حوادث
حوادث

آتش سوزی انبار پرس کاه در نیشابور باشگاه خبرنگاران جوان-  مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: پس از اعلام این آتش سوزی، تیمی از آتش نشانان به محل اعزام شده و آتش را بوسیله آب خاموش کردند. وی در مورد علت این آتش سوزی، بیان کرد: مالک  دامداری، پرس‌های کاه را […]

آتش سوزی انبار پرس کاه در نیشابور

باشگاه خبرنگاران جوان-  مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: پس از اعلام این آتش سوزی، تیمی از آتش نشانان به محل اعزام شده و آتش را بوسیله آب خاموش کردند.

وی در مورد علت این آتش سوزی، بیان کرد: مالک  دامداری، پرس‌های کاه را بر روی سقف ایرانیت فلزی انبار کرده و لوله دودکش آبگرمکن را نیز از همین مسیر عبور داده بود که در اثر حرارت آبگرمکن و به دنبال آن داغ شدن پرس‌های کاه، انبار آتش گرفت. حسینی با اشاره به حادثه‌ای دیگر، گفت: انبار کاهی در نیشابور نیز به علت اتصال موتور برق و آتش گرفتن مخزن گازوئیل واقع در کنار موتور برق، آتش گرفت و آتش به انبار کاه نیز سرایت کرد و حدود ۲۰۰ لیتر گازوئیل  و ۱ تن کاه در آتش سوخت و سقف انبار که از آهن و آجر بود آسیب دید. وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا، مواد قابل اشتعال در اثر یک بی احتیاطی به سرعت دچار آتش سوزی می‌شود؛ لذا دامداران و کشاورزان باید بیشتر مراقبت کنند.

 

دستگیری سرشاخه های شرکت هرمی در نیشابور

مهر- فرمانده انتظامی نیشابور ازشناسایی و دستگیری ۶سرشاخه یک شرکت هرمی که فعالیت های زیر زمینی و مخفی در این شهرستان داشتند خبر داد، سرهنگ حسین دهقان پور اظهار کرد: اعضای این باند یک باب منزل در محدوده خیابان پویش اجاره و اقدام به برگزاری جلسات آموزشی و عضو گیری می کنند، مسئول آموزش این باند خانم ۳۰ساله و ساکن مشهد است که با تردد به نیشابور، مسئولیت آموزش را برعهده داشته و همراه با خود با نمایش کلیپ  و معرفی برخی کتاب ها در این زمینه به ترغیب  و تشویق اعضا فعالیت می کند.

6 سرشاخه این باند که  ۲۲ تا ۳۸ ساله(چهار مرد و دوخانم )هستند، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعدادی مجله، فلش، کتاب و دفترچه یادداشت نیز کشف شد.

 

كشف بیش از 4 ميليارد ريال كالای احتكار شده در نیشابور

صدا و سیما- فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی دريافت خبري مبني بر احتكار برخی كالاهای مورد نياز مردم در دو انبار در شهرستان نیشابور، اكيپي از ماموران پليس امنيت عمومی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار قاسم کریمی گفت: ماموران در بازرسی از این انبارها مقدار 24 تن برنج بدون مدارك گمرگی احتكار شده و 98 هزار عدد انواع كليد و پريز به ارزش 4 ميليارد ريال كشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه ارزش محموله مکشوفه بر اساس اعلام نظر کارشناسان 4 میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار داشت: هر دو انبار پلمپ و 2 متهم دستگير شده پس از تشكيل پرونده مقدماتی به منظور سير مراحل قانوني به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

ششمین پیوند اهدای اعضا در سال 97؛ این بار جوانی 17 ساله زندگی بخش شد

وبدا- دکتر علی رهنما، مدیر درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اعلام این خبر گفت: ششمین اهدای عضو در نیشابور به چهار بیمار حیات مجدد بخشید، اعضای بدن مرحوم ایمان فتح آبادی، جوان فوتبالیست که در اثر سانحه موتور دچارخونریزی مغزی شده بود؛ پس از تائید مرگ مغزی توسط پزشکان معالج، با رضایت پدر و اعضای خانواده برای پیوند عضو از بیمارستان 22 بهمن به بیمارستان منتصریه مشهد اعزام شد. کلیه ها، کبد و پوست بیمار برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا گردید.