مسافرت ميان نيشابور- مشهد با قطار مستقيم امکان پذير شد
مسافرت ميان نيشابور- مشهد با قطار مستقيم امکان پذير شد

نيشابوري ها، مشهدي ها و نيز ساکنان شهر جديد بينالود از اين پس مي توانند براي رفت و برگشت ميان اين شهرها از اتوبوس ريلي استفاده کنند. به گفته معاون استاندار  و فرماندار شهرستان نيشابور با گشايش خط قطار ريلي ميان نيشابور و مشهد، که روز سه شنبه 14 مهرماه و با حضور استاندار خراسان […]

ContentImages_82085نيشابوري ها، مشهدي ها و نيز ساکنان شهر جديد بينالود از اين پس مي توانند براي رفت و برگشت ميان اين شهرها از اتوبوس ريلي استفاده کنند.

به گفته معاون استاندار  و فرماندار شهرستان نيشابور با گشايش خط قطار ريلي ميان نيشابور و مشهد، که روز سه شنبه 14 مهرماه و با حضور استاندار خراسان رضوي صورت گرفت، مسافران ميان اين دو شهر و نيز شهرهاي مجاور از جمله شهر جديد بينالود مي توانند اين مسير را با قطارهاي تجهيز شده و با برنامه منظم حرکت طي کنند.

غلامحسين مظفري با بيان اين که اين اقدام براي رفاه حال مردم شهرمان و با پيگيري هايي که از طريق راه آهن جمهوري اسلامي صورت گرفت، به عمل آمده است افزود: تداوم اين اقدام و نيز افزايش تعداد حرکت قطارها (که فعلا يک مرتبه در روز است.) بستگي به استقبال همشهريان و مسافران از اين قطار محلي دارد.

وي افزود: واگن هاي قطار تجهيز شده براي اين مسير از بهترين واگن هاي اتوبوس ريلي و با 108 نفر ظرفيت مي باشد که فاصله دو شهر اصلي مبدا و مقصد (نيشابور و مشهد) را با سرعت 120 کيلومتر بر ساعت طي مي کند و در حال حاضر تنها يک توقف در شهر بينالود (ايستگاه ابومسلم) دارد.

نوري، مدير راه آهن نيشابور هم با بيان اين که راه اندازي اين قطار با هدف خدمت رساني بهتر به مردم استان و به ويژه اهالي نيشابور و در راستاي هدف توسعه قطارهاي حومه اي راه آهن جمهوري اسلامي انجام شد، افزود: واگن هاي در نظر گرفته شده داراي امکانات بسيار خوب به لحاظ داشتن صندلي هاي استاندارد، سيستم تهويه مطبوع، تلويزيون و آبسردکن مي باشد و اميدواريم شاهد استقبال مردم از اين امکان تازه و توسعه آن در آينده باشيم.

گفتني است که قطار محلي نيشابور- بينالود مشهد، همه روزه ساعت 4:45 دقيقه صبح از نيشابور و 17:00 از مشهد حرکت خواهد کرد و ساعت 6:20 صبح و 18:45 دقيقه بعد از ظهر به مقصد خواهد رسيد.