زیرگذر خیابان کاشمر یا آوردگاه انتخاباتی :  مهلت دوهفته ای به خانم نماینده برای انتقال خط لوله گاز
زیرگذر خیابان کاشمر یا آوردگاه انتخاباتی :  مهلت دوهفته ای به خانم نماینده برای انتقال خط لوله گاز

چنارانی : به قرآن قسم که اینجا لوله گاز نداریم! من دیگر ایشان  را به عنوان شهردار قبول ندارم! رضا میرابی طرح  پیاده راه سازی زیرگذر عمار یاسر(خط کاشمر)، که بعد از کش و قوس های زیاد، در شورای هماهنگی ترافیک استان کلید خورد، همچنان حاشیه ساز است. در حالی که فاز عملیاتی این پروژه […]

چنارانی : به قرآن قسم که اینجا لوله گاز نداریم!

من دیگر ایشان  را به عنوان شهردار قبول ندارم!

رضا میرابی

طرح  پیاده راه سازی زیرگذر عمار یاسر(خط کاشمر)، که بعد از کش و قوس های زیاد، در شورای هماهنگی ترافیک استان کلید خورد، همچنان حاشیه ساز است. در حالی که فاز عملیاتی این پروژه از حدود یک ماه قبل آغاز شده و اکنون در مراحل پایانی به سر می برد، حضور هاجر چنارانی به همراه مدیرعامل راه آهن کشور در محل زیرگذر بار دیگر تنش آفرین شد.

صبح دوشنبه هفته گذشته، دهم دی ماه، در حاشیه آیین بهره برداری از 7 طرح عمرانی راه آهن نیشابور، هاجر چنارانی، نماینده نیشابور در مجلس در حالی مدیر عامل راه آهن ایران را به عبور از مسیری غیر معمول برای رسیدن به محل زیرگذر خط کاشمر وا می داشت که به نظر محمد زاده تمایلی به این بازدید سر زده و بدون هماهنگی نشان نمی داد.

البته حضور تعداد زیادی از مردم منطقه در محل زیرگذر، پیش از رسیدن خانم نماینده و معاون وزیر، خبر از «هماهنگی قبلی» این بازدید به اصطلاح «سرزده» می داد.

چنارانی خطاب به محمد زاده، معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن ایران، گفت:  در کجای دنیا قانونی وجود دارد که زیرگذری که می شود ماشین رو باشد، تبدیل به پیاده رو کرد؟ این ها(مسئولان شهری) کلا مشکل دارند. راه آهن نسبت به مردم این منطقه بدهکار است. اگر قرار بر پیاده رو هست، پل عابر پیاده را آسانسور یا پله برقی می گذاشتیم.

او خطاب به محمد زاده که مبنای عمل را قانون می دانست، افزود:  اگر قرار بود که عین صریح قانون اجرا شود باید بجای افراد از کامپیوتر برای اجرای آن استفاده می کردیم.

محمد زاده نیز در پاسخ به چنارانی بیان کرد: ما در سال 86، پروژه تقاطع فردوسی را با هزینه ای بالغ بر 9 میلیارد تومان در آن زمان، اجرایی کردیم. در توافق بین راه آهن و مدیریت شهری وقت ذکر شده که در صورت اجرایی شدن پروژه تقاطع فردوسی، زیرگذر خط کاشمر به کلی بسته می شود اما این اتفاق نیفتاد و مدیریت شهری نیشابور به تعهد خود عمل نکرد. ما پاسخگوی کم کاری مدیریت شهری نیستیم.

چنارانی در حالی که به همراه مردم منطقه روی خط ریل راه آهن ایستاده بود، گفت: ای کاش در همان زمان زیرگذر بسته می شد. اما حالا که این اتفاق نیفتاده این مردم باید بدانند که چه کسی کوتاهی کرده! من باید نشان دهم که چه افرادی به تعهدات خود عمل نکرده اند. ماشین رو کردن زیرگذر برای شهرداری هزینه دارد؟ خب بپردازد. شهرداری در نیشابور کم درآمد ندارد. عادت کرده اند که اول را ه مردم را ببندند بعد فکر چاره کنند.

او ادامه داد: همه رسانه هایشان اعلام کردند که خانم چنارانی حرف غیر کارشناسی می زند! چطوراست که یکبار، نبود بودجه را بهانه ماشین رو کردن می کنند اما در شورای ترافیک می گویند وجود خط لوله گاز و شیب زیرگذر مانع از ماشین رو کردن زیرگذر است؟

وی اذعان کرد: ما نقشه ای از وجود خط لوله گاز در محل زیرگذر ندیدیم. همه فقط شفاها می گویند که هست! اما به قرآن قسم که اینجا لوله گاز نداریم. به خدا قسم که این کار خیانت است!

