خواستگار کينه جو دستش رو شد
خواستگار کينه جو دستش رو شد

خواستگار کينه جو که اقدام به انتشار تصاوير خصوصي دختر جوان در فضاي سايبر کرده بود توسط پليس شناسايي و دستگير شد. فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي انتشار تصاوير خانمي جوان در شبکه اجتماعي اينستاگرام تيمي از کارشناسان پليس فتا براي بررسي موضوع وارد […]

خواستگار کينه جو که اقدام به انتشار تصاوير خصوصي دختر جوان در فضاي سايبر کرده بود توسط پليس شناسايي و دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي انتشار تصاوير خانمي جوان در شبکه اجتماعي اينستاگرام تيمي از کارشناسان پليس فتا براي بررسي موضوع وارد عمل شدند.

سرهنگ «حسين بيات مختاري» افزود: در بررسي اظهارات شاکي پرونده مشخص شد فردي ناشناس با ايجاد يك صفحه جعلي در شبكه اجتماعي اينستاگرام و ارسال تصاوير خصوصي و خانوادگي به همسرش که به تازگي ازدواج کرده موجب هتک حيثيت و اختلافات خانوادگي شده است.

وي تصريح کرد: در ادامه تحقيقات از شاکي مشخص شد در شهريور ماه سال جاري لپ تاپ ، كارت هاي عابر بانك و مقاديري طلا از داخل خودرو وي سرقت شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور اظهار داشت: کارشناسان پليس فتا با يک سري تحقيقات فني عامل انتشار تصاوير خصوصي را که خواستگار قبلي شاکي پرونده است شناسايي و با هماهنگي قضائي دستگير کردند.

متهم در مواجهه با ادله ديجتالي لب به اعتراف گشود و با ندامت از فعل مجرمانه اش اظهار داشت پس از چند مرحله خواستگاري و جواب رد، پس از تعقيب وي در حالي که درب خودرو وي باز بود لپ تاپ و ديگر وسايل را سرقت با هدف انتقام گيري يك صفحه جعلي در اينستاگرام ايجاد و عكس هاي خصوصي اش را در اين صفحه پس از  اشتراك گذاري  براي همسرش ارسال كردم .

وي با اشاره به معرفي متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: فضاي سايبري مکاني براي عقده گشايي و کينه جويي نيست و هيچ رد پايي از چشم تيزبين پليس دور نخواهد ماند و هر كسي كه به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتك حيثيت در محيط مجازي کند بر اساس قانون جرائم رايانه اي افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم مي شود.

سرهنگ بيان مختاري در پايان به شهروندان توصيه کرد: از نگهداري تصاوير شخصي و خانوادگي خود در گوشي هاي تلفن همراه و رايانه خودداري کرده و به هيچ عنوان گوشي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند و همواره از کدهاي امنيتي براي جلوگيري از سرکشي افراد غيرمجاز در گوشي هاي خود استفاده کنيد.