اتفاق کم نظير کسب سه رکورد ملي شنا توسط جوان نيشابوري ,  شناگر نيشابوري به المپيک توکيو مي انديشد
اتفاق کم نظير کسب سه رکورد ملي شنا توسط جوان نيشابوري ,  شناگر نيشابوري به المپيک توکيو مي انديشد

فرشيد اصغري/ سينا غلام پور، جوان موفق همشهري،  17سال دارد و 7 سال است كه ورزش شنا را شروع كرده و در 5 سالي که اين رشته را به صورت حرفه اي  دنبال کرده است، موفقيت هاي ارزشمندي کسب کرده که نويد ظهور ستاره اي را در آسمان ورزش کشور به نيشابوري ها مي دهد. […]

فرشيد اصغري/

22سينا غلام پور، جوان موفق همشهري،  17سال دارد و 7 سال است كه ورزش شنا را شروع كرده و در 5 سالي که اين رشته را به صورت حرفه اي  دنبال کرده است، موفقيت هاي ارزشمندي کسب کرده که نويد ظهور ستاره اي را در آسمان ورزش کشور به نيشابوري ها مي دهد.

سينا 27 آبان ماه امسال در مسابقات آسيايي ژاپن شركت كرد و توانست ركورد ملي ايران را در دو رشته دشوار 50 متر پروانه و 50 متر كرال پشت در رده جوانان جا به جا كند.

همه چيز به همين جا ختم نشد و اميددار شناي نيشابور و ايران دو هفته بعد از مسابقات آسيايي در ليگ برتر و در قالب تيم سرزمين موج هاي آبي ركورد ملي صد متر كرال سينه در رده جوانان را نيز ارتقا بخشيد.

اهداف بزرگ در سطح بين المللي و مسابقات آسيايي

موفقيت هاي چشم گير سينا غلامپور حالا باعث شده که او پس از اولين حضور مهم بين المللي اش به افتخارات ديگر بينديشد.

او به «خيام نامه» مي گويد: با توجه به اين كه مسابقات آسيايي تازه برگزار شده و توانستم ركورد ملي را ارتقا دهم؛ تمام تمركز خودم را براي حضور در المپيك 2020 توكيو ژاپن گذاشته ام كه در صورت فراهم بودن امكانات و شرايط، حضور در اين مسابقات دور از ذهن نخواهد بود.

اما اين شرايط و امکانات که غلامپور از آن مي گويد چيست؟ توقعات يک ملي پوش، براي برآوردن اين هدف چندان دور از دست نيست. کمي همت مسئولان و دلسوزان را مي طلبد تا الگويي فراهم شود براي جواناني که سلامت جسم و روح شان بايد اولويت اول همه دست اندرکاران باشد.

خود اين قهرمان، نداشتن مربي تغذيه و مربي بدنسازي را از مشكلات مهم كساني  مي داند كه شنا را به صورت حرفه اي دنبال مي كنند. مشکلي که رفع آن تاثير زيادي بر عملکرد ورزشکاران گذاشته و مي تواند در روند كار آن ها را تغيير دهد. شايد صرف بودجه اندکي براي آموزش مربيان ورزشي موجود در شهرستان و استان بتواند گرهي بزرگ را براي قهرمان پروري در ورزش شهرستان ها باز کند.

به گفته اين ورزشکار، همچنين نبود سخت افزار هاي تمريني و تجهيزاتي که تهيه آن به صورت انفرادي گران قيمت است، اما سرمايه گذاري بر روي آن ها مي تواند افق هاي تازه اي را براي جوانان اين شهرستان بگشايد، نياز ديگري است که رفع آن همت دلسوزانه و متعهدانه را مي طلبد.

وي از کساني نام مي برد که در موفقيت او نقش ويژه داشته اند. ميثم سعادتي مربي اش، که چند سال است پا به پاي اودر اين رشته تلاش و انرژي صرف مي کند. همچنين آقاي شورورزي، مدير مسئول تربيت بدني آموزشگاه ها که در اين مدت كمك خوبي به او و ديگر ورزشکاران موفق اين رشته انجام داده است.

او از برنامه ورزشي اش به خيام نامه مي گويد: ما در طول هفته روزي 2 ساعت در استخر نور زير نظر مربي ها تمرين مي كنيم و همچنين تمرينات بدنسازي را انفرادي و به طور خصوصي انجام مي دهيم.

از ديگر اميدداران رشته اش در شهرمان مي پرسيم و متوجه مي شويم که جوانان ديگر همين نزديک، مي توانند افتخار آفريني هاي ورزشي نيشابور را تداوم بخشند: غير از من  افراد ديگري در سطح شهر مثل فرشيد قناعتي و علي فتحي هستند كه استعداد خوبي در شنا دارند و به تيم ملي هم دعوت شدند و تقريبا ما در 100 متر كرال سينه حرف اول را در كشور مي زنيم.

توضيح: در شماره پيشين خيام نامه، در معرفي اين قهرمان شنا، وي فرزند معاون فقيد فرماندار نيشابور در حادثه انفجار قطار در سال 82 معرفي شده بود که ضمن اصلاح و پوزش از ايشان وخوانندگان، يادآور مي شود وي برادرزاده زنده ياد مرتضي غلامپور است.