غرويان در آزمون خبرگان شرکت نکرد  براي احراز صلاحيت سيدحسن خميني راه‌هايي به جز آزمون هست
غرويان در آزمون خبرگان شرکت نکرد  براي احراز صلاحيت سيدحسن خميني راه‌هايي به جز آزمون هست

  مدرس حوزه و نامزد انتخابات خبرگان رهبري گفت: براي احراز صلاحيت چهره‌هايي مانند سيدحسن خميني راه‌هايي به جز آزمون هم وجود دارد. محسن غرويان با توجه به عدم حضور برخي از چهره‌ هاي سرشناس در آزمون اجتهاد شوراي نگهبان گفت: آيت‌الله مومن هم گفته‌اند که ما از راه‌هاي ديگري غير از آزمون مي‌توانيم براي […]

 

غرویان-800x600مدرس حوزه و نامزد انتخابات خبرگان رهبري گفت: براي احراز صلاحيت چهره‌هايي مانند سيدحسن خميني راه‌هايي به جز آزمون هم وجود دارد.

محسن غرويان با توجه به عدم حضور برخي از چهره‌ هاي سرشناس در آزمون اجتهاد شوراي نگهبان گفت: آيت‌الله مومن هم گفته‌اند که ما از راه‌هاي ديگري غير از آزمون مي‌توانيم براي افراد خاص احراز صلاحيت کنيم.

غرويان گفت: من از مصاديق بند دو اطلاعيه شوراي نگهبان بودم و چون قبلا در دوره سوم انتخابات خبرگان آزمون داده بودم، لذا در آزمون اجتهاد روز گذشته شرکت نکردم.

وي با اشاره با اينکه برخي از چهره هاي سرشناس کانديداي خبرگان در آزمون اجتهاد شوراي نگهبان شرکت نکردند، اظهار داشت: کساني که در آزمون اجتهاد شرکت نکردند، چند دسته هستند. يک عده کساني هستند که در آزمون هاي سال هاي قبل شرکت کرده بودند و به نوعي شامل اطلاعيه شوراي نگهبان در اين باره مي شوند. برخي هم از کساني هستند که به گفته آيت الله مومن خود فقهاي شوراي نگهبان از طريق ديگري غير از آزمون، صلاحيت علمي آنها را احراز کرده اند. لذا اين‌ها دعوت به آزمون نشدند. اين به معناي تاييد صلاحيت علمي آنها محسوب مي شود.

وي با اشاره به وضعيت احراز صلاحيت شخصيت هايي مانند حجت الاسلام سيدحسن خميني که در آزمون اجتهاد شرکت نکردند، اظهار داشت: آيت الله مومن گفتند که ما از راه‌هاي ديگري غير از آزمون مي توانيم براي افراد خاصي احراز صلاحيت کنيم. به هر حال غير از سيد حسن خميني؛ آقايان اعرافي و غروي هم از شخصيت هاي برجسته اي هستند که در آزمون شرکت نکردند و از راه هاي ديگري احراز صلاحيت شده اند. به نظر مي رسد براي احراز صلاحيت سيد حسن خميني هم راه ديگري غير از آزمون هم مي تواند وجود داشته باشد.