منجی گمنام شهروندان در حادثه انفجار تانکر سوخت
منجی گمنام شهروندان در حادثه انفجار تانکر سوخت

مردی شبیه دهقان فداکار تاثیر «دهقان فداکار» و درسی که مسئولیت شناسی او به دانش آموزان دیروز آموخته است، هر از گاه در گوشه و کنار و در حوادث مختلف خودنمایی می کند. در در گرماگرم خبرهای مربوط به واژگونی تریلر حامل بنزین در نزدیکی میدان باغرود، شهروندی وظیفه شناس کاری ارزنده انجام داد که […]

مردی شبیه دهقان فداکار

تاثیر «دهقان فداکار» و درسی که مسئولیت شناسی او به دانش آموزان دیروز آموخته است، هر از گاه در گوشه و کنار و در حوادث مختلف خودنمایی می کند.

در در گرماگرم خبرهای مربوط به واژگونی تریلر حامل بنزین در نزدیکی میدان باغرود، شهروندی وظیفه شناس کاری ارزنده انجام داد که با توجه به حجم تردد خودروها در مسیر سانحه، ارزش اقدام به موقع او دست کمی از تلاش های فداکارانه و ارزشمند نیروهای امدادگر و آتش نشانان حاضر در صحنه نداشت.

خلاصه ماجرا از این قرار است که روز چهارشنبه، 29 فروردین، ستوان یکم بهمنش، از ماموران انتظامی شهرستان در زمان حادثه واژگونی تانکر حامل سوخت، با خودرو شخصی خود در مسیرغرب به شرق جاده کمربندی به سمت تقاطع امام رضا (باغرود) در حال حرکت بود.

وی که پشت سر تریلر حامل بنزین در حال رانندگی بود، ناگهان با صحنه بر هم خوردن تعادل تانکر حامل بنزین و سپس واژگون شدن آن  مواجه گردید.

این افسر وظیفه شناس درباره اقدام خود به «خیام نامه» می گوید: در نخستین لحظه این حادثه سریعا توقف نموده و با خودرو شخصی مسیر اتوبان را مسدود نمودم و از رانندگان خواهش کردم توقف نمایند.

بهمنش ادامه می دهد، چون لباس پلیس به تن نداشتم، تعداد زیادی از رانندگان، بی توجه به آن چه که در حال رخ دادن بود، شروع به اعتراض کردند. آن ها از این  ناراحت بودند که مسیرشان را بسته ام. با این همه با توجه به خطر زیادی که احتمال آن را می دادم بر موضع خود پافشاری نموده و اجازه تردد را به کسی ندادم.

وی افزود:  کم کم بعضی از رانندگان هم با دیدن صحنه ای که در چند ده متری شان در حال رخ دادن بود، به اهمیت موضوع پی بردند و در بسته نگه داشتن مسیر با بنده همکاری کردند و سمت چپ را جهت عبور خودروهای امدادی باز کردیم.

پس از این که مسیر را بستیم، در اولین اقدام با مرکز 110 و آتش نشانی تماس گرفتم، در حال خبر دادن موضوع بودم که ناگهان انفجار رخ داد و خوشبختانه در نزدیکی محل انفجار و سر کشیدن شعله های آتش هیچ خودروی وجود نداشت.

به گفته بهمدی، با رسیدن سریع ماموران آتش نشانی و نیروهای پلیس، صحنه کنترل شد و آنان اطفای حریق و سایر مسایل را بر عهده گرفتند.

او می افزاید: تلفات هر حادثه غیر مترقبه قابل کاهش است به شرطی که مردم فهیم همکاری کنند و افراد غیر مسئول در محل تردد ننمایند.

وی که اقدام ش با تشکر شهردار در جلسه علنی شورا رو به رو شده است، می گوید: بنده به عنوان یک پلیس که شغل م محافظت از جان و مال شهروندان است و در این لباس مقدس خدمت گزاری می کنم، این را وظیفه خود دانستم که تمام تلاش خود را همگام با سایر سازمان های امدادی در جهت کم کردن آسیب های جانی و مالی انجام دهم.

گفتنی است صبح روز بعد از این حادثه، هادی درودی، رییس شورای شهر به دیدار این مامور وظیفه شناس رفت و از رفتار مسئولانه او در قبال جان شهروندان و نقشی که در پیشگیری از صدمات جانی به مردم ایفا نمود، با اهدای هدیه ای حضورا قدردانی کرد.