خودنويسم را از آفتاب پر مي کنم! ( کلبه کتاب )
خودنويسم را از آفتاب پر مي کنم! ( کلبه کتاب )

مهرنوش چمني درود گرم بر همراهان کتاب نامه! الان دماي هوا به حدي رسيده که فقط بايد زير کرسي با شير کاکائوي داغ، کتاب خوند، و ديگر هيچ. خيلي فوري بريم سراغ کتاب تازه‌ي اليف شافاک، نويسنده‌ي ملت عشق. کتاب تازه‌ي ايشون «شير تلخ» نام داره و حتي شير سياه هم ترجمه شده. خانم شافاک […]

مهرنوش چمني

درود گرم بر همراهان کتاب نامه! الان دماي هوا به حدي رسيده که فقط بايد زير کرسي با شير کاکائوي داغ، کتاب خوند، و ديگر هيچ. خيلي فوري بريم سراغ کتاب تازهي اليف شافاک، نويسندهي ملت عشق. کتاب تازهي ايشون «شير تلخ» نام داره و حتي شير سياه هم ترجمه شده. خانم شافاک پس از تولد اولين فرزندش دچار افسردگي و بحران ميشه و نقش جديدش به عنوان مادر اونو دچار مشکلاتي ميکنه. کتاب «شير تلخ» هم به بحران هويت در افراد ميپردازه. هر ساله هزاران زن در سراسر جهان به افسردگي پس از زايمان دچار ميشن و اليف شافاک به عنوان فردي که اين مشکل رو تجربه کرده، رماني جديد و جذاب خلق ميکنه. (وبسايت آمازون)

***شير تلخ/ اليف شافاک/ نشر ميلکان/ قيمت 22 هزار تومان

اکو

اگه هنوز شير کاکائو داريد بريم سراغ يک رمان نوجوان سه جلدي از نشر خوب پرتقال. رمان «اکو» نوشتهي پم مونيوس رايان، يک کتاب جذاب و مهيج فانتزي براي يازده ساله تا 110 سالهها هست! «اتو» هنگام بازي در جنگل کتابي رو از يک کولي ميخره و بعد با شخصيتهاي اون کتاب در دنياي واقعي رو به رو ميشه. يک جادو اين پسر رو به ساز دهني و شخصيتهاي کتاب متصل ميکنه. حالا اتو بايد راهي براي باطل کردن سحر خودشون و نجات اون سه شخصيت پيدا کنه. اين کتاب در سال 2015 و 2016 برندهي چهار جايزه از جمله جايزه نيوبري شده.

***اکو/ پم مونيوس رايان/ نشر پرتقال/ قيمت جلد اول 14 هزار تومان

آنچه اتفاق افتاد

از کتابهاي داغ ديگه، کتاب «آنچه اتفاق افتاد» نوشتهي خانم هيلاري کلينتون هست. خانم کلينتون بعد از شکست درانتخابات رياست جمهوري، خاطرات و رويدادهايي که در دوران انتخابات رخ داده و مسيري که طي شد تا پس از انتخاب شدن آقاي ترامپ به رياست جمهوري رو به رشته تحرير در آوردن. ايشون در کتاب به دلايلي که باعث شد نامزد رياست جمهوري بشن، اشاره کردن. اين کتاب با ترجمه خانم جعفري نميني وارد بازار کتاب شده.

***آنچه اتفاق افتاد/ هيلاري رودهام کلينتون/ نشر نسل نو انديش/ قيمت 3900 تومان

تازه ها

سري هم به تازههاي نشر ميزنيم.

نامههاي پرويز شاپور به پسرش کاميار، توسط خود کاميار شاپور گردآوري و توسط نشر مرواريد به چاپ رسيده. اين کتاب با عنوان «خودنويسم را از آفتاب پر مي کنم» با قيمت 18 هزار تومان منتشر شده.

نشر چشمه هم چند کتاب تازه در زمينههاي مختلف منتشر کرده:

عصب كشي/ نويسنده: محمدهاشم اکبرياني/ ناشر: چشمه/ موضوع: رمان ايراني/ قيمت: 29000 تومان

عشقهاي زودگذر ماندگار/ نويسنده: آندري سرگيويچ مکين/ مترجم: اسدالله امرايي / ناشر: چشمه / موضوع: رمان خارجي/ قيمت: 11500 تومان

سانت هايي براي تينا/ نويسنده: کتايون ريزخراتي/ ناشر: چشمه/ موضوع: شعر فارسي/ قيمت: 13000 تومان

نشر آوند دانش هم چند کتاب «داميز براي کودکان» منتشر کرده که عناوين جالبي دارند:

طراحي بازي هاي ديجيتالي/ نويسنده: درک برين/ مترجم: نيلوفر رحيم زاده/ ناشر: آوند دانش/ موضوع: علمي/ قيمت: 19000 تومان

کتابهاي ديگر ازاين سري برنامه نويسي کامپيوتري، آزمايشهاي علمي، و ساخت ربات نام دارند که همگي با قيمت 19000 منتشر شدند.

اين دوتا رمان هم طرفداراي خاص خودشون رو دارن:

شگفتي/نويسنده: اما داناهيو/ مترجم: مهسا خراساني/ ناشر: ستاک/ موضوع: رمان خارجي/ قيمت: 31000 تومان

شهر خرس ها/ نويسنده: فردريک بکمن/ مترجم: غزاله رمضاني/ ناشر: آواي چکامه،قاصدک صبا/ موضوع: رمان خارجي

و براي دوستاني که معتقدند کار براي تراکتوره! اين کتاب حتما جالب خواهد بود:

چگونه کمتر کار کنيم/ نويسنده: لئو باباتا/ مترجم: ليلا شاپوريان/ ناشر: هنوز/ موضوع: روانشناسي/ قيمت: 16000 تومان

تا ديداري ديگر بدرود!

ماجراي گريس!

مهدي کاکولي: آمدم که توضيح بدهم هفته قبل در همين بخش يک سوتي داشتم! اگر يادتان باشد در معرفي کتاب «از سرد و گرم روزگار» نوشته بودم درويشي از دستان احمد زيدآبادي گريس را به جاي حلوا خورد! راستش بعدا که متن کتاب را کامل خواندم متوجه شدم در آن بخش آقاي زيدآبادي داشتند از شخص ديگري نقل قول مي کردند و در اين ماجراي گريس خوران نقشي نداشته اند. حالا که اين توضيح را دادم اين را هم اضافه کنم که کل کتاب را خيلي سريع و با اشتياق خواندم. خاطرات روزمره و تلخ و شيرين هاي زندگي نويسنده واقعا جالب بود. البته اين کتاب، خاطرات آقاي زيدآبادي تا هجده سالگي است و اميدوارم جلد يا جلدهاي بعدي هم به زودي منتشر شوند. کتاب را که مي خواني حيرت مي کني که چنين شخص صميمي و صادقي چرا بايد سال هايي از عمرش را در زندان بگذراند. شايد مشکل اش همين روراستي در زمانه اي است که ريا و چندچهره بودن نهادينه شده و هيچ کداممان جرات و جسارت نوشتن بي حذف و سانسور زندگي مان را نخواهيم داشت.