حسين ا…کرم در مسجد قدس نيشابور:  برجام، «جام زهر» است
حسين ا…کرم در مسجد قدس نيشابور:  برجام، «جام زهر» است

  * آقاي سيد محمد خاتمي رئيس جمهور دوره اصلاحات مسئول تبليغات بود، يک نامه به امام دادند که مردم انگيزه رفتن به جنگ را ندارند، دولت و تيم اقتصادي آقاي موسوي و روغني و زنجاني نامه دادند که ما دلار نداريم نمي توانيم پشتيباني کنيم و مهمات تهيه کنيم، حتي گندم و نان مردم […]

 

* آقاي سيد محمد خاتمي رئيس جمهور دوره اصلاحات مسئول تبليغات بود، يک نامه به امام دادند که مردم انگيزه رفتن به جنگ را ندارند، دولت و تيم اقتصادي آقاي موسوي و روغني و زنجاني نامه دادند که ما دلار نداريم نمي توانيم پشتيباني کنيم و مهمات تهيه کنيم، حتي گندم و نان مردم را نمي توانيم تامين کنيم، جنگ را تمام کن. 

* هزينه سازش زياد است و ممکن است منجر به تغيير رژيم به دست خودمان شود نه به دست آمريکايي ها، خودمان از ترس دشمن خودکشي کنيم.

آزاده مهديار/ حسين ا…کرم در مسجد قدس نيشابور به دعوت بسيج منطقه و هيئت امناي مسجد، طي سخناني برجام را با «جام زهر» و قطعنامه 598 قياس کرد و برخي مواضع رئيس جمهور را ضد رهبري ناميد و از نياز کشور به «چالش براي دشمن با عقلانيت انقلابي» سخن گفت. اين سردار پيشين سپاه که تشکل متبوع ش (انصار حزب ا…)  در دهه 70 خورشيدي به برخوردهاي خشونت بار با مخالفان و ايجاد گروه هاي فشار شناخته مي شود، همچنين دخالت سپاه در پروژه هاي اقتصادي را يک ضرورت دانست.

در اين مراسم که روز پنجشنبه، پنج مرداد به مناسبت سالروز عمليات مرصاد و گرامي داشت شهداي ترور برگزار شد، اين عضو موسس گروه «انصار حزب ا…» و رئيس شوراي هماهنگي  اين گروه با بيان سه موضوع اساسي بحث خود، گفت: يکي شهداي ترور، که از 17 هزار شهيد ترور در کشور ما بيش از 75 درصد آن از نيروهاي مردمي هستند؛ موضوع ديگر عمليات مرصاد است و سومين بحث منافقين است که مي توانيم از آن به عنوان «نهروان ايراني» نام ببريم.

وي در شبيه سازي ميان تاريخ صدر اسلام با وقايع انقلاب گفت: از «منافقين خودمان» هم مي توانيم به همين شکل نام ببريم چون اين ها در بُعد محور دين تحت عنوان «مجاهدين خلق» شکل گرفتند و گرايش هاي اسلامي داشتند و در دهه 40 وارد مبارزه مسلحانه با رژيم طاغوت شدند، دو تا اتفاق در اين ها مي افتد که نشان دهنده نفاق است؛ يکي انحراف ايدئولوژيک به سمت مارکسيست و گرايش به سمت ليبراليسم پس از پيروزي انقلاب.

وي افزود: اين نشان دهنده نفاق آنها بود چراکه اعتقاد کاملي به اسلام نداشتند، يک دفعه براي مبارزه به سمت الگوي مارکس مي روند و يک بار براي اداره کشور به سمت ليبراليسم.

وي افزود: وقتي با اين ترورها به نتيجه نرسيدند مشهور است که با لباس مبدل از کشور به پاريس فرار کردند، بعد از آن منافقين دوره سوم تحول ايدئولوژيک شان صورت مي گيرد و به شکل دشمن جدي و محارب در مي آيند و در خدمت صدام جاسوسي مي کنند.

وي در فراز ديگري از سخنان خود، پذيرش قطع نامه شوراي امنيت و آتش بس با عراق را سازش هزينه بار و به ادعاي او تحت تاثير برنامه ريزي خارجي عنوان کرد و افزود:  اين ها برنامه ريزي کردند براي براندازي؛ اين بار از بيرون. بعد از قطعنامه 598 دشمن احساس کرد ما سست شديم، البته جام زهري که به امام خورانده شد بر همين اساس است؛ آقاي خاتمي مسئول تبليغات (جنگ) بود، يک نامه به امام دادند که مردم انگيزه رفتن به جنگ را ندارند جنگ را تمام کن! دولت و تيم اقتصادي آقاي موسوي و روغني و زنجاني نامه دادند که ما دلار نداريم نمي توانيم پشتيباني کنيم و مهمات تهيه کنيم حتي گندم و نان مردم را نمي توانيم تامين کنيم جنگ را تمام کن! امام فرمودند اگر مردم به جبهه نمي آيند من دستور جهاد مي دهم، باز گفتند اگر شما مشکل مالي داريد ماليات بگيريد، آن ها گفتند ماليات زياد گرفتيم، مردم ديگر نمي توانند بپردازند، امام گفتند استقراض کنيد، پيش فروش نفت کنيد، امام تن نداده بود به جام زهر.

