آنچه در جلسه شورای شهر گذشت:  پدیده قاچاق چوب از روستاهای نیشابور به شمال کشور!
آنچه در جلسه شورای شهر گذشت:  پدیده قاچاق چوب از روستاهای نیشابور به شمال کشور!

مشارکت فولاد خراسان برای به سازی ورودی های شهر لیست دکل های شرکت های مخابراتی محرمانه شد! تقدیر از راننده تاکسی منتخب نیشابور در پایتخت در طول 32 سال خدمتم جریمه نشدم   آزاده مهدیار/ جلسه علنی شورای شهر پس از این که در هفته گذشته به علت اعتراض و تجمع کارگران خدمات شهری واگذار […]

مشارکت فولاد خراسان برای به سازی ورودی های شهر

لیست دکل های شرکت های مخابراتی محرمانه شد!

تقدیر از راننده تاکسی منتخب نیشابور در پایتخت

در طول 32 سال خدمتم جریمه نشدم

 

آزاده مهدیار/ جلسه علنی شورای شهر پس از این که در هفته گذشته به علت اعتراض و تجمع کارگران خدمات شهری واگذار شده به بخش خصوصی از حالت عادی خارج و لغو گردید، این هفته با دستور جلسه بررسی مصوبات کمیسیون ها برگزار شد و حاوی مصوباتی  همچون مشارکت فولاد خراسان  برای به سازی ورودی های شهر، نوسازی خط تولید جدول و کانیوو سازمان عمران شهرداری و تعیین تکلیف تجهیزات در حال استهلاک کشتارگاه تعطیل شده نیشابور بود.

لیست محرمانه دکل های شرکت های مخابراتی!

زیباسازی دکل های شرکت های مخابراتی، ارسال قرارداد و کروکی و اعلام استیجاری و یا شخصی بودن زمینی که دکل های این شرکت در شهر نصب شده یا خواهد شد، مصوبه کمیسیون عمران بود که قرار شد ظرف 15 روز نتیجه آن به صحن بیاید. شهردار از وصول وجوه مقرر از سوی این شرکت ها توسط شهرداری سخن گفت و افزود: «لیست مکان های کلیه دکل ها را با وجود این که از فرمانداری نیز پیگیر بوده ایم اعلام کرده اند که محرمانه است» که ترقی، رئیس کمیسیون تصریح کرد: قانونی که این محرمانه بودن را تایید می کند اعلام کنند، ما هم می توانیم از طریق کمیسیون ماده 100 حکم تخریب بگیریم تا این شرکت ها پیگیر اثبات تملک زمین دکل ها را بکنند، ضمن این که ما نیاز به گزارش دقیق نصب دکل ها و تاییدیه نظام مهندسی برای فندانسیون آن ها را داریم.

نوسازی خط تولید جدول و کانیوو سازمان عمران شهرداری  

قرارداد 2 میلیارد و 850 میلیون تومانی شهزداری نیشابور با شرکت   پارسیان بتن برای نوسازی خط تولید قطعات بتنی شهرداری  نیز مصوب شد.

شورای نام گذاری از عدم تشکیل دو ساله جلسات تا دخالت شورای فرهنگ عمومی

کمیسیون فرهنگی با بیان این که دومین جلسه شورای نام گذاری در هفته گذشته تشکیل شده است اعلام کرد: این شورا در 2 سال قبل از تشکیل شورای پنجم هیچ جلسه ای نداشته است، مجتبی باری افزود: نکته عجیب این که عنوان شده باید مصوبات شورای شهر و شورای نام گذاری به تایید شورای فرهنگ عمومی نیز برسد که  اعلام کردیم طبق قانون نیازی به ورود شورای فرهنگ عمومی نیست و روال این گونه است که پیشنهادات نام گذاری معابر و میادین به شورای شهر ارسال و پس از تصویب به کمیته انطباق فرمانداری ارسال می گردد که پس از تایید به اجرا درمی آید و به این ترتیب مقرر شد این شورا شیوه نامه در این جهت تنظیم کند که پس از تصویب بعد از این طبق آن عمل شود.

