دیدار 685هزار گردشگر از نیشابور در نوروز امسال
دیدار 685هزار گردشگر از نیشابور در نوروز امسال

فرماندار نیشابور گفت: از 27 اسفند گذشته تا پایان شانزدهمین روز فروردین، 685 هزار نفر از جذابیت های فرهنگی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد بیشتر شده است‌. به گزارش ایرنا سعید شیبانی افزود: مجموعه تاریخی، زیارتی قدمگاه رضوی با 155 هزار نفر زائر بیشترین آمار بازدید […]

فرماندار نیشابور گفت: از 27 اسفند گذشته تا پایان شانزدهمین روز فروردین، 685 هزار نفر از جذابیت های فرهنگی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد بیشتر شده است‌.

به گزارش ایرنا سعید شیبانی افزود: مجموعه تاریخی، زیارتی قدمگاه رضوی با 155 هزار نفر زائر بیشترین آمار بازدید را در ایام نوروز امسال به خود اختصاص داد و آرامگاه های خیام و عطار و نیز سایت موزه تاریخی شادیاخ در رده های بعدی جای گرفتند. در این مدت، 125 نفر گردشگر خارجی نیز از فرانسه، نروژ، سوئد، آلمان، ایتالیا، هند، پاکستان ، چین، ترکیه و آمریکا نیز به  نیشابور سفر کردند.
گفتنی است 37 هزار و 700 مسافر در ایام نوروز امسال در مدارس، زائرسراهای اوقاف، پارک ها و بوستان ها و کمپ ها، مهمانسراهای ادارات، هتل ها و مهمان پذیرها، خانه مسافرها و اقامتگاه های بومگردی نیشابور سکونت داشتند که به گفته فرماندار، این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد کمتر است.

فرماندار افزود: در این مدت 147 مورد بازدید نظارتی از مراکز خدماتی، رفاهی، پذیرایی و گردشگری نیشابور نیز انجام شد.
وی گفت: اجرای طرح اتوبوس گردشگری و بازدید رایگان مسافران از مراکز تاریخی و گردشگری نیشابور، طرح اتوبوس خاطره ها، جشنهای نوروزی و جشن ملی نوروزگاه، کاشت 100 هزار قطعه گل در سطح شهر و راه اندازی ایستگاه استقبال از مسافران هم از برنامه های نوروزی امسال در نیشابور بوده است.
وی افزود: این شهرستان با جذب سالانه هفت میلیون گردشگر داخلی و خارجی رتبه دوم را در خراسان رضوی پس از مشهد دارد.

نیشابور دارای 450 اثر تاریخی است که 115 مورد آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده اند.