کمبود امکانات يا کم توجهي و ضعف مسئولان ورزش شهرستان:  جذب ملي پوشان سنگنورد نيشابوري توسط ساير شهرستان ها
کمبود امکانات يا کم توجهي و ضعف مسئولان ورزش شهرستان:  جذب ملي پوشان سنگنورد نيشابوري توسط ساير شهرستان ها

  حميدرضا توزندجاني سنگنورد نيشابوري نامه اي را در شبکه هاي مجازي منتشر کرده که رونوشت آن نيز به ارگان هاي مختلف داده شد. با توجه به مدت زماني که از انتشار نامه گذشته است، درباره واکنش و پاسخ مسئولان مربوطه گفت و گويي نيز با اين مربي باسابقه سنگنوردي نيشابور داشتيم که در ادامه […]

 

1637774_608حميدرضا توزندجاني سنگنورد نيشابوري نامه اي را در شبکه هاي مجازي منتشر کرده که رونوشت آن نيز به ارگان هاي مختلف داده شد. با توجه به مدت زماني که از انتشار نامه گذشته است، درباره واکنش و پاسخ مسئولان مربوطه گفت و گويي نيز با اين مربي باسابقه سنگنوردي نيشابور داشتيم که در ادامه خواهد آمد.

در متن نامه آمده است: رشته سنگنوردي داخل سالن در شهرستان نيشابور قدمتي 17 ساله دارد و در اين مدت به همت مربيان به ويژه آقاي ابولفضل فولادي و تلاش و پشتکار سنگنوردان؛  ما توانسته ايم 20 ملي پوش را تقديم جامعه ورزشي کشورکنيم.

کسب بيش از ده مدال آسيايي و بين المللي و همچنين بيش از يکصد مدال کشوري؛ تنها قسمتي از توانايي سنگنوردان اين شهرستان مي باشد و حالا پس از گذشت سال ها از پايه گذاري اين رشته در شهرستان نيشابور متاسفانه پديده شوم «فرار ملي پوشان»از نيشابور گريبان گير اين رشته مدال آور شده است.

در اين نامه با اشاره به موفقيت سنگنوردان نيشابوري در سال هاي 93 و 94 که موفق شد 6 سهميه تيم ملي سنگنوردي را بدست آورد، آمده:  متاسفانه بدليل نداشتن امکانات تمريني مناسب و همچنين نبود حمايت لازم از ملي پوشان شهرستان از جانب متوليان ورزش؛ در اين مدت دو سال؛ ما سه ملي پوش خود، آقايان جليلي, اميدفر, رضوي نيا را از دست داده ايم  وهر سه اين قهرمانان در سال 94 به تهران مهاجرت کرده اند. همان طور که در سال هاي گذشته نيز دو نفر ديگر از برترين سنگنوردان نيشابور آقايان براتزاده و هاشم زاده که داراي عناوين آسيايي نيز مي باشند بدليل امکانات ضعيف تمريني شهرستان ما را ترک و در تهران مشغول به تمرين و ادامه روند قهرماني خود هستند.

وي با بيان اين که مجهزترين باشگاه سنگنوردي شهرستان تنها سه جلسه در هفته و در هر جلسه سه ساعت در اختيار سنگنوردان است، افزوده:  اين در حالي است که ديواره هاي سنگنوردي اين سالن  بيش از ده سال قدمت دارد و جالبتر اين که در همان زمان نصب نيز اين ديواره ها استاندارد و کيفيت لازم را نداشت.

توزندجاني با هشدار به مسئولين ذيربط که در صورت عدم حمايت ويژه از اين رشته ما ديگر قهرمانان خود را نيز از دست خواهيم داد نوشته: چه بسا در آينده اي نزديک پرچم قهرماني اين شهرستان براي هميشه پايين کشيده شود.