او در ادامه ادعاهاي خود درباره تاريخ معاصر افزود: نامه سوم، نامه محسن رضايي است، اين ها کساني هستند که جام زهر به امام خوراندند، ايشان نفر سومي است که در کنار آقاي هاشمي جمع بندي کننده جام زهر است. فرمانده سپاه هم به امام مي گويد ما نيازمند سلاح هاي مختلف هستيم و با همين امکانات تا 5 سال آينده پيروزي نداريم، اين نقاط ضعفي که به امام مي گويند به گوش دشمن هم رسيده و فکر مي کند کشور ما ضعيف شده و باز حمله مي کند. به همين خاطر در بيست و نهم تير سال 67 قطعنامه را اعلام رسمي مي کنيم، دشمن متوجه اين ضعف مي شود و به جاي اين که قطعنامه اي را که قبلا امضا کرده بپذيرد، حمله مجدد به ايران مي کند؛ اين هزينه سازش است، چرا سازش مي کنيم؟

وي افزود: وقتي که توان ايستادگي نداريم دشمن از اين بهره گيري کرده و ما را عقب زده، چيزي که دوباره ما را در جنگ نگه داشت، انگيزه مقاومت و شهادت طلبي بود. چنان چه امام فرمودند اگر مي دانستم مردم اين طور انگيزه حضور در جبهه را دارند من قطعنامه را نمي پذيرفتم.  بالاخره موفق مي شويم دشمن را به عقب برانيم.

اين عضو انصار حزب ا… از اين بخش از سخنان ش چنين نتيجه گرفت که با مقاومت بر دشمن غلبه کرديم نه با سازش.

ا…کرم در ادامه بيان کرد: نتيجه گيري من مقايسه پذيرش جام زهر با برجام است، برجام هم به نوعي از طرف رهبر انقلاب به عنوان نرمش قهرمانانه ناميده شده اما در حقيقت به عنوان يک حرکت سازشي مطرح شد. در برجام با کشورهاي 5 به اضافه يک وارد مذاکره شديم و متاسفانه به دو دليل که خطوط قرمز را رعايت نکرديم شاهد تبديل شدن برجام به جام زهر شديم، آن دو خط قرمزي که رهبري گفتند و ما عمل نکرديم، يکي اين که شما به طور پلکاني از مسائل هسته اي هر چه قدر مي خواهيد به دست بياوريد در مقابل تحريم ها را برداريد، يعني اگر مي خواهيد غني سازي بيست درصدي را خاموش کنيد در مقابل تحريم هاي مالي و بانکي را برداريد بعد مرحله دوم، اگر مي خواهيد در اراک مرکز اتمي را تعطيل کنيد، قلب راکتورش را سيمان بکشيد با آزاد سازي فروش نفت اين کار را بکنيد، در نهايت اگر در نطنز سانتريفيوژهاي در حد بيست هزار تا را به زير 6 هزار تا برسانيد، سرمايه گذاري در ايران و فروش قطعات هواپيما را آزاد کنيد، اما متاسفانه ما همه تعهدات مان را يک جا انجام مي دهيم آن ها منهاي بخش نفت بقيه تعهدات را اصلا انجام نمي دهند.

وي با بيان اين که در اين جا از موضع آقاي حسين شريعتمداري دفاع مي کنيم که گفت دولت ما لياقت ادامه پرونده هسته اي را ندارد اگر دست ايشان باشد بايد دائم عقب نشيني کنيم، افزود: هزينه سازش زياد است و ممکن است منجر به تغيير رژيم به دست خودمان شود نه به دست آمريکايي ها خودمان از ترس از دشمن خودکشي کنيم.

وي با متهم کردن دولت به اتخاذ  مواضع ضد رهبري مدعي شد: مثلا در سند 2030 حضرت آقا مي گويند بايد کنار گذاشته شود آقاي رئيس جمهور مي گويد من تا وقتي هستم 2030 را ادامه مي دهم، اين قابل قبول نيست، يا رهبر انقلاب مي گويد ما بايد کشور اول منطقه شويم ايشان مي گويد «نه، منطقه ما بايد پرقدرت شود.»

وي در پايان اظهار داشت: هزينه در چالش سازي اگر همراه با عقلانيت انقلابي باشد کمتر از هزينه در سازش است، ما اميدواريم اين مسير را با تعقل انقلابي به پيش ببريم.