پلمپ دو اقامتگاه در يک هفته رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيشابور در گفت و گو با «فارس» از تعطيلي و پلمپ 2 واحد اقامتي غيرمجاز در شهر درود با حکم مقام قضايي خبر داده است. به گفته محمداسماعيل اعتمادي، اين 2 واحد اقامتي در پي درخواست اداره ميراث فرهنگي مبني بر […]

پلمپ دو اقامتگاه در يک هفته

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيشابور در گفت و گو با «فارس» از تعطيلي و پلمپ 2 واحد اقامتي غيرمجاز در شهر درود با حکم مقام قضايي خبر داده است. به گفته محمداسماعيل اعتمادي، اين 2 واحد اقامتي در پي درخواست اداره ميراث فرهنگي مبني بر جلوگيري از فعاليت واحدهاي اقامتي غيرمجاز تعطيل شده اند. اعتمادي گفت: اين دو اقامتگاه به صورت غيرقانوني و بدون نظارت دستگاه هاي مربوطه، در شهر «درود» نيشابور اقدام به پذيرش مسافر مي کردند که از ادامه فعاليت آنان جلوگيري شد. وي با هشدار به مديران واحدهاي اقامتي و پذيرايي غيرمجاز، از ادامه برخورد جدي با  فعاليت اين واحدها و جلوگيري از ادامه فعاليت آنان با همکاري مقام  قضايي و مديريت اماکن نيروي انتظامي در روزهاي آينده خبر داد.

اعتمادي از متصديان اين واحدها خواسته که هرچه سريع تر براي تعيين تکليف واحدهاي خود و اخذ مجوزهاي قانوني به ميراث فرهنگي مراجعه کنند. وي آماري از تعداد اماکن اقامتي بدون مجوز ارايه نکرده است، اما به نظر مي رسد که تعداد بالاي گردشگران در مناطق ييلاقي و تفريحي نيشابور و فقدان اقامتگاه هاي تحت نظارت به تعداد کافي، موجب رونق استفاده از املاک شخصي به عنوان اقامتگاه هايي شده است که با تغيير کاربري به صورت موقت به توريست ها و مسافران اجاره داده مي شوند.