گوهرِ خاک نیشابور با کمک دانشگاه شناسنامه دار می شود تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه نیشابور و معدن فیروزه این شهرستان به منظور همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و صنعتی به امضا رسید. دانشگاه نیشابور خبر از امضای تفاهم نامه ای داده است که بر اساس آن، دانشگاه و معدن فیروزه این شهرستان برای گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی […]

گوهرِ خاک نیشابور با کمک دانشگاه شناسنامه دار می شود

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه نیشابور و معدن فیروزه این شهرستان به منظور همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و صنعتی به امضا رسید.

دانشگاه نیشابور خبر از امضای تفاهم نامه ای داده است که بر اساس آن، دانشگاه و معدن فیروزه این شهرستان برای گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و صنعتی همکاری خواهند کرد.
در این تفاهم نامه که به امضای صادقی سمرجانی، رئیس دانشگاه نیشابور و حامد فضلیانی رسید، دو طرف متعهد شدند ظرفیت‌های دانشگاهی را در حل مشکلات منطقه‌ای و بومی و معضلات گوهرسنگ‌ ها با محوریت فیروزه با استفاده از پژوهش‌های علمی و کاربردی دانشگاه به کار گیرند.
از دیگر مفاد این تفاهم نامه که دو طرف در پی نشستی مشترک در محل دانشگاه نیشابور به آن دست یافتند، ارائه خدمات مشاوره علمی و تخصصی دانشگاه در حوزه‌های مختلف گوهرشناسی، گوهرتراشی، برندسازی، تجارت و بازاریابی فیروزه و دیگر گوهرسنگ ها، مطالعه تخصصی در راستای ارزیابی، ارزش گذاری و شناسنامه دار کردن گوهرسنگ‌ها است.