مدیر آبفای نیشابور خطاب به چنارانی: نمایندگان شهر همجوار چهارصد میلیارد بودجه مخصوص شهر خود گرفتند
مدیر آبفای نیشابور خطاب به چنارانی: نمایندگان شهر همجوار چهارصد میلیارد بودجه مخصوص شهر خود گرفتند
هفت برابر میزان مشترکین آبفا، از سهم ديگر جاها در بار هزینه شده است

🔹به گزارش خیام نامه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور با اشاره به اینکه سه دهم درصد از مشترکین آبفای شهرستان یعنی ١٣٠٠ مشترک از ١٨٠ هزار اشتراک نیشابور در بار قرار دارند؛ اظهار داشت: درآمد ما از قبوض این شهر ٢٠٠ میلیون تومان بوده اما چهار میلیارد تومان را از حساب شهر نیشابور و جاهای دیگر آورده و هفت برابر میزان مشترکین در اینجا هزینه کردیم؛ چرا که خدمت به مردم این شهر ارزشش را دارد. برای اینجا که پیشرو در انقلاب بوده، با اعتبارات جاری و قطره چکانی مشکل این شهر حل نمی شود و برای این شهر باید اعتبارات ملی دیده شود. مردم حق هم دارند پرداخت نکنند چون آب قطع و وصل می شود و آب پایدار وجود ندارد.

🔹علیرضا اخویان از ضرورت احداث مخزن ٩هزار متر مکعبی در این شهر سخن گفت و پیشنهاد داد نمایندگان از سرمایه مازاد قرارداد فولاد با دستور رئیس آبفای کشور مبلغی را برای بار در نظر بگیرند.

🔹وی افزود: ما تعهد کردیم یک قطره آب از آبشار به جای دیگری نرود و حق آبه کشاورزان با نظارت دستگاه های مربوطه مشخص شود. همچنین تعرفه آب بها در این شهر به صورت شهری حساب می شود در حالی منطقه محروم می باشد و نمایندگان باید در این خصوص پیگیری کنند.

🔹اخویان بیان کرد: من به مدیرکل انتقاد کردم که چرا شهر مجاور ما اختلاف اعتباری زیادی با ما دارد و آقای علوی گفت نمایندگان آن شهر با یکدیگر نزد معاون رئیس جمهور و سازمان برنامه رفته و سیصد چهارصد میلیارد بودجه مخصوص شهر خود گرفته اند که در جای دیگر نمی‌شود، هزینه کرد. شما چه اعتباری آورده اید.

به گزارش خبرنگار خیام نامه، اولادی مسئول دفتر چنارانی می خواست به اظهارات اخویان واکنش نشان دهد که هاجر چنارانی چندین بار با تکرار جمله “خواهش میکنم آقای اولادی” خواست مانع سخنان وی شود ولی او تلاش داشت صحبت کند.

🔸مدیر امور منابع آب نیشابور : روند نگران کننده حفر ٨٠٠ حلقه چاه غیرمجاز، صدمات جبران ناپذیری دارد
🔹سعید خجسته پور رئیس امور منابع آب نیشابور نیز در این جلسه از رد احداث سد در بالا دست بار توسط مشاور خبر داد و گفت: دو سال است خشکسالی شدید در شهر بار را شاهد بودیم که آب رودخانه کاهش پیدا کرده و روندی که در بار اتفاق افتاده نگران کننده است. حدود ٨٠٠ حلقه چاه غیرمجاز حفر شده و هر کدام از این ها لطمه های جبران ناپذیری به منابع آب زیرزمینی پایین دست وارد می کند و بایستی چاره ای اساسی برداریم.

⚠️کپی و نشر مطالب، تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
🔸مشروح این مطلب در شماره ۵٢۴ خیام نامه منتشر شده است.

  • نویسنده : احسان سليمانی
  • منبع خبر : خیام نامه