ورزش نیشابور
ورزش نیشابور

امیر حسین دهنوی درخشش خيره کننده سنگنوردان نيشابوري شانزدهمين دوره مسابقات سنگنوردي قهرماني کشور و انتخابي تيم ملي در گرايش سرعت مردان در رده هاي مختلف سني دوم خردادماه به ميزباني قزوين برگزار شد. حميدرضا توزندجاني با بيان اينکه تيم خراسان با پنج سنگنورد در اين مسابقات شرکت کرد گفت:محمد يوسفي و سيدعلي رشيد آبادي […]

امیر حسین دهنوی

درخشش خيره کننده سنگنوردان نيشابوري

شانزدهمين دوره مسابقات سنگنوردي قهرماني کشور و انتخابي تيم ملي در گرايش سرعت مردان در رده هاي مختلف سني دوم خردادماه به ميزباني قزوين برگزار شد. حميدرضا توزندجاني با بيان اينکه تيم خراسان با پنج سنگنورد در اين مسابقات شرکت کرد گفت:محمد يوسفي و سيدعلي رشيد آبادي و خودم(حميد توزندجاني) ازنيشابور و حسين نجفي و احسان اسرار از مشهد  پنج سنگنورد شرکت کننده در قالب تيم خراسان رضوي در اين مسابقات شرکت کرديم .

وي افزود :در رده نوجوانان محمد يوسفي ،سيد علي  رشيدابادي هر دو از خراسان رضوي به مقام هاي اول و دوم  و حسين نجفي از قزوين به مقام سوم دست يافتند ،همچنين حسين نجفي ديگر سنگنورد نيشابوري در اين رده به مقام چهارم دست يافت.وي ادامه داد: در رده سني جوانان  مهدي عليپور از قزوين ، احسان اسرار از خراسان رضوي،  موسي قيم از فارس صاحب رتبه هاي اول تا سوم شدند.همچنين در رقابت هاي رده سني بزرگسالان رضا عليپور قهرمان و رکورددار جهان از قزوين قهرمان شد، حميدرضا توزنده جاني از خراسان رضوي وعارف شريفي از فارس دوم و سوم شدند.

وي ادامه داد:در اين دوره از مسابقات تعداد 27 شرکت کننده از 7 استان شرکت داشتند و نفرات برتر با کسب سهميه تيم ملي عازم مسابقات بين المللي خواهند شد.

لازم به ذکر است:در هفته گذشته نيز (24 ارديبهشت ماه) همين مسابقات در گرايش سرطناب برگزار گرديد که آقايان محمد يوسفي و سيدعلي رشيدآبادي از نيشابور به ترتيب عناوين اول و دوم کشور را در رده سني نوجوانان سي بدست اوردند.

برترين هاي فوتسال دانشجويي شهر مشخص شدند

اولين دوره مسابقات فوتسال بين مراکز دانشگاهي نيشابور به ميزباني دانشگاه سبحان  برگزار شد.

جعفري مسئول برگزاري اين مسابقات به خبرنگار خيام نامه گفت:اولين دوره مسابقات فوتسال دانشجويان دانشگاه هاي نيشابور با عنوان جام خليج فارس  با حضور 10 دانشگاه در سالن کارگران برگزار شد.

وي ادامه داد اين مسابقات در دو گروه پنج تيمي به صورت دوره اي  برگزار شد که در پايان تيم هاي دانشگاه آزاد، دانشگاه فرهنگيان، و دانشکده سما به ترتيب به مقام هاي اول تا سوم دست يافتند.که به تيم  اول مبلغ 400 هزار تومان و تيم دوم 300 هزار تومان و تيم سوم 250 هزار تومان اهدا شد.

وي با ابراز اميدواري از تداوم برگزاري  اين مسابقات گفت :اميدواريم با اتحاد بين دانشگاه ها و با يک برنامه ريزي خوب و قوي مسابقات ورزشي دانشجويان را در رشته هاي مختلف به صورت مداوم برگزار کنيم وي با بيان اين که اين مسابقات باعث شادابي دانشجويان کمک به رونق  ورزش شهرستان ميشود گفت:تصميم گرفتيم هيئت ورزش هاي  دانشجويي را که زيرنظر فدراسيون ورزش هاي دانشجويي و به صورت کاملا مستقل اداره مي شود را وارد نيشابور کنيم که بتوانيم ورزش دانشجويي را فعال تر کنيم.

در پايان اين مسابقات از جعفر دولابي از داوران قديمي و ارزشمند نيشابور تقدير شد و همچنين تيم دانشگاه سبحان  نيشابور با کسب يک کارت زرد به عنوان تيم اخلاق برگزيده شد.