اطلاعیه ناگهانی ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه پس از حضوری مستمر
اطلاعیه ناگهانی ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه پس از حضوری مستمر

رئیس اداره ورزش و جوانان: مگر قبلا آزاد بوده که الان آزاد شود؟! آزاده مهدیار/ مسابقات فوتسال جام رمضان هر ساله در ماه رمضان و با بازی تیم های مختلف شهرستان برگزار می شود، امسال نیز این مسابقات با شرکت 24 تیم و در 6 گروه در ورزشگاه انقلاب در حال برگزاری است، نکته جالب […]

رئیس اداره ورزش و جوانان: مگر قبلا آزاد بوده که الان آزاد شود؟!

آزاده مهدیار/ مسابقات فوتسال جام رمضان هر ساله در ماه رمضان و با بازی تیم های مختلف شهرستان برگزار می شود، امسال نیز این مسابقات با شرکت 24 تیم و در 6 گروه در ورزشگاه انقلاب در حال برگزاری است، نکته جالب توجه، حضور خانواده ها و بانوان در ورزشگاه در جایگاه تماشاگران است که در دو مسابقه ابتدایی این دوره نیز انجام شده است، حزب مردم سالاری نیشابور نیز برای اولین بار اقدام به شرکت تیم خود در این مسابقات کرده است.

دفتر این حزب طی اطلاعیه ای در فضای مجازی، اقدام به دعوت عمومی کرد و همچون مسابقات پیشین ورود خانم ها را به ورزشگاه بلامانع اعلام کرد، اما صبح روز مسابقه اطلاعیه ای ناگهانی از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان مبنی بر ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه صادر شد.

در متن این اطلاعیه آمده انتشار خبر ورود بانوان به ورزشگاه تکذیب می شود و هیچ گونه مجوزی از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان و هیات فوتبال در این خصوص صادر نشده و ورود بانوان به ورزشگاه انقلاب ممنوع است.

در پی آن رئیس اداره ورزش و جوانان در گفتگو با «خیام نامه» اظهار کرد: من از حضور بانوان در مسابقات قبلی بی اطلاع بودم و الان آن را ممنوع اعلام می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که «به چه استنادی این ممنوعیت صورت گرفته است؟» گفت: مگر قبلا آزاد بوده که الان ما آزاد بگذاریم؟ هر وقت در کل کشور اعلام کنند حضور خانم ها بلامانع است ما هم آزاد می گذاریم.

با حذف خبر بلامانع بودن ورود زنان به ورزشگاه از کانال اطلاع رسانی حزب، دبیر حزب در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: پلیس فتا طی تماس تلفنی خواست این خبر حذف شود.

گفتنی است شب برگزاری مسابقه تعدادی از خانم ها به روال شب های گذشته برای تماشای بازی به ورزشگاه آمدند و روی سکوها هم نشستند اما دقایقی بعد مسئولان اداره ورزش و جوانان با اشاره به اطلاعیه اخیر، از آنان خواستند محل را ترک کنند. خانم ها که ابتدا مقاومت کردند و برخوردها رو به جدیت گذاشت بقیه مسابقه را از پشت درب های ورزشگاه تماشا کردند.

این ممنوعیت برای بسیاری از خانواده های بازیکنان نیز غیر منتظره بود چراکه مقرر بود به روال شب های گذشته به تشویق فرزندان شان بپردازند که این ممانعت، موجب ناراحتی و ناامیدی آنان شد، یکی از زنان شرکت کننده به خبرنگار ما گفت: ما در بازی های قبلی می آمدیم و در گوشه ای از سکوها می نشستیم و بازی ها را تماشا می کردیم، نفهمیدیم چه شد که ناگهان ورودمان را ممنوع کردند.

با رجوع به قانون متوجه سکوت قانون در برابر این مسئله می شویم و در جایی که قانون سکوت می کند، اصل بر آزادی افراد است، حال کسی پاسخی در برابر زنانی که خواهان حضور در جایگاه تماشاگران ورزشگاه ها هستند و از این حضور ممانعت می شود، ندارد.