رضا میرابی استقبال شورا از ظرفیت قانونی مرمت آثارتاریخی با استفاده از مالیات اصناف جلسه علنی شورای شهر نیشابور چهارشنبه هفته گذشته، بیست و سوم مرداد برگزار شد. پس از چند جلساه پرتنش و حاشیه شورا در دوماه، این بار نود و سومین نشست منتخبان پنجم به دور از حاشیه و در یک ساعت خلاصه […]

رضا میرابی

استقبال شورا از ظرفیت قانونی مرمت آثارتاریخی با استفاده از مالیات اصناف

جلسه علنی شورای شهر نیشابور چهارشنبه هفته گذشته، بیست و سوم مرداد برگزار شد. پس از چند جلساه پرتنش و حاشیه شورا در دوماه، این بار نود و سومین نشست منتخبان پنجم به دور از حاشیه و در یک ساعت خلاصه شد. شهردار هم که در 5 ماهه نخست 98 حضور کمرنگی در صحن شورا داشت، با حضور در این جلسه، خبر پایان اختلافات او با اعضای شورا را به مردم و رسانه ها مخابره کرد. هادی ترقی، محمدکاظم صادقی و احمد همت آبادی(عضو ادوار) نیز در این جلسه حضور نداشتند.

چهارشنبه هفته بعد، رئیس ندارید!

رئیس فعلی شورای شهر نیشابور این جلسه را با یک تذکر به همکارانش شروع کرد.

هادی درودی با یادآوری سی و یکم مرداد و پایان دوره هیئت رئیسه دوم شورای شهر، اذعان کرد: من از همکارانم تقاضا می‌کنم که در روزهای ابتدایی هفته آینده، هیئت رئیسه جدید را انتخاب کنند تا برای ابلاغ مصوبات جلسه علنی هفته آینده، به مشکل برنخوریم. من از الان بگویم که 4 شنبه دیگر رئیس ندارید!

هرچند که فضای ملتهب شورا در ماه های اخیر و تقابل ها و تیم بندی های متعدد، ضریب پیش بینی درست ترکیب جدید هیئت رئیسه شورا را کاهش داده اما ضرب الاجل یک هفته ای درودی به اعضای شورا با این ادبیات، می‌تواند بیانگر عدم تمایل او برای تصدی پست ریاست در سال سوم شورا باشد.

مالیات تان را با مرمت آثار تاریخی پرداخت کنید

رئیس کمیسیون جذب مشارکت های اقتصادی شورای شهر در این جلسه گفت: ظرفیتی برای تمام مشاغل و صنوف در قانون بودجه سال 98 دیده شده که در امر مرمت آثار تاریخی مشارکت کنند و هزینه های صرف شده در این محل در ردیف هزینه های قابل قبول مالیاتی قرار بگیرد.

محمد حسن زرندی افزود: با توجه به این که نیشابور همواره دچار کمبود اعتبارات در حوزه مرمت آثار تاریخی بوده، می شود از این محل، به صورت یک معامله برد-برد در جهت پرداخت مالیات و حفظ و مرمت آثار تاریخی بهره برد.

اعلام آمادگی برای ایجاد مرکز غربالگری و درمان سرطان زنان در نیشابور در صورت تامین زمین مناسب از سوی شهرداری، دیگر مبحث طرح شده در کمیسیون جذب مشارکت های اقتصادی بود.

عضو شورای شهر نیشابور خبرداد؛

تشکیل هیئت امنا برای احداث فرودگاه در نیشابور

رضا مهرداد، عضو شورای شهر نیشابور با اعلام این خبر، گفت: از ماه ها قبل با پیگیری های دکتر گرمابی اقدامات موثری در جهت برآورده شدن یکی از مطالبات به حق مردم نیشابور یعنی احداث فرودگاه انجام شده بود. جلسه ای که امروز در شورای شهر برگزار شد با هدف تبیین این اقدامات و تعیین استراتژی آینده برای عملی شدن این خواسته ی تاریخی بود.

او تصریح کرد: نیشابور هفدهمین شهر پرجمعیت کشور است. ما در کشور 54 فرودگاه داریم که نیشابور علی رغم این جمعیت بالا، از وجود فرودگاه بهره مند نیست. اقداماتی که به عنوان پیش زمینه ساخت فرودگاه انجام شد، بر امکان سنجی مبتنی بر جانمایی تاکید داشته و موفقیت آمیز بوده است. حالا باید فکر کنیم که در آینده باید چکار کنیم.

وی با تاکید بر بررسی همه جانبه موضوع، افزود: پس از جلسات مختلف قرار بر این شد که با محوریت شهرداری نیشابور و با مشارکت بقیه نهاد ها مانند فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت و… هیئت امنایی تشکیل شود تا روند احداث فرودگاه در شهر نیشابور را تسهیل و تسریع کند. امیدواریم در ماه های آتی شاهد به زمین خوردن کلنگ فرودگاه نیشابور باشیم.

سرنوشت گذرِ نافرجام فرهنگی نیشابور روشن تر می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در تشریح وضعیت طرح گذر فرهنگی نیشابور خاطر نشان کرد: کلیات طرح گذر فرهنگی که جلساتش از 8 ماه پیش شروع شد، در ابتدای امر مصوب شد و برای بررسی طرح های اجرایی به ادارات دیگر واگذار شد.

مجتبی باری ادامه داد: در حال حاضر طرح های ارسال شده به شهرداری برای تایید به شورا ارجاع داده شد و بعد از بحث و تبادل نظر به تایید شورا رسیده است.

او بیان کرد: گذر فرهنگ نیشابور در ضلع شرقی باغ «امین اسلامی» در مساحتی بالغ از 1000 متر راه اندازی خواهد شد. استانداردهایی از سوی وزارت ارشاد برای راه اندازی گذرهای فرهنگی در شهرها پیشنهاد شده که با حمایت بخش های دولتی و مردمی، نیشابور می تواند یکی از شهرهایی باشد که گذرفرهنگی در آن احداث شده است.

این فعال فرهنگی در بخش دیگری از سخنان ش به جلسه ای مشترک با تعدادی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه های مختلف شهرستان اشاره کرد و افزود: در هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی، موضوع ساماندهی دکه های مطبوعات با دعوت از خبرنگاران نشریه های مختلف، سازمان فرهنگی و معاونت خدمات شهرداری طرح شد.

مجتبی باری، رییس کمیسیون فرهنگی شورا اظهار کرد: پس از تبادل نظر با رسانه ها مصوب شد که شهرداری طرح نهایی ساماندهی دکه ها را به شورا ارسال کند، لایحه های حمایت از انجمن توانمندسازی و حمایت از رسانه ها تنظیم شود و شهرداری گزارشی از آخرین اقدامات در خصوص شیوه واگذاری آگهی ها به نشریات مختلف به شورا ارسال کند.

اعضای شورای شهر در مراسم روز خبرنگار دعوت نبوده اند

علل ضعف بزرگداشت روز خبرنگار را بررسی می کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا هم چنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر علت عدم حضور اعضای شورا در مراسم نامناسب بزرگداشت مقام خبرنگار گفت: اعضای شورا در این مراسم دعوت نبوده اند!

باری خاطر نشان کرد: هفته ی آینده، در جلسه ای با حضور رؤسای اداره ارشاد و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، علت مشکلات متعدد مراسم برزگداشت مقام خبرنگار امسال را بررسی می‌کنیم.