رقابت داستان نویسان شرق ایران برای کسب «سیمرغ» زمان دریافت داستان «چهارمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ»، ساعت 24 شنبه دهم آذر ماه پایان یافت و در مجموع 175 اثر از چهار استان شرق کشور به دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال شد. مصطفی بیان، مدیر جایزه داستان کوتاه سیمرغ به «خیام نامه» گفت: «مرحله اول داوری […]

رقابت داستان نویسان شرق ایران برای کسب «سیمرغ»

زمان دریافت داستان «چهارمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ»، ساعت 24 شنبه دهم آذر ماه پایان یافت و در مجموع 175 اثر از چهار استان شرق کشور به دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال شد.

مصطفی بیان، مدیر جایزه داستان کوتاه سیمرغ به «خیام نامه» گفت: «مرحله اول داوری داستان های ارسالی به این جایزه ادبی آغاز شده و پیش بینی شده که در دی ماه 1397 اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی این جایزه ادبی اعلام شود.»

«چهارمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ» در سطح استان های شرق کشور، شامل: خراسان های شمالی، رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان برگزار شده است. در این دوره 175 داستان نویس از 20 شهر از استان های شرق کشور شرکت کردند که به ترتیب مشهد، نیشابور، شیروان و سبزوار بیشترین مشارکت را در این دوره داشته اند.

طبق آمار ارائه شده از سوی دبیرخانه چهارمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ، میانگین سنی شرکت کنندگان در این دوره 28 سال است و 55 درصد شرکت کنندگان را در این جایزه ادبی مردان تشکیل داده اند و 45 درصد نویسندگان زن هستند.

حداقل سن شرکت کنندگان 7 سال است و مسن ترین شرکت کننده 55 سال دارد و بنا بر تصمیم دبیرخانه و داوران، شرکت کنندگان به دو گروه سنی «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» تقسیم بندی شده اند.

بیان افزود: «برای رعایت عدالت در داوری های اولیه و نهایی و نیز رفع هر گونه شائبه ای، آثار به صورت کد بندی شده در اختیار داوران قرار گرفته است و تا هنگام داوری نهایی، هیچ کس از هویت نویسندگان آثار برتر، اطلاعی نخواهد داشت.»

گفتنی است داوری «چهارمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ» بر عهده سه داور کشوری، محمدجواد جزینی، نشاط داودی و مژگان مظفری است که علاوه بر انتشار کتاب، برگزاری کلاس های داستان نویسی، داوری در چند جایزه معتبر ادبی کشور مانند «هفت اقلیم»، «بانه» و «کتاب سال» را در کارنامه ادبی خود دارند.

بیان در خصوص داوری این جایزه ادبی گفت: «داستان های رسیده در دو مرحله داوری می‌شوند و اسامی داستان های برگزیده راه یافته به مرحله دوم، پیش از داوری نهایی در وبلاگ «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» به آدرس

www.simurgh-dastan.blogfa.com  

و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آن به آدرس

 @Simurgh_Dastan منتشر خواهد شد.

«چهارمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ» تنها جایزه «مردمی و مستقل ادبی» در شرق کشور است که به همت انجمن داستان سیمرغ نیشابور و امسال با حمایت شرکت «مجتمع فولاد خراسان» برگزار می‌شود.

وی در مورد جوایز اهدایی به برگزیدگان گفت: به نفر اول، دو میلیون تومان و تندیس سیمرغ، نفر دوم، یک میلیون و پانصد هزار تومان و تندیس سیمرغ و نفر سوم، یک میلیون تومان و تندیس سیمرغ تعلق خواهد گرفت.