در جلسه هم انديشي هيات هاي ورزشي با مديرکل ورزش مطرح شد؛  افت بيمه ورزشکاران و رشته هاي تيمي در نيشابور
در جلسه هم انديشي هيات هاي ورزشي با مديرکل ورزش مطرح شد؛  افت بيمه ورزشکاران و رشته هاي تيمي در نيشابور

  با اين روند مجموعه ورزشي انقلاب 30 ساله هم تمام نمي شود! برخورد ناراحت کننده رئيس تربيت بدني نيشابور با پدر قهرمان آسيا در حضور مديرکل چهارشنبه 30 دي ماه جلسه هم انديشي هيات هاي ورزشي شهرستان نيشابور با مديرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوي در سالن شهيد عابد فرمانداري برگزار شد، در […]

 

21با اين روند مجموعه ورزشي انقلاب 30 ساله هم تمام نمي شود!

برخورد ناراحت کننده رئيس تربيت بدني نيشابور با پدر قهرمان آسيا در حضور مديرکل

چهارشنبه 30 دي ماه جلسه هم انديشي هيات هاي ورزشي شهرستان نيشابور با مديرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوي در سالن شهيد عابد فرمانداري برگزار شد، در اين جلسه که روساي هيات ها و قهرمانان رشته هاي مختلف ورزشي حضور داشتند مشکلات و کمبودهاي موجود با مديرکل در ميان گذاشته شد.

به گزارش خيام نامه، در اين جلسه هرکدام از هيات ها و ورزشکاران به طرح مشکلات رشته خود پرداختند مشکلاتي از قبيل: حمايت نشدن ورزشکاراني که به اردوهاي مختلف مي روند و اين که تمام هزينه هاي حضور و اعزام به اردوها بر عهده خود ورزشکاران است، توجه نکردن به قهرمانان ورزشي و…

همچنين ديگر تقاضايي که از سوي ورزشکاران مطرح شد، بحث مجموعه ورزشي انقلاب بود که فعالان ورزشي نيشابور به طنز از آن به عنوان يک اثر تاريخي فراموش شده ياد کردند که حدود 30 سال است، بي نتيجه مانده و به بهره برداري نرسيده است.

بعضي از ورزشکاران نيز از کمبود امکانات و نبود تجهيزات گله مند بودند؛ يکي از ورزشکاران درباره روساي هيات نيز که برخي از آن ها از مسئولان هستند، گفت: اگر مسئولان فرصت ندارند در هيات ها حاضر شوند و فعاليت کنند، بهتر است اين سمت را نداشته باشند.

کوروش صبوريان در پايان جلسه و پس از شنيدن صحبت هاي فعالان ورزشي عنوان کرد: اعتبارات ورزشي خيلي کم است، نيشابور به نسبت شهرهاي ديگر يک شهرستان برخوردار است. ما در خراسان شهرستان هاي کم برخورداري داريم که حتي يک استخر و يک سالن هم ندارند، خدمات بايد عادلانه و منطقي تقسيم شود؛ در استان چيزي حدود 90 ميليارد پول لازم است تا اماکن ورزشي و زيرساخت ها و پروژه هاي ناتمام تکميل شود و اگر بخواهيم با پروژه هاي دولتي آن ها را به بهره برداري برسانيم حدود 35 سال طول مي کشد و همچنين مجموعه ورزشي انقلاب نيز که بعد از 28 سال هنوز به بهره برداري نرسيده است، با اين روال 30 سال ديگر نيز به نتيجه نخواهد رسيد و در صورتي اين پروژه ها به نتيجه مي رسد که به بخش خصوصي و خيرين وارد شوند، در صورتي که خيرين در اين مسئله وارد شوند، حاضريم وام هم بدهيم و کارمزد آن را نيز خود دولت پرداخت کند. بايد خود مردم وارد شوند چرا که اعتباري در اين زمينه نداريم.

