قصابِ سه قوچ وحشی در دام ماموران
قصابِ سه قوچ وحشی در دام ماموران

شکارچی غیرمجاز قوچ وحشی در دام ماموران پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور گرفتار شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: پس از دریافت گزارش موثق مردمی درباره شکار غیرمجاز و فروش گوشت حیوانات وحشی توسط یک شکارچی متخلف در یکی از روستاهای سرولایت نیشابور ماموران یگان حفاظت محیط زیست موفق به دستگیری این رشکارچی […]

شکارچی غیرمجاز قوچ وحشی در دام ماموران پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور گرفتار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: پس از دریافت گزارش موثق مردمی درباره شکار غیرمجاز و فروش گوشت حیوانات وحشی توسط یک شکارچی متخلف در یکی از روستاهای سرولایت نیشابور ماموران یگان حفاظت محیط زیست موفق به دستگیری این رشکارچی متخلف شدند.

نوربخش افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پناهگاه حیات وحش حیدری که با همکاری نیروهای پاسگاه خواجه آباد به محل اعزام شده بودند، در بازرسی از یک خانه، موفق شدند یک قبضه سلاح تک لول ساچمه زنی کالیبر 12 به همراه 51 تیر فشنگ ساچمه زنی، یک دستگاه دوربین چشمی، لاشه یک قطعه کبک، 10 کیلوگوشت متعلق به 3 راس قوچ وحشی و یک جفت شاخ قوچ اوریال وحشی را کشف و ضبط نمایند.

به گفته نوربخش، در این ارتباط پرونده قضایی تشکیل و به استناد ماده 12قانون شکار و صید فرد متخلف با اتهام شکار غیرمجاز سه راس قوچ وحشی و یک قطعه کبک به مراجع قضایی معرفی شد.

بر اساس مصوبه شماره 38 شورای عالی  حفاظت محیط زیست بهای هرراس قوچ وحشی یکصد میلیون ریال و بهای هر قطعه کبک دو میلیون ریال تعیین شده است.