزريق مي نمايد. به اين ترتيب پايان ماه رمضان، پايان چندين رقابت ورزشي در رشته هاي مختلف و توزيع جام ها و جوايز آن همراه مي شود. «خيام نامه» در اين شماره گزارشي از پايان رقابت هاي جام رمضان در واليبال  و فوتسال مردان، واليبال بانوان نيشابور و نيز مسابقات جام رمضان در شهرستان فيروزه:

کشاورز قهرمان جام رمضان واليبال را بالاي سر برد

مسابقات واليبال جام رمضان يادواره  نکوداشت صادق امين اسلامي و غلام حسين زينلي پيشکسوتان واليبال شهرستان با شرکت 8 تيم و با حضور بيش از 15 هزار تماشاچي در مجموعه ورزشي تختي برگزارشد.

در فينال اين مسابقات که به صورت دوره اي برگزار شد، سه شنبه شب 15 تيرماه، تيم هاي «کشاورز» و «ام.دي.اف شوروزي»  در سالن تختي نيشابور روياروي هم قرار گرفتند که در پايان اين کشاورز بود كه موفق شد با برتري دو بر صفر عنوان قهرماني اين رقابت ها را از آن خود كند.

در ديدار رده بندي نيز تيم هاي اسکن موتور رضايي و کاظم بستني به مصاف يكديگر رفتند كه  تيم اسکن موتور رضايي موفق شد با شكست دو بر يک تيم حريف خود در جايگاه سوم اين رقابت ها قرار بگيرد.

در اين مسابقات به تيم اول مبلغ يک ميليون و دويست هزار تومان و تيم دوم 800 هزار تومان و به تيم سوم 600 هزار تومان به صورت نقدي اهدا شد.

گفتني است تيم رب قرمز گوهر خراسان به عنوان تيم اخلاق و محمد عطايي به عنوان بهترين بازيکن و سپهر سلامت به عنوان پديده جوانان اين مسابقات انتخاب شدند.

دانشگاه آزاد روي سکوي نخست واليبال زنان

مسابقات واليبال زنان، يادواره مرحوم طيبه سعادت، نيز  با حضور 11 تيم  به صورت دوره اي  به مدت پنج روز در سالن تختي نيشابوربرگزار شد.

در اين مسابقات دانشگاه آزاد به عنوان قهرماني و تيم هاي مجموعه ورزشي ني سايا و آتش نشاني به مقام هاي دوم و سوم دست يافتند. به گزارش خيام نامه به تيم اول اين مسابقات 400هزار تومان و به تيم هاي دوم و سوم به ترتيب 300 و  مبلغ 200 هزار تومان به صورت نقدي اهدا شد.

در پايان اين مسابقات تيم درود به عنوان تيم اخلاق و شوکت پيراني به عنوان بهترين بازيکن و نرگس آزاد به عنوان بازيکن اخلاق اين دوره از مسابقات انتخاب شدند.

نکته قابل توجه اين مسابقات عدم اجازه ورود بانوان به سالن در روز اهداي جوايز  بود که مورد اعتراض بانوان واقع شد. در حالي که طبق برنامه ريزي ها قرار بر اين بود که همزمان با فينال واليبال آقايان، جوايز بانوان هم اهدا شود اما در ساعات پاياني اجازه ورود به بانوان داده نشد و قرار بر اين شد در روزي ديگر جوايز تيم هاي قهرمان مسابقات واليبال بانوان به آنان اهدا شود.

فولاد قهرمان مسابقات فوتسال

جام رمضان فوتسال هم با عنوان يادواره شهداي مدافع حرم نيشابور با شرکت 24 تيم در مجموعه ورزشي توانير برگزار گرديد که در پايان چهار تيم به مرحله نهايي راه يافتند.

در ديدار هاي نيمه نهايي، تيم هاي « مجتمع فولادخراسان» و «کشاورز» به ترتيب با پيروزي مقابل تيم هاي «ملي پوشان» و  «ام.دي.اف فلاح» به فينال مسابقات راه پيدا کردند.

در فينال مسابقات فولاد در لحظات پاياني با نتيجه سه بر دو از سد تيم کشاورز گذشت و به عنوان قهرماني دست يافت و تيم ملي پوشان به مقام سوم رسيد. همچنين  «شاهد» به عنوان تيم اخلاق اين مسابقات انتخاب شد.

در پايان اين مسابقات هم به تيم هاي اول تا سوم جوايز نقدي اهدا شد.

آقايي رييس هيئت فوتبال نيشابور با اشاره به فاصله گرفتن فوتسال نيشابور با سطح اول کشور گفت: عدم تمرينات مستمر، تدارکات تيمي نامناسب، عدم حضور اسپانسر، ضعف در کار گروهي از مهمترين دلايل ضعف فوتسال نيشابور است.

نکته قابل توجه اين مسابقات حضور پرشور علاقه مندان در شب هاي ماه رمضان بود که طراوت و شادابي خاصي به محيط و فضاي برگزاري مسابقات بخشيده بود.

فوتسال جام رمضان شهرستان فيروزه

مسابقات فوتسال جام رمضان يادواره شهداي مدافع حرم شهرستان فيروزه نيز با حضور 17 تيم در چهار گروه از ابتداي ماه مبارک رمضان در سالن پورياي ولي برگزار شد و در روز جمعه  11 تيرماه در شب فينال اين مسابقات تيم شهرداري فيروزه با شکست تيم شهرداري شهر همت آباد مقام قهرماني  را کسب نمود و تيم هاي شهرداري شهر همت آباد و قارچ مرواريد علي آباد به مقام هاي دوم و سوم رسيدند. در اين دوره از مسابقات تيم شهداي سليماني به عنوان تيم اخلاق انتخاب شد. در شب فينال علاقه مندان زيادي از اين مسابقات ديدن نمودند که از نکات قابل توجه اين بازي ها بود.

همچنين در يک دوره مسابقات واليبال نشسته دوستانه سه جانبه باحضور تيمهاي نيشابور ، کاشمر و فيروزه که در محل سالن شهداي دانش آموز فيروزه برگزار شد که تيم نيشابور به مقام اول رسيد و تيم هاي فيروزه و کاشمر دوم و سوم شدند.

اين مسابقات با همکاري هيات جانبازان و معلولين فيروزه و جامعه معلولين فيروزه برگزار شد. گفتني است از اين مسابقات  صالحي فرماندار فيروزه و تعدادي از خانواده هاي جانباران و معلولين ديدن نمودند.

کشتي گيران فيروزه هم بعد از افطار روي تشک رفتند

اولين دوره مسابقات کشتي جام رمضان گرامي داشت شهداي مدافع حرم در سالن مرحوم مهرداد روستاي شمس آباد در رده هاي سني خردسال نونهال نوجوان وجوانان برگزار شد.

اين مسابقات باحضور يکصد و پنجاه کشتي گير در 10 وزن و در قالب چهار تيم برگزار شدکه درپايان تيم فيروزه مقام اول باشگاه تختي جايگاه دوم و باشگاه عابدي عنوان سوم راکسب کردند.

اسقبال پرشور تماشاچيان از اين مسابقات نيز از نکات جالب توجه مسابقات کشتي جام رمضان بود.