ای کاش
ای کاش

آن چه در اين ستون مي خوانيد، آرزوها و تراوشات قوه تخيل يک قلم به دست است. کسي که آرزو مي کند در راستاي اعتلاي ابرشهرش، روزي تيترهاي اين ستون، تيتر اصلي خبرهاي واقعي باشد که بر صفحات نشريه نقش مي بندد. چون آرزو بر جوانان عيب نيست، اين ها را قلمي مي کنيم و […]

512231_WVyNotFrآن چه در اين ستون مي خوانيد، آرزوها و تراوشات قوه تخيل يک قلم به دست است. کسي که آرزو مي کند در راستاي اعتلاي ابرشهرش، روزي تيترهاي اين ستون، تيتر اصلي خبرهاي واقعي باشد که بر صفحات نشريه نقش مي بندد. چون آرزو بر جوانان عيب نيست، اين ها را قلمي مي کنيم و به اميد تحقق شان مي نشينيم.

اي کاش: تصادف در چهارراه انقلاب باعث جلب توجه بسياري از رهگذران شد

به گزارش خبرنگار «اي کاش» روز گذشته يک تصادف در چهارراه انقلاب باعث جلب توجه مردم و رهگذران شد و جمع کثيري از مردم را مورد تاثير قرار داد.

رانندگان دو خودرو پس از آنکه برخوردي بين خودروهاي شان رخ داد از خودرو هايشان پياده شدند و يکديگر را در آغوش گرفتند و با لبخند و روي خوش از يکديگر عذرخواهي کردند. جالب اين که هر دو نفر معتقد بودند کوتاهي از طرف ايشان بوده و از طرف مقابل به خاطر بي توجهي عذرخواهي مي کردند.

مردم که به گمان هميشه منتظر برخورد تند اين دو نفر با هم بودند و گرد آنان حلقه زده بودند پس از ديدن اين رويکرد مردمدارانه و خداپسندانه آنان را تشويق کردند.

در جمع مردم کساني را مي شد ديد که با ديدن اين صحنه متاثر شده و اشک شوق بر ديدگان شان نقش بسته بود.

بي شک اين برخورد و گفتگوي بين اين دو راننده تا سالها در ذهن مردم نيشابور خواهد ماند.

قابل توجه اينکه مامور پليس راهنمايي رانندگي که براي بررسي اين تصادف در صحنه حضور يافته بود با ديدن اين برخورد متحير شده و تا لحظاتي در بهت فرو رفته بود.

اين مامور وظيفه شناس مشخصات اين دو راننده را براي تشويق و درج در نشريه به بخش «ايکاش» خيام نامه ارسال کرد.

اي کاش: اعضاي يک کاروان زيارتي هزينه هاي سه جشن عروسي را بر عهده گرفتند

يک زوج نيکوکار نيشابوري که در يک کاروان زيارتي ثبت نام کرده بودند با اطلاع از ناتواني يک زوج جوان در فراهم نمودن مقدمات ازدواج، از سفر انصراف داده و با هماهنگي مدير کاروان مربوطه، مبلغ پرداختي خود را به آن زوج هديه کردند.

اين حرکت خداپسندانه از سوي ساير اعضاي کاروان نيز مورد توجه قرار گرفت و اين افراد بصورت دسته جمعي از سفر زيارتي انصراف داده و هزينه سفرشان را به اين امر اختصاص دادند و از آنجا که اين مبلغ به رقم قابل توجهي رسيده بود قرار شد کليه هزينه هاي برگزاري سه جشن ازدواج توسط اين افراد پرداخت شود.

يکي از اعضاي کاروان که با چهره اي متاثر با خبرنگار «ايکاش» گفتگو مي کرد گفت: من و همسرم پيش از اين دوبار ديگر هم به سفر رفته بوديم و الان بسيار خوشحال ام که اين مبلغ را به اين امر هديه کردم. اين همشهري نيکوکار ادامه داد پس از مطلع شدن از تصميم همسفرمان من و خانم م با هم مشورت کرديم و به اين نتيجه رسيديم که سفر زيارتي همان يک بار کافي بوده که ما با شخصيت و منش آن امام عزيز آشنا بشويم و تکرار اين گونه سفرها نه تنها باعث خشنودي خداي بزرگ نيست بلکه زيارت شوندگان را نيز مي آزارد.

 يکصد دستگاه اتوبوس جديد و مجهز به ناوگان اتوبوسراني نيشابور افزوده مي شود

در گفتگو با خبرنگار «ايکاش» رييس سازمان اتوبوسراني نيشابور از خريد يکصد دستگاه اتوبوس جديد و مجهز خبر داد و گفت: با توجه به استقبال روز افزون شهروندان از وسيله نقليه عمومي ، خصوصا اتوبوس ، ما با کمبود اتوبوس مواجه بوديم که با تامين بودجه لازم يکصد دستگاه اتوبوس مجهز خريداري شد که به زودي به ناوگان اتوبوسراني نيشابور اضافه خواهد شد.

اين مقام خيلي مسوول ادامه داد: رويکرد جديد شهروندان نيشابوري در جهت اجتناب از تردد با وسايل نقليه شخصي تک سرنشين و گرايش به استفاده از وسايل نقليه عمومي که به يک فرهنگ تبديل شده قابل تحسين است و بسيار مورد توجه قرار گرفته به نوعي که اخيرا مسافران و توريست هايي که به نيشابور سفر مي کنند با شهري خلوت با تعداد کمي خودرو شخصي روبرو مي شوند تعجب مي کنند و ابتدا مي پرسند مردم نيشابور کجا هستند؟ و حتي برخي گمان مي کنند جمعيت نيشابور کم شده که پس از توضيح و آشنا شدن با اين رويکرد و فرهنگ مردم نيشابور زبان به تحسين مي گشايند.

وي افزود: اين امر اخيرا بسيار مورد توجه رسانه ها و مطبوعات قرار گرفته و همچنين با رسانه اي شدن اين قضيه يکي دو شهر ديگر کشور نيز با الگو برداري از مردم خردمند نيشابور به سمت فرهنگ سازي لازم براي کاهش استفاده از خودروي شخصي براي سفرهاي درون شهري پيش رفته اند. مسوولان شهر و شهرداري اين شهرها نيز با افزايش توان و کيفيت ناوگان هاي نقليه عمومي به افزايش راحتي و سرعت سفرهاي درون شهري کمک مي کنند.