وي افزود: ما ورزشکاران را حمايت مي کنيم اما توان و امکان اين نيست که همه 48 هيات را مثل هم ببينيم و طبق آمايش و پتانسيلي که داريم، به رشته ها خواهيم پرداخت و ويژه تر به بانوان بايد توجه کرد چرا که با کمترين امکانات، بهترين نتيجه را مي گيرند.

هوشنگ ولي پور، معاون توسعه مديرکل نيز در جلسه اظهار کرد: ما در استان خراسان رضوي با عدم وجود بخش هاي بزرگ صنعتي دولتي مواجه هستيم و مشکل اساسي اين است که اسپانسر حتي براي تيم هاي بزرگ هم نيست و 93 درصد از بخش صنعت استان خصوصي است، وضعيت بخش خصوصي و موسسات مالي – اعتباري نيز مشخص است.

وي ادامه داد: يک سري رشته ها در شهرها پتانسيل بالايي دارند. براي مثال در نيشابور طي يک سال مي توان شناگر و دوچرخه سوار و سنگنورد تحويل داد، البته در مباحث ورزش هاي تيمي نسبت به سال هاي قبل افت داشته است. نيشابور به لحاظ ورزش قهرماني وضعيت خوبي دارد اما در آمار بيمه ورزشي که يکي از فاکتورهاي ارزيابي استان از ورزش قهرماني است، نيز نيشابور افت داشته است.

يکي از ورزشکاران در رابطه با اعتبارات و وضعيت کشور و به تبع آن در شهرستان ها اشاره به بي تاثير بودن قيمت نفت در زمان 140 دلار و 25 دلار اشاره کرد، که ولي پور در اين رابطه گفت: ما در مسائل ورزشي اولويت بندي داريم، اشاره هم شد به نفت 140 و 25 دلاري اما هنگامي که نفت 140 دلار بود، اولويت بر کلنگ زني اماکن ورزشي بود که حالا نمي توانيم تمامش کنيم.

در اين جلسه پدر امير فضلي که قهرمان ورزشي بود، نيز در ابتداي جلسه حضور داشت که در سالن مي خواست پيش از روساي هيات ها صحبت کند که اميني رئيس اداره ورزش و جوانان گفت: اين جلسه براي روساي هيات ها و قهرمانان ورزشي است و از خود آقاي فضلي هم دعوت شد که خودشان نيامدند و شما نمي توانيد در اين جلسه صحبت کنيد و نبايد در اين جلسه وارد مي شديد. در پي اين برخورد رئيس اداره تربيت بدني نيشابور پدر اين قهرمان ورزشي با ناراحتي جلسه را ترک کرد که در ادامه واکنش هايي به اين حرکت از سوي فعالان ورزشي نيز صورت گرفت. برخي از اتفاق پيش آمده عذرخواهي کرده و گفتند: نيشابور هميشه اين طور ظاهر نمي شود و يکي ديگر از حضار نيز نسبت به حرکت رئيس اداره ورزش نيشابور اعتراض کرد و گفت: نبايد با يک فرد موسفيد اين گونه برخورد مي شد.

اميني رئيس اداره ورزش و جوانان نيشابور در پاسخ گفت: نبايد مطالبات را در کوچه و بازار از مسئولان خواست و من گفتم وقتي را خواهيم گذاشت تا مطالبات را مطرح کنند ما تا حالا کم و کاستي براي ايشان از سوي خودمان نگذاشتيم اما ايشان جلسه را به هم مي ريزد!

در پايان نيز مديرکل ورزش و جوانان در رابطه با اين موضوع گفت: هر دو طرف بايد تامل مي کردند، قبل از جلسه نيز صحبت شد و قرار بود وقتي با ايشان گذاشته شود تا مطالبات خود را مطرح کنند، به هرحال ايشان پدر ورزشکار بودند و بعد از سالي مي خواهد با مديرکل حرف هايش را مطرح کند و حق هم داشت و احترامش واجب بود.