گفتنی است شورای نام گذاری متشکل از فرماندار، شهردار،مدیر امور شهری و روستایی فرمانداری، رئیس شورا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، یک نفر از فرهیختگان ادبی شهر با معرفی شورای فرهنگ عمومی، یک نفر از صاحب نظران امور دینی به پیشنهاد سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس بنیاد شهید شهرستان است.

افتتاح اولین باشگاه سوارکاری نیشابور توسط بخش خصوصی

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان از افتتاح اولین باشگاه سوارکاری بخش خصوصی در شهرستان در زمینی به وسعت 3 هکتار و هزینه 800 میلیون تومانی خبر داد که با وجود اسب های اصیل و استخدام مربی سوارکاری آغاز به کار کرده و دو سرمایه گذار دیگر نیز به دنبال اخذ مجوز باشگاه سوارکاری هستند.

نامه فرمانداری جهت تامین اعتبار برای انتقال زباله گاه نیشابور نیز توسط رئیس کمیسیون خدمات شهری قرائت شد.

تعیین تکلیف تجیهزات کشتارگاه پلمپ شده نیشابور

همچنین طرح کمیسیون برای به سازی میدان احشام که به گفته همت آبادی، 37 میلیون تومان در ماه درآمد دارد و باید این درآمد صرف اصلاح میدان شود نیز قرائت شد، با میان آمدن این بحث، زرندی گفت: یک سال است که کشتارگاه قبلی تعطیل شده ولی هنوز برای تجهیزات آن فکری نشده و در حال مستهلک شدن است، شهردار در این خصوص بیان کرد: فراخوان واگذاری میدان احشام داده شد ولی استقبالی صورت نگرفت و طبیعتا شهرداری باید خودش ورود پیدا کند و اگر تا به حال هزینه نکردیم برای این بود که وضعیت واگذاری بلاتکلیف بود.

شکیبا به میانه بحث آمد و گفت: اصلا دلیل تعطیلی کشتارگاه چه بود؟! برای تصفیه خانه آن در گذشته 700 میلیون تومان هزینه شده ولی به هدر رفت و من دفاعی برای تعطیلی آن جا نمی بینم.

شهردار در پاسخ گفت: کشتارگاه با دستور مقام قضایی و به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و شاخصه های اداره دامپزشکی تعطیل شد و از طرفی هیچ سودی برای شهرداری نداشت و بهتر بود که برون سپاری انجام شود، قرار شد کشتارگاه قبلی حفظ شود تا اگر در روند کار کشتارگاه صنعتی جدید مشکلی به وجود آمد، بتوان مجدد از کشتارگاه قبلی استفاده کرد که با گذشت یک سال امتحان خود را خوب پس داده است، برای دستگاه های کشتارگاه قبلی نیز قرار است کارشناس قیمت گذاری کند تا به مزایده گذاشته شود و سوله نیز احتمالا برای «سالن پردازش و انبار ضایعات» استفاده گردد و زباله خشک را که برای محیط زیست مضر نیست در آنجا پردازش گردد.

در ادامه مقرر گردید به جای اسب و شتر کالسکه های موجود در منطقه عطار و خیام، از دوچرخه استفاده شود که مورد تایید قرار گرفت.

پدیده قاچاق چوب از روستاهای نیشابور به شمال کشور!

همت آبادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، از قاچاق چوب درختان روستاها و حریم رودخانه های نیشابور و حمل آن برای شهرهای شمالی خبر داد و از این اتفاق اظهار تاسف کرد و از کلیه دستگاه های ذی ربط به ویژه اداره منابع طبیعی خواست با این پدیده برخورد کنند.

