هماهنگ کردن کوک سازها در نيشابور
هماهنگ کردن کوک سازها در نيشابور

هماهنگ کردن کوک سازها در نيشابور گره موسيقي در نيشابور، در حال باز شدن به نظر مي رسد. اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مي خواهد در اين زمينه ابتکار عمل را به پيشکسوت هاي خوش نام موسيقي شهرستان بسپارد. در همين راستا هفته گذشته تعدادي از هنرمندان باسابقه موسيقي شهر در جلسه اي با رييس […]

هماهنگ کردن کوک سازها در نيشابور

گره موسيقي در نيشابور، در حال باز شدن به نظر مي رسد. اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مي خواهد در اين زمينه ابتکار عمل را به پيشکسوت هاي خوش نام موسيقي شهرستان بسپارد.

در همين راستا هفته گذشته تعدادي از هنرمندان باسابقه موسيقي شهر در جلسه اي با رييس اداره ارشاد به بررسي مشکلات پيش روي فعالان موسيقي شهرمان و راهکارهاي توسعه موسيقي اصيل، معتبر و سالم ايراني در ميان جوانان علاقه مند به هنر ايراني پرداختند.

در اين جلسه، اساتيد موسيقي نيشابور به دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور پس از مدت ها در به جلسه اي حضوري به همراه رئيس اداره ارشاد و جمعي از مسئولين اين اداره وضعيت موسيقي شهرمان را مورد بررسي قرار دادند.

در اين نشست هنري رضا شاکري، مصطفي مسلمي، احمد بيان، محسن قرباني، مجتبي روزبه و محمد شمس آبادي حضور داشتند.

هنرمندان و رييس اداره فرهنگ و ارشاد ضمن بررسي راهکارهاي شناساندن موسيقي اصيل ايراني به مردم و به ويژه جوانان، قرار گذاشتند که با ادامه اين نشست ها نسبت به بهبود وضعيت هنرمندان و حمايت از آنان و نيز ارتقاي آموزش و همکاري دوجانبه ميان هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد به هم انديشي بپردازند.

اين نشست ها در صورت پيگيري نتايج آن، مي تواند نويد بخش بازيابي جايگاه هنرمندان در سياستگزاري هاي فرهنگي شهر و توسعه فعاليت هاي فرهنگي و هنري پرمحتوا و غني در شهر فرهنگ و هنر باشد. ان شاله

نویسنده :بشیر مسلمی