انفجار مشکوک در 13 بدر خانواده ای را عزادار شدند
انفجار مشکوک در 13 بدر خانواده ای را عزادار شدند

حادثه ای که همه درباره اش سکوت کرده اند آزاده مهدیار/ روز سیزدهم فروردین و در حالی که مردم آخرین روز تعطیلات را در دامان طبیعت به سر می‌بردند، خبر انفجاری مهیب در میرآباد و یک کشته و پنج مصدومی که برجا گذاشت، شوکه کننده بود. حادثه مشکوکی که گفته می شود بر اثر انفجار […]

حادثه ای که همه درباره اش سکوت کرده اند

آزاده مهدیار/ روز سیزدهم فروردین و در حالی که مردم آخرین روز تعطیلات را در دامان طبیعت به سر می‌بردند، خبر انفجاری مهیب در میرآباد و یک کشته و پنج مصدومی که برجا گذاشت، شوکه کننده بود. حادثه مشکوکی که گفته می شود بر اثر انفجار بقایای مهمات جنگی روی داده است و علاوه بر کشته شدن فرزند نوجوان خاواده، منجر به نقص عضو قطع بخشی از دست پدر خانواده شده و دست کم 4 نفر دیگر نیز در جریان آن زخمی شده اند.

مقامات رسمی، مطابق رویه ای که در نیشابور هست، هیچ گونه اظهار نظری در این باره نکرده اند و تنها با پیگیری های خبرنگار، چند کلمه ای درباره آن سخن گفته و اظهار نظر دقیق تر را منوط به روشن شدن نتیجه بررسی های کارشناسان می کنند.

شایعات اما مطابق معمول و در نتیجه پنهان کاری های مسئولان، راه خود را در میان عامه مردم باز می کنند. از جمله این که گفته می شود شی منفجر شده، بقایای مهمات جنگی عمل نکرده در منطقه مانورهای یک نهاد نظامی بوده است. تلاش خبرنگار ما برای پاسخگویی مسئولان این نهاد به نتیجه نرسید.

معاون فنی و عمرانی و دبیر ستاد مدیریت بحران فرمانداری نیشابور هم تنها  اصل خبر وقوع انفجار را تایید کرد و گفت: انفجار حوالی ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه 13 فروردین ماه رخ داده و موجب مصدومیت 5 عضو یک خانواده و کشته شدن یکی از آنان شده است.

رئیس اورژانس نیشابور هم در گفتگو با «خیام‌نامه»، از جان باختن یک نوجوان ١۴ ساله در پی آسیب‌های وارد شده به وی خبر داد و افزود: 5 عضو یک خانواده که بر اثر این حادثه به مرکز اورژانس منتقل شده بودند، به شدت زخمی شده بودند که در این میان یک مرد ۵٠ ساله دست راست خود را از ناحیه مچ از دست داد.

به گفته‌ دکتر شورورزی همه مجروحان تا لحظه تنظیم این گزارش (چهارشنبه 22 فروردین ماه) از بیمارستان مرخص شده‌ اند.

با پیگیری خبرنگار ما از نیروی انتظامی شهرستان، فرمانده انتظامی اعلام کرد: علت وقوع این انفجار از سوی مقامات پلیس در حال بررسی است و تحقیقات در مورد آن در حال انجام است.

سرهنگ بیات مختاری در مورد شایعه وجود مهمات به جای مانده از عملیات تیپ ۲۱ در منطقه و فعال شدن مهمات خنثی نشده، گفت: من چنین چیزی را تایید نمی‌کنم.

وی  که ترجیح می داد در مورد علت انفجار سکوت نماید، موضوع را به رییس و دبیرخانه شورای تامین شهرستان حواله داد و گفت: اعلام نظر نهایی در این مورد با فرمانداری شهرستان خواهد بود.

آن چه شایعات در خصوص ارتباط میان منشا انفجار و بقایای مهمات جنگی عمل نکرده در منطقه مانورهای یک نهاد نظامی را تایید می کند، اظهارات مقامات فرمانداری در مورد رسیدگی «نیروی زمینی سپاه» به این موضوع است. مقامات مسئول در فرمانداری ضمن اعلام این که برخی تناقضات در اظهارات خانواده آسیب دیده وجود دارد، می گویند: بقایای شی منفجر شده از منطقه جمع آوری و برای بررسی به مراکز تخصصی ارسال شده است.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور هم در گفتگوی اختصاصی با «خیام‌ نامه» اظهار می کند: از نیروی زمینی سپاه استان به نیشابور آمدند و منطقه را بررسی کردند، از خانواده آسیب دیده هم از طرف سپاه همه گونه حمایت شده است و موضوع در استان در حال تحقیق و بررسی است.

سعید شیبانی وعده داد که  نتیجه ‌بررسی ها حتما اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان در مورد شایعات پیرامون این این انفجار گفت: تا تکمیل تحقیقات نمی شود فعلا اظهار نظری کرد.