من دیگر ایشان  را به عنوان شهردار قبول ندارم!

چنارانی در حالی که در جمع مردم مرتبا شهرداری را به کم کاری و خیانت در حق مردم متهم می کرد، گفت: من دیگر ایشان ( منظور نجفی، شهردار فعلی شهر) را به عنوان شهردار قبول ندارم.

سخنرانی چنارانی در بین مردم که بی شباهت به یک سخنرانی انتخاباتی آن هم روی ریل راه آهن نبود، پایانی نداشت.

نماینده نیشابور در مجلس خطاب به مردم گفت: باید مسئولین شهرتان تکان بخورند! من معاون رئیس جمهور را به اینجا می کشانم تا نگذارم این زیرگذر پیاده رو شود. همین امروز باید مصوب کنیم که اینجا ماشین رو شود. هیچ کدام از مسئولین برای شما مردم کاری نکردند. هر کدام ] از مردم[ اعتراض کرند، پلیس امنیت آمد و برایشان مشکل ایجاد شد.

 

تصمیم گیری در جلسه غیرعلنی؛

مهلت دوهفته ای مدیریت شهری به چنارانی برای انتقال خط لوله گاز

 

بازدید معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن کشور به همراه نماینده نیشابور از پروژه پیاده رو سازی زیر گذر خط کاشمر در حالی پایان یافت که نتیجه گیری به جلسه ای غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران در محل ساختمان جدید اداری راه آهن نیشابور موکول شد.

این جلسه با حضور مدیران کشوری و استانی راه آهن، نماینده نیشابور در مجلس، فرماندار، شهردار و رئیس و چندتن از اعضای شورای شهر برگزار شد و حدود دوساعت به طول انجامید.

در حالی که چندتن از خبرنگاران رسانه های محلی و کشوری پشت درب های بسته منتظر پایان این نشست بودند، هاجر چنارانی پس از پایان جلسه حاضر به گفت و گو با خبرنگاران در خصوص نتایج این جلسه نشد.

نجفی، شهردار نیشابور اما در گفت و گو با خیام نامه گفت:  در پایان این جلسه بنا بر این شد که پروژه پیاده راه سازی زیرگذر عمار یاسر در حال حاضر ادامه یابد و به همین شکل به پایان برسد. در این مدت هم، پیگیری های لازم برای انتقال خط لوله گاز در حریم زیرگذر، از سوی خانم چنارانی انجام شود. اگر این پیگیری ها نتیجه داد، با احداث مسیری جدید در کنار مسیر فعلی، مجددا این زیرگذر به صورت ماشین رو در بیاید. البته این امر منوط به طرح مجدد این مسئله در شورای هماهنگی ترافیک استان است.

به گفته او، درصورت موافقت وزیر و امکان انتقال خط لوله گاز، راه آهن باکس جدید برای احداث زیرگذر ماشین رو را به طور رایگان در اختیار شهرداری نیشابور می گذارد.

در حالی که به نقل از شهردار نیشابور، هاجر چنارانی به درخواست خود پیگیر انتقال خط لوله گاز موجود در محل زیرگذر از محل وزارت نیرو خواهد شد که وی پیش از این در بازدید از زیرگذر قسم خورده بود که در محل زیرگذر لوله گازی وجود ندارد!

 

هزینه 5 میلیادی برای احداث زیرگذر ماشین رو در خط کاشمر

 

درحالی که مسئولان از ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص زیرگذر خط کاشمر به خبرنگاران خودداری می کردند، یک منبع آگاه به خیام نامه گفته که در صورت انتقال خط لوله گاز به فضایی خارج از محدوده زیرگذر که غیر ممکن به نظر می رسد و موافقت شورای هماهنگی ترافیک استان برای احداث زیرگذر ماشین رو،  فقط قراردادن باکس جدید برای لاین دوم رفت و آمد خودرو، بیش از 5 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد. این در حالی است که شهرداری هم اکنون هزینه نسبتا زیادی را برای پیاده رو کردن زیرگذر متحمل شده که در این صورت، با تغییر مجدد ساختار زیرگذر، این هزینه نیز به نوعی به هدرخواهد رفت.