زن جوان در دام نقشه شوم برادر شوهرش و دوقلوهاي تبهکار
زن جوان در دام نقشه شوم برادر شوهرش و دوقلوهاي تبهکار

زن جوان که آبرويش را در خطر مي‌ديد راهي پليس فتا شد تا عاملان انتشار تصاوير خصوصي وي را شناسايي کنند، پرونده‌اي که در نهايت به دستگيري برادران دوقلو ختم شد. زن جوان از طريق دوستان و آشنايان متوجه مي‌شود تعدادي از تصاوير خصوصي وي به همراه مطالبي کذب در فضاي مجازي منتشر شده است. […]

زن جوان که آبرويش را در خطر مي‌ديد راهي پليس فتا شد تا عاملان انتشار تصاوير خصوصي وي را شناسايي کنند، پرونده‌اي که در نهايت به دستگيري برادران دوقلو ختم شد.

زن جوان از طريق دوستان و آشنايان متوجه مي‌شود تعدادي از تصاوير خصوصي وي به همراه مطالبي کذب در فضاي مجازي منتشر شده است. وي در ابتدا باورش نمي‌شود و مسئله را به شباهت‌هاي ظاهري ربط مي‌دهد، اما وقتي که بيشتر پيگير مي‌شود، مي‌بيند که عکس‌هاي خود اوست که به همراه نوشته‌هايي کاملاً کذب منتشر و آبروي او را هدف قرار داده است.

سرهنگ بيات مختاري، فرمانده انتظامي نيشابور در تشريح جزييات اين پرونده  گفت: زن جوان بلافاصله با راهنمايي يکي از آشنايان اقدام به طرح شکايت کرده و راهي پليس فتا مي‌شود.

او به افسر پرونده مي‌گويد: حدود سه هفته قبل در مراسمي عمومي حضور پيدا کردم که جمعيت زيادي در آن شرکت داشتند، پس از پايان مراسم متوجه شدم که موبايلم از داخل کيفم يا جيبم به سرقت رفته است. مدتي بعد فردي ناشناس با من تماس گرفت و گفت که موبايل شما را صحيح و سالم تحويل تان خواهم داد. بنابراين بنده منتظر ماندم. وي در تماس ديگري عنوان کرد که تلفن همراه شما را در سطل زباله يکي از خيابان‌ها جاسازي کردم، زودتر به آنجا برويد و موبايل تان را برداريد تا رفتگرها اقدام به تخليه زباله‌ها نکرده‌اند.

زن جوان در ادامه گفت: بلافاصله به محل مراجعه کردم و ديدم که سارق يا سارقان موبايل را به شيوه ماهرانه‌اي جاسازي کرده و هيچ اثر و نشانه‌اي از خود برجاي نگذاشته‌اند، اندکي از کساني که در اطراف سطل زباله حضور داشتند و از کسبه محل پرس وجو کردم، اما آن‌ها هم هيچ مورد مشکوک يا شخصي را اطراف سطل زباله رؤيت نکرده بودند که سرنخي به دستم بيايد.

زن جوان خاطرنشان کرد: پس از بررسي گوشي دريافتم که سيم کارت و حافظه گوشي موجود نمي‌باشد و سارقان فقط گوشي را بازگردانده‌اند، بنابراين اقدام به سوزاندن سيم کارت و دريافت سيم کارت جديد کردم، غافل از اينکه ممکن است آن‌ها در همين مدت اقدام به سوءاستفاده از سيم کارت من کرده باشند.

از ديگر سو مأموران پليس فتا در بررسي‌هاي فني و تخصصي دريافتند که سارق يا سارقان سيم کارت را روي گوشي ديگري فعال کرده و به تمام اطلاعات خصوصي مالباخته دست يافته‌اند.

سارق يا سارقان پس از دستيابي به اطلاعات خصوصي وي، اقدام به انتشار تصاوير خصوصي او به همراه مطالب کذب کرده‌اند.

اما تلاش مأموران پليس فتا به همين جا ختم نشد، آن‌ها تلاش‌هاي خود را ادامه دادند و متهم را رديابي و شناسايي کردند. آن‌ها پس از دريافت حکم قضايي در يک عمليات حساب شده اقدام به دستگيري وي کرده و متهم را به مرکز پليس فتا منتقل کردند.

متهم اصلي که مردي 29 ساله بود در مواجهه با ادله و مستندات ديجيتالي پليس فتا به بزه انتسابي اقرار کرد و گفت که اين کار را با کمک و همدستي برادر دوقلويش و برادرشوهر شاکي انجام داده است.

اين اعترافات پرونده را وارد فاز جديدي کرد، جايي که بايد دنبال دلايل و انگيزه‌هاي سرقت و انتشار تصاوير گشت.

متهم گفت: آن روز که اين خانم در مراسم عمومي حاضر شد، نقشه سرقت موبايلش را طراحي کرده و در يک فرصت مناسب اقدام به سرقت از او کرديم. پس از اين کار و براي اينکه وي براي سرقت موبايلش شاکي نشود با او تماس گرفتيم و گفتيم که موبايلش را به او بازمي‌گردانيم، موبايل را در يک سطل زباله جاسازي کرده و به او برگردانديم، اما در همان مدت اطلاعات و تصاوير شخصي او را از موبايلش کپي کرده بوديم.

بعد از گذشت مدتي برادرشوهر شاکي که با وي اختلافات خانوادگي داشت، نقشه خود را به ما ديکته کرد و کار شروع شد، عکلس‌هاي خصوصي اين خانم را به همراه مطالبي کاملاً کذب در فضاي مجازي منتشر کرده و براي تمام فهرست موجود در گوشي‌اش ارسال کرديم.

پس از اين اعترافات مأموران پليس فتا وارد عمل شده و در عمليات‌هاي جداگانه‌اي برادر دوقلو و برادرشوهر شاکي نيز بازداشت شدند. اين سه متهم همراه پرونده راهي دادسرا شدند تا مجازات اين مزاحمت و آبروريزي مجازي را به صورت کاملاً واقعي تحمل کنند.