سه شکارچی قوچ وحشی در کمین شبانه محیط بانان گرفتار شدند
سه شکارچی قوچ وحشی در کمین شبانه محیط بانان گرفتار شدند

محیط بانان منطقه حفاظت شده «حیدری» در نیشابور، با کمین شبانه موفق به دستگیری سه شکارچی غیر مجاز قوچ وحشی در این منطقه شدند. رئیس «اداره حفاظت محیط زیست» نیشابور در این باره به خبرنگاران گفت: پس از دریافت گزارش موثق مردمی مبنی برانجام شکارغیر مجاز در ارتفاعات مارکوه بخش سرولایت نیشابور، محیط بانان پناهگاه […]

محیط بانان منطقه حفاظت شده «حیدری» در نیشابور، با کمین شبانه موفق به دستگیری سه شکارچی غیر مجاز قوچ وحشی در این منطقه شدند.

رئیس «اداره حفاظت محیط زیست» نیشابور در این باره به خبرنگاران گفت: پس از دریافت گزارش موثق مردمی مبنی برانجام شکارغیر مجاز در ارتفاعات مارکوه بخش سرولایت نیشابور، محیط بانان پناهگاه حیات وحش حیدری سریعا به محل اعزام و با بیتوته شبانه در منطقه در کمین شکارچیان نشستند.

به گفته مهدی نوربخش، محیط بانان در این عملیات توانستند  خودرو شکارچیان را در یکی از روستاهای اطراف متوقف و پس از بازرسی خودرو 3 نفرمتخلفین شکار و صید را با شواهد و مدارک مربوطه دستگیر کنند.

وی افزود: از این شکارچیان یک دستگاه اسلحه گلوله زنی270 و هفت فشنگ، 3 دستگاه دوربین چشمی، یک دستگاه فاصله سنج، یک عدد تبر و یک عدد چاقوی آغشته به خون و اجزای یک راس قوچ وحشی کشف و ضبط شد.

نوربخش اعلام کرد: متخلفین پس از بازداشت در پاسگاه انتظامی بر اساس  ماده 12 قانون شکار و صید، با تشکیل پرونده تخلف شکار غیر مجاز قوچ وحشی به مراجع قضایی شهرستان نیشابور معرفی شدند .

بنا بر این گزارش، یکی از متخلفین دارای سابقه تخلف قبلی  شکار و صید بوده است.

بر اساس مصوبه شورای عالی سازمان حفاظت محیط زیست نرخ جریمه شکار هر راس قوچ وحشی 10 میلیون تومان تعیین شده است.