قلبي در خانه منتظر شماست
قلبي در خانه منتظر شماست

راه هاي ايجادآرامش در خانواده قلبي در خانه منتظر شماست سلام دوستان عزيز! اميدوارم به برکت اعياد شادماني قربان و غديرهمراه با خانواده محترم همواره سرشار از شادي و عشق باشيد. اگرخوانندگان و مخاطبان ارجمند به خاطرداشته باشند درشماره هاي قبل راه هاي ايجاد آرامش درخانواده ازجمله راه هاي مبارزه با ويژگي ها و صفات […]

راه هاي ايجادآرامش در خانواده

قلبي در خانه منتظر شماست

سلام دوستان عزيز! اميدوارم به برکت اعياد شادماني قربان و غديرهمراه با خانواده محترم همواره سرشار از شادي و عشق باشيد. اگرخوانندگان و مخاطبان ارجمند به خاطرداشته باشند درشماره هاي قبل راه هاي ايجاد آرامش درخانواده ازجمله راه هاي مبارزه با ويژگي ها و صفات نامطلوب، راه هاي کنترل و مهار فشارهاي رواني و مقابله باطفره روي يا (سندرم فردا) بيان جهت شد. اما از آن جا که نحوه ورود ما به منزل و چگونگي برخورد با اعضاي خانواده تاثير بسيارزيادي بر بهبودکيفيت روابط ما و ايجادنشاط و آرامش درخانواده مي گذارد، در اين شماره به اين موضوع اشاره مي گردد.

آيا فکر مي کنيد خانواده در انتظار شما نيست؟

آيا تا حالا به اين مسئله فکرکرده ايد؟ آيا واقعا چشماني در انتظار شما نيست. آيا قلب هايي براي رسيدن شما به منزل لحظه شماري مي کند؟ اگرنه چرا؟ و اگر آري، شما به هنگام ورودتان به اين چشم هاي منتظر و قلب هاي مشتاق چگونه پاسخ مي دهيد؟ آيا هنگام ورود به منزل چهره اعضاي خانواده از هم باز مي شود و لبخند بر لبان جاري مي شود؟ يا اين که ترس، دلهره و اخم برفضاي منزل حاکم مي شود؟ به نظر شما در يک زندگي سالم کدام يک اتفاق مي افتد؟ به نظر مي رسد افرادي که فضاي حاکم برزندگي شان فضاي دوستانه وصميمي است، اغلب شيوه هاي زير را به کار مي گيرند. شما نيز مي توانيد با استفاده از اين شيوه ها در موقع ورودتان به منزل صميميت و آرامش را در محيط خانواده به ارمغان آوريد:

1- هنگام ورود به خانه در سلام کردن سبقت بگيريد و نشان دهيد از اين که دوباره به منزل برگشته ايد، احساس راحتي مي کنيد.

2- اگر همسرتان خود را براي ورود شما آماده کرده است به اين مسئله توجه کنيد و از او و کارهايي که انجام داده است، تعريف کنيد.

3- با افراد خانه يکي يکي احوالپرسي کنيد. براي فرزندان شما خستگي پدر و مادر مفهومي ندارد.

4- اگر قرار است ساعت معيني در خانه باشي، . سعي کنيد درآن ساعت در منزل باشيد. بد قولي شما آمادگي افراد خانواده را از ميان مي برد.

5- اگر از چيزي ناراحت ايد و يا حوصله نداريد، به همسرتان بگوئيد که از چيزي بيرون از خانه دلخوريد و با کمي استراحت حال تان بهترخواهد شد.

6- توجه داشته باشيد که بودن در خانه و تربيت فرزندان و رسيدگي به امور خانه کم تر از تلاشي که شما بيرون از منزل داريد، نيست. به خاطر آن قدردان زحمات همسرتان باشيد.

7- در بيان احساسات مثبت خود به همسر و فرزندان تان ترديد نکنيد.

8- مشارکت شما در کارهاي خانه، حتي به مقدار کم، موجب رضايت و لذت بخش شدن امور خانه براي همسرتان مي شود و مهم تر اين که: حس مسئوليت و همکاري را در فرزندان تان رشد داده و تقويت مي کند.

9-از خلاقيت تان در ورود به منزل استفاده کنيد. هر از گاهي شيريني يا ميوه مورد علاقه افراد خانواده را تهيه کنيد. گاهي باخريد روزنامه، مجله يا کتاب و… وارد منزل شويد.

سعادت مند باشيد!

نویسنده :علیرضا حدادی