با توقيف يک دستگاه کاميون در جاده نيشابور به تربت حيدريه، 36 راس دام قاچاق به ارزش 70 ميليون تومان کشف شد به گفته فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور، ماموران حين كنترل خودروهاي عبوري در محور نيشابور- تربت حيدريه به يك دستگاه كاميونت حامل دام زنده مشكوك و خودرو را براي بررسي بيشتر متوقف کردند. سرهنگ […]

با توقيف يک دستگاه کاميون در جاده نيشابور به تربت حيدريه، 36 راس دام قاچاق به ارزش 70 ميليون تومان کشف شد

به گفته فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور، ماموران حين كنترل خودروهاي عبوري در محور نيشابور- تربت حيدريه به يك دستگاه كاميونت حامل دام زنده مشكوك و خودرو را براي بررسي بيشتر متوقف کردند. سرهنگ حسين دهقان پور افزود: ماموران پس از بررسي مدارك راننده و در بازرسي از اين خودرو 36 راس گوسفند زنده ي قاچاق و فاقد هرگونه مجوز بهداشتي و حمل را كشف كردند.

وي با بيان اين که کارشناسان ارزش احشام کشف شده را حدود 700 ميليون ريال  برآورد کرده اند، افزود: در اين زمينه يك  متهم دستگير که پس از تشکيل پرونده مقدماتي به مراجع قضائي معرفي شدند. رييس پليس نيشابور افزود: با توجه به اين كه بسياري از بيماري هاي خطرناك قابل سرايت به انسان و در واقع مشترك بين دام و انسان است، جابه جايي و نقل و انتقال اين گونه احشام بدون مجوزهاي بهداشتي مي تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بيندازد.

در همين حال، و در خبري ديگر، پليس نيشابور از دستگيري سارقان احشام در نيشابور خبر داد. به گفته رييس پليس شهرستان، 3 سارق  و مالخر احشام هفته گذشته در نيشابور دستگير شده اند. به گفته دهقان پور، با گزارش سرقت هاي سريالي احشام در روستاهاي بخش مركزي شهرستان نيشابور، کارآگاهان پليس تحقيق در اين باره را آغاز  و 2 سارق  و يک مالخر را دستگير کردند. سرهنگ دهقان پور افزود: متهمان تاكنون به 6 فقره سرقت احشام اعتراف کرده اند و در بازرسي از مخفيگاه مالخر دستگير شده، 23 راس دام سرقتي كشف و تحويل مالباختگان شد. به گفته کارشناسان، با توجه به کاهش ارزش ريال، قاچاق گسترده دام به يکي از معضلات اقتصادي و حتي اجتماعي تبديل شده که کمبود گوشت و افزايش قيمت آن را در پي داشته است.