در حالی که اهالی اردوکشی اهالی دو روستا در حد فاصل نیشابور و کاشمر می رفت تا به یک نزاع خونین طایفه ای منجر شود، حضور به موقع و پادرمیانی پلیس نیشابور و درایت معتمدین محل، از بروز یک درگیری خشونت آمیز پیشگیری کرد. آن گونه که خبرگزاری صدا و سیما گزارش داده است، پلیس […]

در حالی که اهالی اردوکشی اهالی دو روستا در حد فاصل نیشابور و کاشمر می رفت تا به یک نزاع خونین طایفه ای منجر شود، حضور به موقع و پادرمیانی پلیس نیشابور و درایت معتمدین محل، از بروز یک درگیری خشونت آمیز پیشگیری کرد.

آن گونه که خبرگزاری صدا و سیما گزارش داده است، پلیس هنگامی از ماجرا آگاه شد که ده ها تن از مردان خشمگین دو روستای «چاه سالار» نیشابور و «ده نیان» کاشمر در پی اختلاف در بهره برداری از مراتع طبیعی، با انواع سلاح های سرد، رهسپار منطقه مورد اختلاف بودند تا اختلاف خود را به شیوه غیرمسالمت آمیز و توسل به زور حل و فصل نمایند.

رییس پلیس نیشابور در این باره گفت: یکی از روستائیان موضوع درگیری احتمالی را به پلیس گزارش داد و اعلام کرد که گروهی اهالی یکی از روستا‌های بخش میان جلگه و همزمان اهالی یکی دیگر از روستا‌های  شهرستان کاشمر به سمت مراتع محل اختلاف حرکت کرده و در حالی که سلاح‌های سرد مانند چاقو، شمشیر، قمه و… با خود حمل می کنند، قصد نزاعی خونین دارند.

به گفته سرهنگ دهقان پور، با توجه به حساسیت موضوع، ماموران پاسگاه انتظامی فدیشه نیشابور بلافاصله به همراه فرمانده پاسگاه به محل اعزام شدند.
ماموران در حالی چندین کیلومتر راه را، که بخشی از آن به علت کوهستانی بودن و دشواری مسیر، پیاده و بدون خودرو طی می شد پشت سر گذاشتند، که با رسیدن آن ها به محل نزاع در منطقه «چشمه گور»، ده ها مرد خشمگین، به دلیل اختلافات قبلی ملکیِ بر سر مراتع منطقه مراتعِ منطقه چشمه گور، در حال مشاجره لفظی و در آستانه نزاع بودند. گویا منشا اختلاف میان روستائیان،  بر سر جمع آوری گیاه کوهی گران قیمتی به نام آنغوزه بود. به گفته ماموران پلیس، و بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی که با تلفن همراه ضبط شده است، بروز حوادث تلخ و ناگوار در پی نزاع جمعی، در آستانه رخ دادن بود.

فرمانده انتظامی نیشابور با بیان این که حتی در زمان حضور فرمانده پاسگاه و نیروهایش، لحظه به لحظه بر تعداد افراد آماده درگیری از دو طرف اضافه می شد، فرمانده پاسگاه پلیس فدیشه، به دلیل شرایط خاص به وجود آمده به همراه نیرو‌های مستقر، ضمن دعوت به آرامش افراد، به آن ها نسبت به عواقب این درگیری هشدار داد. این مامور پلیس پس از تشریح برخی قوانین و… با اعضای شورای معتمد پلیس وارد رایزنی و گفت و گو شد.

سر انجام و پس از حدود ۵ساعت  از حضور نیروی انتظامی و رایزنی با اهالی و معتمدین محل، دامنه تنش فروکش کرد و نهایتا این اختلاف به صورت مسالمت آمیز پایان یافت. عضو شورای تامین شهرستان نیشابور از سعه صدر و تلاش‌های عوامل انتظامی بخصوص فرمانده پاسگاه فدیشه، شورای معتمد پلیس و همکاری روستائیان و اطاعت پذیری از خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی قدردانی کرد.

سرهنگ دهقان پور ابراز امیدواری کرد که با تدبیر بخشداری ها و دیگر مقامات مسئول، اختلاف موجود به شیوه قانونی و با راهکار منطقی برای همیشه خاتمه یابد.