روايت علم الهدي در نيشابور , از گفت وگوي خودش با رييس جمهور درباره کنسرت
روايت علم الهدي در نيشابور , از گفت وگوي خودش با رييس جمهور درباره کنسرت

احمد علم الهدي، امام جمعه مشهد، که از مخالفان سرسخت برگزاري هرگونه کنسرت موسيقي اعم از سنتي، پاپ و… است، با اشاره به حاشيه‌هاي صورت گرفته درباره برگزاري کنسرت‌ موسيقي در مشهد، ماجراي گفت‌ وگوي خود با رئيس‌جمهور را در اين زمينه تشريح کرد. به نوشته کيهان، احمد علم‌الهدي، امام‌جمعه مشهد در برنامه سفر خود […]

احمد علم الهدي، امام جمعه مشهد، که از مخالفان سرسخت برگزاري هرگونه کنسرت موسيقي اعم از سنتي، پاپ و… است، با اشاره به حاشيه‌هاي صورت گرفته درباره برگزاري کنسرت‌ موسيقي در مشهد، ماجراي گفت‌ وگوي خود با رئيس‌جمهور را در اين زمينه تشريح کرد.

به نوشته کيهان، احمد علم‌الهدي، امام‌جمعه مشهد در برنامه سفر خود به شهرستان نيشابور، که دو هفته پيش صورت گرفت، در ديدار با  گروهي از مردم و فعالان فرهنگي شهرستان در پاسخ به يکي از جوانان حاضر در جلسه که گفت «مشکل امروز جوانان برگزاري کنسرت نيست»، تصريح کرد: اتفاقا مشکل اول جوانان همين مسئله است چرا که با اين ترويج فجايع، دشمن مي‌خواهد سفره دين را از زير پاي جوان ما بکشد تا تمام قدرت و استعداد و احساس خود را در خدمت شکم و شهوتش قرار مي‌دهد و دشمن به راحتي از اين جوان براي خود مزدور بسازد.

وي اشتغال، ازدواج، زندگي، خانه و درآمد را مشکل جوانان دانست و گفت: اين گونه نيست که ولنگاري فرهنگي مشکل جوانان ما نباشد. ولنگاري فرهنگي در انقلابي بودن جوانان ما ايجاد رکود مي‌کند.

علم‌الهدي تصريح کرد: مسئله کنسرت، مسئله موسيقي نيست؛ درباره موسيقي مراجع فتوا داده‌اند و شما بر اساس فتواي مرجع خود حلال و حرامش را تشخيص مي‌دهيد. مشکل کنسرت، حواشي آن است. بنده به آقاي رئيس‌جمهور و آقاي وزير ارشاد هم اين حرف را گفته ام.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: چندي پيش که آقاي رئيس‌جمهور به مشهد آمده بود، به من گفت؛ «فکر مي‌کنم شما با نقاره خانه امام رضا(ع) هم روزي مخالفت کنيد»، به ايشان گفتم «اشتباه مي‌کنيد؛ بنده نه تنها با نقاره خانه امام رضا(ع) مخالفت ندارم بلکه با 20 آموزشگاه بزرگ موسيقي که امروز در مشهد مشغول به فعاليت هستند هم مخالفت نکرده‌ام. بعضي آموزشگاه‌هاي موسيقي مشهد از آموزشگاه‌هاي تهران هم وسيع‌تر هستند. بنده با فسق و فجوري که در حاشيه کنسرت صورت مي‌گيرد و جرياني است که نسل جوان ما را به فساد مي‌کشاند، مخالفم».

وي يادآور شد: اينکه بنده گفتم «استان خراسان و مشهدِ امام رضا(ع) مستثني باشد»، به اين معنا نبوده که قانون خود مختار اجرا شود؛ به آقاي روحاني هم گفتم خداوند در قرآن مي‌فرمايد ما حريم مسجدالاقصي را مبارک کرديم؛ اگر مسجدالاقصي «بارکنا حوله» است، حرم امام رضا(ع)، اين گونه نيست؟ اين را بايد بپذيريم که بزرگ‌ترين هدف دشمن براي براندازي انقلاب و اسلام، کشيدن سفره دين از زير پاي جوانان ماست.

روز بيست و دوم مرداد ماه سال جاري، امام جمعه مشهد در خطبه‌هاي نماز جمعه مخالفت خود را با برگزاري کنسرت در مشهد، ابراز داشت. به دنبال آن برخي رسانه ها و نيز افراد در قضاي مجازي از اين اظهار نظر، به نظام ملوک الطوايفي در کشور و … تعبير کرده و رييس جمهور هم در واکنش به اين نظر، گفته بود: «يک جا مي‌خواهد کنسرتي برگزار شود مجلس قانون‌گذاري شکل مي‌گيرد! در حالي که ما مجلس شوراي اسلامي داريم و هرکسي که صبح بيدار مي‌شود و يک تريبون پيدا مي‌کند نمي‌تواند قانون‌گذاري کند و وزير نيز نبايد  تبعيت کند چرا که وزير بايد تابع قانون باشد».