مشارکت فولاد خراسان برای به سازی ورودی های شهر

مصوبه کمیسیون مشارکت های اقتصادی نیز از یک و نیم میلیارد تومان مشارکت فولاد خراسان در طرح به سازی ورودی های شهر حد فاصل پل 17 شهریور تا اداره حمل و نقل جاده ای خبر داد و مقرر شد شهرداری ظرف چند روز آینده فراخوان اجرای عملیات توسط پیمانکار را اعلام کند.

زرندی همچنین از اعلام آمادگی آستان قدس برای ساخت مجتمع فرهنگی-گردشگری در ورودی شهر جاده مشهد-نیشابور، خبر داد که منتظر واگذاری زمین از سوی شهرداری نیشابور است، زرندی اضافه کرد: نگرانیم زمان بگذرد و آستان قدس هم فراموش کند چنین تعهدی داده است که شهردار از بروز مشکلی حقوقی در این واگذاری خبر داد و افزود: پیگیر حل مسئله هستیم.

تقدیر از راننده تاکسی منتخب نیشابور در پایتخت

ابتدای جلسه مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر که به مناسبت روز ملی حمل و نقل یعنی 26 آذر در همایشی در تهران حضور پیدا کرده بود، گزارشی از شرکت در این همایش ارائه داد و راننده تاکسی نیشابوری که در این همایش پایتخت مورد تقدیر قرار گرفت، در این جلسه شورا نیز حضور داشت و خاطره ای نیز از دوران خدمت خود در این سازمان نقل کرد.

اسماعیل قندهاری، مدیر عامل سازمان، اعلام کرد که نیشابور جزو 10 شهر برتر در کشور به لحاظ فعالیت در گسترش فرهنگ دوچرخه سواری معرفی و تقدیر شده است، دهیاری روستای آهوان نیشابور نیز به عنوان بهترین دهیاری کشور در حوزه شاخص های حمل و نقل انتخاب و آقای مصطفی انتظاری با 32 سال خدمت با رعایت شاخص های راننده خوب و نیز عدم جریمه رانندگی در طول این مدت از خدمتش به عنوان راننده برتر مورد تقدیر قرار گرفته است.

آقای انتظاری با 60 سال سن بیان کرد که جریمه راهنمایی رانندگی نشده، تصادف نداشته و از بیمه خودرو خود استفاده نکرده است. وی خاطره ای هم نقل کرد که در مسیر میدان باغات تا بی بی شطیطه 4 مسافر خانم را رسانده که هر کدام در مسیر پیاده شدند و مسافر آخر که قصد پیاده شدن داشته بچه ای نیز در صندلی عقب ماشین حضور داشته است که راننده سوال می کند چرا بچه تان را با خود نمی برید و این مسافر گفته «بچه من نیست!» آقای انتظاری نیز متوجه شده کودک با این تصور که مادرش یکی از این خانم هاست سوار بر تاکسی شده است که کودک را تحویل کلانتری 11 می دهد.

وی از وضعیت ازدیاد تاکسی ها، تاکسی های اینترنتی و شخصی نیز گلایه کرد و گفت: راننده ها بتوانند نان شب خود را تامین کنندکار بزرگی کرده اند.

اعضای شورا انتخاب این راننده قانون مداررا تبریک گفتند.  مهرداد در این رابطه  گفت: این انتخاب به این معنا نیست که در سیستم حمل و نقل مشکل نداریم بلکه باید تا حد ممکن ایرادات رفع شود تا راننده ها و از آن بالاتر مردم رضایت داشته باشند. صادقی نیز احداث پارکینگ دوچرخه از سوی هیات دوچرخه سواری، مقابل بانک ملی مرکزی را اقدامی کم هزینه و مناسب توصیف کرد و از شهردار خواست این پارکینگ را در قسمت هایی دیگر از شهر ایجاد کند و شهردار نیز گفت: احداث این ایستگاه ها در برنامه وجود دارد.