آتش در خوابگاه دانشجویی
آتش در خوابگاه دانشجویی

خوابگاه فاقد سیستم هشدار حریق بود مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیشابور از مهار آتش سوزی در یک خوابگاه دانشجویی خبر داد که به گفته او تلفات جانی نداشته است. سیدمهدی حسینی گفت: با اعلام آتش سوزی در طبقه دوم خوابگاه دانشجویی مجموعه توانیر به سامانه 125 سه تیم از آتش نشانان ایستگاه های 4 و […]

خوابگاه فاقد سیستم هشدار حریق بود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیشابور از مهار آتش سوزی در یک خوابگاه دانشجویی خبر داد که به گفته او تلفات جانی نداشته است.

سیدمهدی حسینی گفت: با اعلام آتش سوزی در طبقه دوم خوابگاه دانشجویی مجموعه توانیر به سامانه 125 سه تیم از آتش نشانان ایستگاه های 4 و 3 و 7 به محل اعزام شدند و اقدام به خاموش کردن آتش کردند .

وی افزود: آتش سوزی پیش از ظهر دوشنبه، هفدهم دی ماه در طبقه دوم، در ضلع شرقی ساختمان توانیر در خیابان سی متری طالقانی و در اتاقی واقع در انتهای سالن رخ داده بود که در لحظات اولیه نیز کسی متوجه بروز آن نشده بود. در اثر کند سوزی فرش و وسایل اتاق، دود فراوانی در داخل آن جمع شده بود که با باز کردن در توسط نگهبان دود در سالن و سایر اتاقها پخش شده بود .

به گفته حسینی، آتش نشانان با استفاده از دستگاه تنفسی وارد سالن شدند و پس از اطمینان از تخلیه کامل افراد از داخل محدوده خطر با لوله کشی به طول 100 متر آب را به کانون حریق رساندند و آتش را خاموش کردند .

وی تصریح کرد : خوشبختانه در این آتش سوزی کسی آسیب ندید ولی لوازم اتاقی که آتش گرفته بود به طور کامل سوخت و به سایر اتاق ها نیز در اثر دود خسارت وارد شد.

علت آتش سوزی در دست بررسی است ولی شواهد اولیه حاکی از روشن ماندن اتو در داخل خوابگاه می باشد .

حسینی در پایان گفت: در اماکن عمومی و فضاهایی که برای خوابگاه استفاده می شود وجود سیستم های اعلام و اطفای حریق بسیار ضروری و موثر است .