وي از مسئولين خواسته:  خواهشمند است جهت درک شرايط تمريني قهرمانان و ديگر استعدادهاي اين رشته نيم نگاهي به سالن و ديواره هاي تمريني ما داشته باشيد تا خود مستقيما در جريان شرايط تمريني سنگنوردان اين شهرستان قرار گيريد.

به گزارش خيام نامه، رونوشت اين نامه به مراجعي همچون فدراسيون کوهنوردي و صعودهاي ورزشي کشور، مدير کل ورزش و جوانان استان، هيات کوهنوردي استان، اداره ورزش و جوانان نيشابور و  هيات کوهنوردي شهرستان ارسال شده است.

حميدرضا توزندجاني در گفت و گو با خيام نامه عنوان کرد: در مورد نامه اي که تدوين و پخش شد تا کنون تنها رياست هيات کوهنوردي شهرستان آقاي بوستاني دلسوزي و پيگيري کرده اند و قول مساعد داده اند تا در آينده نزديک کمک هزينه هايي به باشگاه تعلق بگيرد اما از طرف ديگر نهاد ها فعلا واکنشي نشان داده نشده است جز تعدادي که فقط ابراز همدردي کردند.

البته ناگفته نماند که افرادي هم بصورت خيرخواهانه به باشگاه کمک هاي مالي کردند که به درخواست شان از آوردن نام آن ها معذورم.وي خاطرنشان کرد: با توجه به نزديک شدن به انتخابات تعدادي از سوي ستاد برخي از کانديداها با من تماس هايي منوط به کمک به اوضاع باشگاه در صورت همکاري با ستاد و انتخاب کانديد مربوطه نيز گرفته شده است که به تمامي آن ها جواب منفي داده شده است.

ورزش شهرستان

درخشش بانوان كاراته كاران نيشابوري در مسابقات قهرماني کشور

بانوان كاراته كار نيشابوري در مسابقات قهرماني كشور درخشيدند.

به گزارش خيام نامه، مسابقات قهرماني کشور در سبک سو کيوکوشين در روز جمعه 16 بهمن ماه در مجموعه ورزشي آزادي شهر ماهشهر در استان خوزستان با حضور 160 نفر شرکت کننده برگزار شد.

در اين مسابقات مطهره ميرمحرابي در بخش کاتا مقام دوم و همچنين مارال سليمانيان مقام دوم و مليکا انصاري پور مقام سوم اين دوره از رقابت ها را از آن خود کردند.

اين ورزشكاران به مربي گري خانم طاهري از شهرستان نيشابور در مسابقات حضور يافته بودند.

مدال طلا و نقره رشته پرورش اندام براي ورزشكاران نيشابور

مريم عارفي پور– ورزشكار نيشابوري موفق به كسب مدال طلا در رشته پرورش اندام (انتخابي براي راهيابي به مسابقات كشوري) شد.

رضا ملوندي ورزشكار نيشابوري موفق به کسب مدال طلا در مسابقات پرورش اندام دسته 75 کيلوگرم جوانان استان و همچنين مدال نقره رشته فيزيک دسته 170 سانتي متر به مربي گري ايمان صفايي شد.

اين مسابقات نهم بهمن در سالن مهران مشهد برگزار شد و هدف از برگزاري آن انتخابي براي مسابقات کشوري و راهيابي به اين مسابقات بود.

رضا ملوندي در دوره قبل مسابقات نيز موفق به کسب قهرماني شهرستان و نايب قهرماني استان در رشته پرورش اندام و فيزيک شده بود و به مسابقات کشوري نيز راه يافته بود.

همچنين امير چاه بلندي در رشته ي پرورش اندام دسته +75 جوانان مقاو اول و 90 گيلوگرمي بزرگسالان مقام دوم را کسب نمود.

گفتني است چاه بلندي تنها نماينده دسته جوانان در خراسان رضوي جهت اعزام به مسابقات کشوري و انتخابي تيم ملي است . مربي وي، قهرمان جهان و آسيا سامان سرابي است.