آیت‌الله محسن غرویان:  همسویی برخی در داخل با مواضع ترامپ، به صلاح کشور نیست
آیت‌الله محسن غرویان:  همسویی برخی در داخل با مواضع ترامپ، به صلاح کشور نیست

با خروج آمریکای ترامپ از برجام، شاهد بیانیه شدید الحنی از سوی رئیس مجلس خبرگان بودیم که طی آن رئیس جمهور به عذرخواهی صادقانه و صریح از مردم بابت آنچه خسارات وارده خوانده شده بود، دعوت شد و بیانیه مذکور انتقادات زیادی را به دنبال داشت. در همین رابطه آیت‌الله محسن غرویان، فعال سیاسی و […]

با خروج آمریکای ترامپ از برجام، شاهد بیانیه شدید الحنی از سوی رئیس مجلس خبرگان بودیم که طی آن رئیس جمهور به عذرخواهی صادقانه و صریح از مردم بابت آنچه خسارات وارده خوانده شده بود، دعوت شد و بیانیه مذکور انتقادات زیادی را به دنبال داشت.

در همین رابطه آیت‌الله محسن غرویان، فعال سیاسی و مدرس حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از بیانیه آیت‌الله احمد جنتی در گفتگو با امتداد اظهار داشت: در روزهای پس از خروج آمریکا از برجام، شاهد بیانیه‌ای بودیم که در ابتدا با عنوان بیانیه مجلس خبرگان رهبری منتشر شد و پس از واکنش‌های مختلف از جمله نامه نایب رئیس مجلس و بیان موضع آیت‌الله هاشم زاده هریسی مبنی بر بی اطلاعی از صدور آن، از اعتبار افتاد.

وی افزود: امروز ترامپ صراحتا مخالف برجام و معتقد به ضرر آمریکا در این توافق بوده و همین مسئله نشان می دهد که تیم مذاکره کننده ایران تا چه اندازه هوشیارانه عمل کرده‌اند و رئیس جمهور ایالات متحده به جهت ضرری که متوجه کشورش شده، مجبور به خروج از توافق شده‌ است.

غرویان تصریح کرد: بیانیه اخیر هم در راستای لغو برجام بوده و معنای آن به نوعی همسویی با نگرشی است که امروز در آمریکا حاکم می‌بینیم. اینکه ما در داخل کشور هم بر طبل لغو برجام بکوبیم و موافق با مواضع ترامپ بیانیه صادر کنیم، به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست.

این استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امام فرمودند که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و متاسفانه امروز برخی بر خلاف فرموده بنیانگذار انقلاب، هرچه فریاد دارند، بر سر منتخب ملت می‌کشند. اصل و مسیر منتهی به برجام مورد تائید مقام رهبری بوده و به تصویب مجلس محترم نیز رسیده است و نمی توان با دستاویز قراردادن آن به دولت هجمه وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست هر زمان اقتضای مورد نیاز خود را دارد. برجام نیز در زمان انعقاد توافق بسیار مثبت بوده و آثار فراوانی در راستای رفع تحریم‌ها داشته است، کسی هم علم غیب نداشته که فردی به نام ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا از چنین توافقی خارج خواهد شد.

غرویان یادآور شد: در همان زمان نیز تیم مذاکره کننده با اخلاص و تدبیر در جهت منافع مردم حرکت کرد و امروز نیز باید به اقتضا شرایط کنونی به فرموده رهبری تضمین لازم را از طرفین اروپایی اخذ و تداوم برجام را به آن منوط کند. متاسفانه امروز نیز آقایانی که به دولت اینچنین حمله می‌کنند، مواضع‌شان چندان از روی صفا و اخلاص نیست و قدم برداشتن در جهت کینه توزی تلقی می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان عنوان داشت: همانطور که نایب رئیس مجلس نیز به خوبی در این بین موضع گرفت، سایر نمایندگان نیز به عنوان متولیان واقعی نظارت بر برجام از سوی مردم، نباید در مقابل چنین بیانیه‌هایی که موجب وهن جایگاه و اهم وظایف نهادهای قانونی و منتخب مردم می‌شود، سکوت کنند.