راهکار فوری برای حل مشکل راه طاغان و چهارباغ نیست
راهکار فوری برای حل مشکل راه طاغان و چهارباغ نیست

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیشابور گفت: با توجه به شرایط فعلی هیچ راهکاری برای حل مشکل مردم روستاهای طاغان و چهارباغ وجود ندارد. خبرگزاری «فارس» در گزارشی، به موضوع تخریب و آسیب به راه‌های مواصلاتی و مشکلات مردم روستاهای چهارباغ و طاغان در حدود 45 کیلومتری غرب نیشابور اشاره کرده است که مسیر دسترسی […]

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیشابور گفت: با توجه به شرایط فعلی هیچ راهکاری برای حل مشکل مردم روستاهای طاغان و چهارباغ وجود ندارد.

خبرگزاری «فارس» در گزارشی، به موضوع تخریب و آسیب به راه‌های مواصلاتی و مشکلات مردم روستاهای چهارباغ و طاغان در حدود 45 کیلومتری غرب نیشابور اشاره کرده است که مسیر دسترسی آن‌ها از درون رودخانه فصلی می‌ گذرد.

مسیر روستا در زمان بارندگی مسدود می‌شود

یک عضو شورای روستای طاغان با اشاره به مشکل ارتباطی این روستا گفت: راه روستاهای طاغان و چهارباغ که از مسیر رودخانه فصلی خانلق نیشابور می‌گذرد در زمان بارش باران و برف دچار آب‌گرفتگی و مسدود می‌شود.

علی طاغانی به «فارس» گفته اگرچه حدود 20 سالی است که در مسیر «آب ‌نما» احداث‌شده و وضعیت نسبت به قبل بهتر شده، اما متأسفانه روزهایی که بارش شدید و مستمر می ‌شود دیگر امکان عبور و مرور وجود ندارد و مردم برای تردد دچار مشکل شدید می ‌شوند.

وی بابیان این که با کوچک ‌ترین بارشی این مسیر بسته می‌شود، افزود: بعد از فروکش کردن آب باید نیروهای راهداری مسیر را تمیز و بازگشایی کنند.

این عضو شورای روستا گفت: برای این که مردم از این مشکل رهایی یابند باید در مسیر چهارباغ و هم بالاتر پل احداث شود.

وی ادامه داد: راهکار دیگر این است که از چهارباغ به طاغان به سمت شرکت فولاد خراسان را شن‌ریزی و آسفالت کنند که فکر می ‌کنم بودجه بسیار بالایی نیاز داشته باشد.

طاغانی یادآور شد: مردم روستا برای جابجایی بین چهارباغ و طاغان مشکل خاصی ندارند و نیسان قابلیت رد شدن از رودخانه را دارد و الآن از جاده به سمت فولاد خراسان که عبور مشکل است رفت ‌وآمد می‌ کنند ولی مسیر عادی کماکان مسدود است.

عضو شورای روستای طاغان افزود: رفت‌ وآمد تا نیشابور در مسیر عادی به طول 45 کیلومتر، حدود 30 دقیقه به طول می‌انجامید ولی در وضع فعلی راه به 60 کیلومتر افزایش‌یافته و با توجه به وضعیت بد جاده رفت ‌وآمد حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

از اسفندماه رفت و آمد در مسیر روستا مختل می شود

یکی از اهالی روستا نیز دراین‌باره گفت: وضعیت هرسال منطقه ما همین است که با بارش باران مسیر بسته و حداقل برای یک روز رفت ‌وآمد مردم مختل می‌شود ولی امسال که بارش‌ها زیاد شده این مشکل هنوز ادامه دارد.

سید حسن حسینی ادامه داد: از اسفندماه وضعیت روستا همین است، رفت‌ وآمد مختل شده است و مردم مجبور هستند که 30 کیلومتر راه فرعی را در جاده‌ای بد بگذرند و به شهرستان فیروزه بروند.

وی افزود: برای حل این مشکل و ساخت پل نیاز به بودجه استانی است تا مشکلات مردم از این وضع خارج شود.

احداث آب‌نما در جاده ها به دلیل هزینه کمتر مصالح است

خبرگزاری مذکور با رئیس راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای نیشابور نیز گفت و گو کرده است. وی با اشاره به این که درراه‌ های روستایی، اکثر ابنیه ‌ای که به کار می ‌رود به ‌صورت آب ‌نما و آب ‌نما لوله‌ای است و دلیل آن نیز هزینه کمتر مصالح است، گفت: ابنیه باقیمت بالاتر کمتر در راه ‌های روستایی استفاده می‌شود و با هدف این که بتوانند تعداد بیشتری از راه ‌ها را پوشش بدهیم مجبور به این کار هستیم.

مجید مفیدی فر افزود: خاصیت آب ‌نما هم این است که هر وقت سیل می‌آید از روی آب‌نما عبور می‌کند و تا پایان سیل عبور از مسیر با خطر مواجه است و بعد از گذشت سیل مردم می‌توانند عبور کنند.

وی ادامه داد: راهکار ایجاد پل در آنجا وجود دارد که هزینه بسیار زیادی دارد. با توجه به عرض زیاد رودخانه منطقه مورد بحث، بدون انجام محاسبه دقیقی، هزینه‌ای میلیاردی نیاز دارد تا در مسیر پل چند دهانه‌ای ایجاد شود.

وی تأکید کرد: همکاران راهداری آمادگی دارند پس از وقوع سیل به‌سرعت جاده را تمیز و پاک‌سازی کنند تا مردم به‌ راحتی رفت‌ وآمد کنند.

بر اساس این گزارش، رئیس راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای نیشابور  در نهایت گفت: باید به مردم خدمات بدهیم و هر وقت سیل آمد باید در آن مسیر حضورداشته باشیم البته الآن سیل‌ها کاهش‌یافته است ولی آمادگی کامل برای پاک‌سازی مسیر وجود دارد.