با حضور مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران:  با 90 میلیارد ریال سرمایه گذاری 7 پروژه عمرانی در ایستگاه راه آهن نیشابور افتتاح شد
با حضور مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران:  با 90 میلیارد ریال سرمایه گذاری 7 پروژه عمرانی در ایستگاه راه آهن نیشابور افتتاح شد

رضا میرابی هاجرچنارانی وعده داد:   احداث راه آهن گرگان – نیشابور؛ سرولایت را از بن بست خارج می کند! 7 پروژه عمرانی راه آهن نیشابور با صرف اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ایران، مدیرکل راه آهن خراسان و مسئولین شهرستان به بهره […]

رضا میرابی

هاجرچنارانی وعده داد:

  احداث راه آهن گرگان نیشابور؛ سرولایت را از بن بست خارج می کند!

7 پروژه عمرانی راه آهن نیشابور با صرف اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ایران، مدیرکل راه آهن خراسان و مسئولین شهرستان به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه آهن خراسان در این مراسم که صبح دوشنبه، دهم دی ماه، در سالن داخلی ایستگاه راه آهن نیشابور برگزار شد، گفت: امروز شاهد بهره برداری از 7 طرح عمرانی شامل بازسازی سکوهای یک و دو، بهسازی زیرگذر ارتباطی سکوهای، راه اندازی 4 دستگاه پله برقی و ساختمان متمرکز اداری راه آهن نیشابور با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال در شهرستان نیشابور هستیم.

محمد هادی ضیائی مهر افزود: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه راه آهن خراسان وجود دارد. 1500 کیلومتر خطوط ریلی در استان داریم که این میزان معادل 12 درصد از شبکه ریلی کشور است. همواره 50 درصد از حجم قطارهای مسافری راه آهن کشور در مسیر های ریلی منتهی به مشهد مقدس عبور می کنند و 33 درصد جابجایی مسافر راه آهن کشور را در استان خراسان داریم.

وی خاطر نشان کرد: رتبه اول مسافر برون شهری و نفرکیلومتر جابجایی راه آهن کشور را در خراسان داریم که این نشاندهنده توانمندی های راه آهن خراسان است.

او ادامه داد: در حوزه حمل و نقل بار نیز، اتصال راه آهن جمهعوری اسلامی ایران به کشورهای آسیای میانه از طریق مرز سرخس در خراسان،  باعث شده همواره 85 تا 90 درصد ترانزیت ریلی کشور از مرز کشور انجام شود.80 درصد مواد اولیه مجتمع فولاد نیشابور که بیش از یک میلیون تن در سال می شود از طریق راه آهن جابجا می شود.

ضیائی مهر از افزایش 3.2 برابری ظرفیت مسیر تهران- مشهد خبرداد و تصریح کرد: اجرای خط دوم این مسیر در کنار ارتقائ سیستم سینگالیست ایستگاه ها باعث افزایش ظرفیت این مسیر شده است.

سعید شیبانی، معاون فرماندار نیشابور نیز در این مراسم گفت: نیشابور با راه آهن رفاقت و همسایگی دیرینه، طولانی مدت و موثر و سازنده دارد که امیدواریم این همکاری در دورنما و افق آینده تقویت شود. راه آهن به عنوان یک بازوی موثر در روشن تر شدن افق توسعه ی نیشابور عمل خواهد کرد.

خط راه آهن گرگان به نیشابور راه اندازی می شود

خروج سرولایت از بن بست

 

نماینده نیشابور در مجلس با اعلام این خبر گفت: فاز مطالعاتی طرح خط راه آهن گرگان – تهران – نیشابور انجام شده و این پروژه از چکنه وارد نیشابور می شود و به این ترتیب بخش سرولایت از بن بست خارج می شود.

هاجر چنارانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با اعلام آمادگی یکی از سرمایه گذاران، بزرگترین انبار محور تهران – نیشابور راه اندازی می شود که اقدام بسیار موثری در راستای پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به اقدامات مدیرکل نیشابوری راه آهن خراسان، اذعان کرد:  افتخار نیشابوریان این است که ملی فکر می کند و عزمشان را برای حل مشکلات ملی به کار می گیرند.

 

احداث مجموعه رفاهی خدماتی در راه آهن نیشابور

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ایران که در آیین بهره برداری از 7 طرح و پروژه عمرانی راه آهن نیشابور حضور داشت، گفت: ما در سنوات گذشته هم پروژه های موفقی را در حوزه راه آهن نیشابور اجرا کردیم که شاخص ترین آن ها تقاطق فردوسی است.

سعید محمد زاده بیان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت نیشابور هم ازجهت گردشگری و هم از جهت نزدیکی به مشهد، بتوانیم یک مجتمع خدماتی، رفاهی را با کمک سرمایه گذار راه اندازی کنیم.