فدیشه در شبکه مستند پخش می شود فروغ خراشادی-  مستند «فدیشه» به کارگردانی و تهیه کنندگی  هنرمند نیشابوری به دومین جشنواره تلویزیونی مستند شبکه مستند راه پیدا کرد. مستند «فدیشه» به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل تاجیک در بخش مسابقه دومین دوره جشنواره تلویزیونی شبکه مستند با 19 مستند دیگر در بخش نیمه بلند رقابت […]

فدیشه در شبکه مستند پخش می شود

فروغ خراشادی-  مستند «فدیشه» به کارگردانی و تهیه کنندگی  هنرمند نیشابوری به دومین جشنواره تلویزیونی مستند شبکه مستند راه پیدا کرد.

مستند «فدیشه» به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل تاجیک در بخش مسابقه دومین دوره جشنواره تلویزیونی شبکه مستند با 19 مستند دیگر در بخش نیمه بلند رقابت خواهد کرد.

مستند «فدیشه» 28 شهریورماه 1397 ساعت 21 از شبکه مستند سیما به نمایش در خواهد آمد.

موضوع فیلم مستند نیمه بلند 43 دقیقه ‌ای «فدیشه»، شکل گیری همکاری های متفاوت مردمی از طریق مراسمی سالانه است که بیش از سیصد سال زیر لوای آئینی مذهبی فعالیت داشته و به یکی از باشکوه ترین آئین های  تعزیه خوانی کشور با مشارکت هزاران نفر از مردم می پردازد.

قابل ذکر است که  هیات انتخاب دومین دوره ی جشنواره تلویزیونی مستند از میان بیش از ۳۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۶۷ مستند را در سه بخش رقابتی کوتاه، نیمه بلند و بلند انتخاب کرد.

در این دوره جشنواره که از شنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۷ آغاز می شود، ۳۷ مستند در بخش کوتاه، ۱۹ مستند در بخش نیمه بلند و ۱۱ مستند در بخش بلند با هم به رقابت می‌پردازند.