جشنواره «صبح پويا» در نيشابور برگزيدگان خود را شناخت
جشنواره «صبح پويا» در نيشابور برگزيدگان خود را شناخت

سيد باقر ميرعلمدار– نخستين جشنواره استاني پويانمايي « صبح پويا »  همزمان با دهه فجر  با حضور مسئولين  و هنرمندان استان درمركزشماره سه کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان نيشابور  با معرفي برگزيدگان به کارخود پايان داد. مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان در آيين اختتاميه نخستين جشنواره استاني پويانمايي «صبح پويا» در […]

3969989_284سيد باقر ميرعلمدار– نخستين جشنواره استاني پويانمايي « صبح پويا »  همزمان با دهه فجر  با حضور مسئولين  و هنرمندان استان درمركزشماره سه کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان نيشابور  با معرفي برگزيدگان به کارخود پايان داد.

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان در آيين اختتاميه نخستين جشنواره استاني پويانمايي «صبح پويا» در نيشابور اظهار كرد: همه بايد بدانند اينجا کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان مرکز عالم است، اينجا خانه علي اکبرخان دهخداست. کانون مرکز خلاقيت کودکان ونوجوانان است.  چراکه کودکان ونوجوانان ما در اينجا خلاقيت را مي آموزند.

جواد محقق نيشابوري افزود:  هنر پويا نمايي در حد و اندازه سينماست و يک هنرمند در اين رشته بايدقصه، فيلم نامه، نور، تصوير، نقاشي، طراحي، حجم و خيلي ازهنرها رابشناسد. ما در کانون سعي کرده ايم به اين هنر بصورت جدي بپردازيم و مي خواهيم  نخستين جشنواره استاني پويانمايي « صبح پويا»  که باهمت نيشابور ي ها طراحي واجرا گرديده را به صورت کشوري اجرايي کنيم.

معاون مديرکل ومديريت آموزش وپرورش نيشابور نيز گفت: ما امروز به دنبال ارتباط سازي سازنده هستيم که اين امر بوسيله هنر به خوبي شکل خواهد گرفت و با هنر، به خصوص پويا نمايي وسينما، مي توان ارتباط برقرار کرده و اعتماد متقابل ايجاد  کرد.

سيد جواد قوامي نژاد افزود: ما با هربخشي که که کارفرهنگي مي کند و سياست هاي نظام اسلامي رابه پيش مي برد تعامل وهمکاري مي کنيم. به خصوص کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش که به دنبال يکپارچگي تربيتي  هستند و ما خرسنديم که امروز باز هم نيشابور در بحث پويانمايي حرف اول استان را مي زند و اين جشنواره را با حضور هنرمندان کودک ونوجوان به بهترين شکل اجرايي نموده است.

زهره اکبرآبادي دبير اين جشنواره نيزطي گزارشي از روند اجرايي آن عنوان کرد: اين جشنواره به اهتمام مركزشماره سه کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان کليد خورد و با همياري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و مديريت آموزش وپرورش و خيرين نيشابور کار خود را آغاز نمود.

اکبرآبادي افزود: پس از اعلام فراخوان جشنواره پويانمايي، 32 اثر از مراکز کانون  در سراسر استان به دبيرخانه  اين جشنواره ارسا ل گرديد که پس از داوري توسط پروين قهرمان نژاد و سهراب خواجه نژاد 8  اثر به عنوان برگزيده انتخاب گرديد.

وي در مورد برگزيدگان جشنواره به خيام نامه گفت: پويا نمايي  «بابا» از شهرستان جغتاي، «بازي با ابرها» از شهرستان نقاب، «ذوق ميوه ها» از مرکز يک نيشابور، «ماهي» از مرکز 2 نيشابور، «کلاغ خوش خبر» از مرکز 3 نيشابور، «مدادها2» از مرکز 3سبزوار، «خياباني در آسمان» از مرکز 7 مشهد و «توپ بازي» از مرکز 7 مشهد به عنوان 8 اثر برگزيده انتخاب شدند که به نفرات برگزيده تنديس، لوح تقدير و جايزه نقدي اهدا گرديد.

گفتني است مرکز سه کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان نيشابور به همت برادران  خير ساز حکمت و به يادبود معلم پيشکسوت نيشابوري «مرحوم غلامرضا حکمت» بازسازي مجدد گرديد و در حال حاضر در خيابان ابراهيمي بوستان نسترن روزانه پذيراي تعداد زيادي از کودکان و نوجوانان اين منطقه است که در کلاسها و کارگاه هاي مختلف فرهنگي هنري و ادبي اين مرکز شرکت مي کنند.