جاری شدن سیل در نیشابور تا پایان تیر منتفی نیست
جاری شدن سیل در نیشابور تا پایان تیر منتفی نیست

اداره هواشناسی نیشابور از احتمال وقوع سیلاب در برخی نقاط نیشابور تا اواخر تیرماه سال جاری خبر می دهد و وقوع سیل را ظرف یک ماه و نیم آینده، علی رغم کاهش بارش ها منتفی نمی داند. رئیس اداره هواشناسی شهرستان نیشابور می گوید: احتمال بارش‌های رگباری و وقوع سیلاب تا اواخر تیر ماه سال […]

اداره هواشناسی نیشابور از احتمال وقوع سیلاب در برخی نقاط نیشابور تا اواخر تیرماه سال جاری خبر می دهد و وقوع سیل را ظرف یک ماه و نیم آینده، علی رغم کاهش بارش ها منتفی نمی داند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان نیشابور می گوید: احتمال بارش‌های رگباری و وقوع سیلاب تا اواخر تیر ماه سال جاری در برخی نقاط نیشابور وجود دارد.

مهدی بلوکی در گفت‌وگو با «خیام نامه» عنوان کرده که «اخیرا در برخی نقاط شهرستان نیشابور مانند شهر بار، رودخانه طاغان و… شاهد سیلاب بودیم و این در حالی است که احتمال بارش‌های رگباری و وقوع سیلاب در شهرستان نیشابور در خرداد ماه و حتی تیر ماه وجود دارد.»

وی همچنین به خبرگزاری «ایسنا» گفت: با این که بارش‌های نسبتا خوب و زیادی را در نیشابور شاهد بودیم اما نسبت به دیگر شهرستان‌های استان کمترین میزان خسارت را داشته‌ایم، این در حالی است که شهرستان‌های مجاور حتی با خسارات جانی روبه‌ رو بودند.

بلوکی میزان بارندگی‌های امسال در شهرستان را  تا کنون حدود 350 میلیمتر اعلام کرد که نسبت به سال زراعی پیشین بیش از دو برابر و نسبت به دراز مدت بیش از 100میلیمتر افزایش داشته است.

وی گفت: سه روز قبل از وقوع بارندگی‌های رگباری اخیر به تمام اعضای ستاد مدیریت بحران اطلاع داده می‌شود و جلسات متعددی در این رابطه برگزار می‌گردد.