هفته گذشته فولاد خراسان میزبان «نخستین جشنواره روابط عمومی های دستگاه های اجرایی» نیشابور با محوریت فرمانداری شهرستان بود. در «نخستین جشنواره روابط عمومی های نیشابور» که در محل سالن اجتماعات فولاد خراسان و با حمایت روابط عمومی این شرکت برگزار شد، معاون استاندار وفرماندار نیشابور هنر روابط عمومی ها را در راستای تحقق فرایند […]

هفته گذشته فولاد خراسان میزبان «نخستین جشنواره روابط عمومی های دستگاه های اجرایی» نیشابور با محوریت فرمانداری شهرستان بود.

در «نخستین جشنواره روابط عمومی های نیشابور» که در محل سالن اجتماعات فولاد خراسان و با حمایت روابط عمومی این شرکت برگزار شد، معاون استاندار وفرماندار نیشابور هنر روابط عمومی ها را در راستای تحقق فرایند کیفی دمکراسی، ایجاد اطلاع رسانی شفاف، تقویت آگاهی در راستای قضاوت عاقلانه و عادلانه  و ایجاد  تقویت امید در مردم دانست.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مراسمی که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی (که با چند هفته تاخیر به بعد از ماه رمضان موکول شده بود) صبح پنج شنبه  6  تیر ماه در سالن اجتماعات  فولاد خراسان برگزار شد، با بیان نقش مهم اقتصادی فولاد خراسان در کشور به نیابت از شهرستان، گفت:  نقش و کارکرد اجتماعی و فرهنگی این مجتمع همراه با نقش اقتصادی آن حائز اهمیت  است.

روابط عمومی ها، تقویت کننده وحدت ملی

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور با بیان این که امید و وحدت امروز یک نیاز اساسی در راستای تحقق منافع ملی است، افزود: پیوند بین دولت و ملت بخشی از وحدت ملی است که بخش مهمی از آن منتهی  به تلاش روابط عمومی ها است.

وی با بیان این که در نتیجه فعالیت کارآمد روابط عمومی ها، مردم، دولت را از خود خواهند دانست و سطح مشارکت آنان را افزایش می دهند، افزود: برای دستیابی به این هدف نیازی نیست که از  تطمیع، پروپاگاندا و تبلیغات یک سویه استفاده گردد. اگر روابط عمومی های نقش خود را کم اهمیت ندانسته و به این مهم واقف باشند، ارتباط دولت و ملت از مسیر روابط عمومی ها تقویت می گردد.

سعید شیبانی هدف از برگزاری این مراسم را مروری بر فعالیت های یک ساله و تلاش روابط عمومی های ادارات دانست و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی بایستی با اعتماد به مسئولان روابط عمومی خود فرصت های مطلوب را برای آنان فراهم نمایند تا آنان بتوانند با پیگیری مستمر، اطلاعات شفاف، سازنده و مطلوب را به اطلاع مردم برسانند.

فولاد در نیشابور علاوه بر نقش اقتصادی، تاثیرات فرهنگی و اجتماعی فراوان دارد

فرماندار در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی از همکاری و حمایت روابط عمومی فولاد خراسان از برگزاری این همایش گفت: اقدامات فولاد خراسان در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی  مایه قوت و امید شهرستان است و فولاد خراسان تاثیرات قابل ملاحظه ای در تسهیل و تسریع توسعه شهرستان دارد.

فرماندار با بیان فعالیت های فرهنگی و اقتصادی فولاد خراسان، از جمله همکاری با شهرداری در حوزه های فضای سبز و بازآفرینی سیمای شهری، عقد تفاهم نامه  ورزشی، و انجام اقداماتی در راستای حفظ محیط زیست شهرستان، گفت: فولاد خراسان با دستگاه های اجرایی که نیاز به مساعدت داشته اند، همواره همکاری کرده است.

وی افزود: اوج و نقطه عطف فعالیت فولاد در سال 98 در راستای مسئولیت های اجتماعی، و انتخاب آن به عنوان «معین اقتصادی» در منطقه 5 شهرستان رقم خورد تا این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان یکی از اضلاع مثلث اقتصادی در تقویت توسعه روستایی و  ایجاد تعادل و توازن در عدالت اجتماعی کمک کند.

شیبانی افزود: با این انتخاب و آغاز همکاری فولاد خراسان به عنوان «معین اقتصادی منطقه، امیدواریم که شاهد تحقق هر چه بیش تر توازن توسعه در زمینه های فرهنگی، علمی باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، نقش فولاد خراسان را در مثلث توسعه شهرستان، کمک به بهره وری بیشتر در روستاها، ایجاد ارزش افزوده، توانمندسازی روستایی، تولید بیشتر و استفاده از ظرفیت های بالقوه روستا در راستای توسعه شهرستان دانست.

گفتنی است در ابتدای این مراسم، که در آن مدیران اجرایی شهرستان به همراه مسئولین و کارشناسان روابط عمومی ادارات حضور داشتند، معاون برنامه ریزی و فناوری فولاد خراسان گزارش کاملی از اقدامات این مجتمع برای حاضرین در نشست عنوان نمود.

در پایان این مراسم از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، اداره ورزش و جوانان، اداره صنعت معدن و تجارت، جمعیت هلال احمر، فرمانده انتظامی و همچنین از مسئولین « شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان» از جمله مدیر روابط عمومی فولاد خراسان تقدیر شد.