در خبرها نيامده بود که:
در خبرها نيامده بود که:

علي رغم اخطار وزارت کشور؛ فعاليت هاي گسترده و زودهنگام تبليغاتي کانديداهاي احتمالي، مجلس که معمولا با صرف هزينه هاي هنگفت، دادن وعده هاي تو خالي و پهن کردن سفره هاي رنگارنگ همراه است، در نيشابور آغاز شده است. البته در اين ميان جاي خالي کانديداهاي اصلاح طلب و حامي دولت بسيار به چشم مي […]

علي رغم اخطار وزارت کشور؛ فعاليت هاي گسترده و زودهنگام تبليغاتي کانديداهاي احتمالي، مجلس که معمولا با صرف هزينه هاي هنگفت، دادن وعده هاي تو خالي و پهن کردن سفره هاي رنگارنگ همراه است، در نيشابور آغاز شده است. البته در اين ميان جاي خالي کانديداهاي اصلاح طلب و حامي دولت بسيار به چشم مي آيد. تلاش هاي خبرنگارخيام نامه براي کسب اطلاع از کانديدا و يا کانديداهاي احتمالي مورد حمايت اين طيف اثر گذار در فضاي سياسي  شهرستان به اين نتيجه ختم شد که: اولا فعالين رعايت قانون اولويت اول اين طيف است. زيرا نه مثل ديگران مصونيت دارند و نه چنين روشي را مي پسندند و از طرف ديگر چون ديگران از بودجه هاي ميلياردي با منشا پول هاي مشکوک براي تبليغات انتخاباتي برخوردار نيستند. دوم: تشويق مردم براي شرکت در تعيين سرنوشتشان و ثبت نام گسترده ي افراد واجد شرايط  هدف ديگر آن هاست. سوم: پس از طي شدن مراحل قانوني و اعلام نظر شوراي نگهبان اصلاح طلبان و حاميان دولت قطعا با جديت  و با معرفي کانديدا و يا کانديداها وارد رقابت هاي نفس گير انتخاباتي خواهند شد. البته پر واضح است که در اين شرايط اين گروه ناچار به رقابت در شرايطي کاملا نابرابر به لحاظ مالي و زماني؛ با رقبا خواهد بود و به نظر مي رسد نقطه ي برتري آن ها گفتمان صادقانه ، پايگاه اجتماعي قوي و مطالبات گسترده و تحول خواهانه ي نسل جديد است که بايد از آن بهره ببرند.

 در خبرها نيامده بود که:

احتمال حضور «حسين انصاري راد» در نيشابور در آستانه ي انتخابات؛ خواب برخي گروه هاي سياسي انحصارگرا و کانديداهاي مورد حمايت شان را سخت آشفته نموده است. برخي اقتدارگرايان که خود را وارث کشور و انقلاب مي دانند  و در انتخابات مجلس پنجم و ششم شکست سختي را از کانديداتوري او تجربه کرده اند، هر چند اين بار خيالشان از رقابت مستقيم با وي به دليل کِبَر سن، راحت است اما در محافل آنان با توجه به حضور و حمايت احتمالي«انصاري راد» از فرد يا افراد کانديدا ي مجلس؛ ابراز نگراني کرده و تلاش هايي را براي فضاسازي عليه حضور پيشکسوت سياسي اصلاح طلبان کليد زده اند تا حضور وي را در شهر خودش، را منتفي کنند.

 در خبرها نيامده بود که:

مسابقه ي دوچرخه سواري که در هفته ي گذشته توسط سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري برگزار شد، يک مهمان ويژه هم داشت. سبحاني نيا که ظاهرا شان نزول وي براي حضورش در اين حرکت ورزشي، ارتباطاتش با مديران تازه منصوب شده ي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري است،  در آستانه ي انتخابات از هر فرصتي براي حضور در مجامع و همايش ها استفاده مي کند . نکته ي تاسف بار اين است که هزينه ي تبليغاتي آقايان را بايد مردم زجر کشيده اي بپردازند که عوارض شهرداري را با مشکلات زيادي پرداخت مي کنند. بايد به اعضاي شورا و به ويژه شهردار براي انتصاب افرادي که دغدغه ي حيات سياسي يار از مال مردم برايشان اهميت بيشتري دارد؛ تبريک گفت. البته پيش از اين برخي افراد دورانديش در خصوص شائبه سياسي رفتارهاي سازمان فرهنگي  ورزشي شهرداري و احتمال بهره برداري از امکانات آن هشدارهايي لازم را داده بودند.

در خبرها نيامده بود که:

سيستم اتوماسيون اداري شهرداري براي «دومين بار» افتتاح شد! خبرهاي رسيده حکايت از اين دارد که اين سيستم يک سال پيش مورد بهره برداري قرار گرفته است، اما ظاهرا مسئول فناوري شهرداري که از قضا از نزديکان يکي از اعضاي شورا هم هست، تصميم به «افتتاح» دوباره آن گرفته است.

در خبرها نيامده بود که:

در پي بر کناري مدير مسئول نشريه ي شادياخ از جانب شهردار و يکي از نزديکان شهردار به عنوان «مديرمسئول» شادياخ؛ اداره ي  ارشاد نيشابور با ارسال نامه اي به شهرداري؛ ادامه ي انتشار اين نشريه را منوط به اجازه ي مدير مسئول قبلي نموده است.گفته مي شود فقيه از نظر سياسي به يک نماينده مجلس نزديک است.

در خبرها نيامده بود که:

يکي از نشريات محلي نيشابور، که مديريت آن با يکي از اعضاي شوراست، بيش از 90 درصد آگهي ها و رپرتاژهاي سفارشي شماره اخير خود را از شهرداري و سازمان هاي تابعه دريافت کرده است. در همين شماره نشريه مزبور، گزارشي يک سويه از جلسه ي سوال اعضاي شورا از تخلفات شهردار را به چاپ رسيده است که به جاي پوشش خبري وقايع جلسه، به دفاع از شهردار و نقد مخالفان او وارد شده است! شنيده مي شود که شهردار در حالي با هزينه از جيب مردم، به دنبال تبديل برخي نشريات به «شهرداري نامه» است، اخيرا دادن آگهي به نشريلت منتقد، به ويژه خيام نامه را ممنوع کرده است.

همچنين شنيده مي شود که اطلاع رساني هاي اخير خيام نامه سبب عصبانيت شهردار شده است تا آنجا که  وي توزيع خيام نامه در شهرداري و سفارش آگهي و رپرتاژ به اين نشريه را ممنوع نموده است. البته خيام نامه به اين شيوه ها عادت نموده است و اعتماد شهروندان را با پول هيچ مقام و گوشه چشم هيچ صاحب قدرتي عوض نخواهد کرد.

در خبرها نيامده بود که:

logo-baseدر پي افشاگري هاي خيام نامه و پي گيري هاي رييس شورا و علي رغم تکذيب هاي جناب شهردار و چاپ آن در برخي نشريات حامي؛ مبلغ 350 ميليون  تومان مسدودي بابت بدهي شهردار؛ به حساب شهرداري واريز شد. خبرهاي رسيده حکايت از اين دارد که گويا رييس شورا با مکاتباتي پياپي به دنبال برخورد با تخلفات قانوني است.