بازداشت 5 شکارچی در نیشابور
بازداشت 5 شکارچی در نیشابور

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: پنج شکارچی غیرمجاز به جرم «شروع به شکار» در ماموریت های جداگانه ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند. محمدمهدی نوربخش گفت: با دریافت گزارش مردمی مبنی بر حضور غیرمجاز افرادی در پناهگاه حیات وحش حیدری بلافاصله ماموران به محل اعزام شده و پس از هماهنگی با مقام […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: پنج شکارچی غیرمجاز به جرم «شروع به شکار» در ماموریت های جداگانه ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.

محمدمهدی نوربخش گفت: با دریافت گزارش مردمی مبنی بر حضور غیرمجاز افرادی در پناهگاه حیات وحش حیدری بلافاصله ماموران به محل اعزام شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی سه شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.
به گفته وی، در ماموریت دیگری در بازرسی از یک مزرعه در حاشیه پناهگاه حیات وحش حیدری یک قبضه سلاح گلوله زنی به همراه پنج تیر فشنگ جنگی غیرمجاز کشف و ضبط و در این خصوص دو متخلف دستگیر و با حکم قضایی 24 ساعت بازداشت شدند.
او ادامه داد: برای دستگیرشدگان پرونده قضایی تشکیل شده و متخلفان به جرم شروع به شکار به مرجع قضایی معرفی شده اند.
20 درصد از مساحت 117 هزار و 769 کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد و مساحت زیستگاه های استان دو میلیون و 500 هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای 41 منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل 28 اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکار ممنوع است  که مناطق رییسی و حیدری نیشابور، دو پناهگاه مهم حیات وحش این استان هستند.