شگفتي آفريني آور روشندلان نيشابوري در مسابقات جهاني ; دانش آموزان با هزينه شخصي به مسابقات مي روند!
شگفتي آفريني آور روشندلان نيشابوري در مسابقات جهاني ; دانش آموزان با هزينه شخصي به مسابقات مي روند!

  آزاده مهديار/ «مسابقات UCMAS»(محاسبات ذهني سريع)  که مبتکر و مخترع آن «پرفسور دينووونگ» از کشور مالزي است، هر ساله در يک کشور دنيا برگزار مي شود.  درکشور ما نيز هر ساله توسط «موسسه نوانديشان پرتو راه ابريشم» مسابقات راه يابي دانش آموزان برتر به مسابقات جهاني برگزار شده و نيشابور نيز سومين سال شرکت […]

 

17آزاده مهديار/ «مسابقات UCMAS»(محاسبات ذهني سريع)  که مبتکر و مخترع آن «پرفسور دينووونگ» از کشور مالزي است، هر ساله در يک کشور دنيا برگزار مي شود.  درکشور ما نيز هر ساله توسط «موسسه نوانديشان پرتو راه ابريشم» مسابقات راه يابي دانش آموزان برتر به مسابقات جهاني برگزار شده و نيشابور نيز سومين سال شرکت در اين مسابقات را مي گذارند.

آخرين مسابقه جهاني اين روش يادگيري رياضيات، 11 نوامبر برابر با 21 آبان ماه امسال در کشور امارات برگزار شد که در آن بيش از 2500 شرکت کننده از 48 کشور در ده سطح به رقابت پرداختند. نفرات برتر در هر سطح به ترتيب حائز چهار رتبه مي شوند؛ قهرمان بزرگ از هر سطح يک نفر، قهرمان از هر سطح يک نفر، مقام اول از هر سطح دو نفر يا بيشتر، مقام دوم از هر سطح دو نفر يا بيشتر.

نماينده نيشابور خانه رياضيات شهرستان و زهرا انتظاري مربي و سرپرست تيم روشندل دانش آموزان شرکت کننده نيشابوري است. از اين رو با وي به گفت و گو مي نشينيم تا ضمن عرض تبريک و خدا قوت از جزئيات اين پيروزي بيشتر بدانيم.

زهرا انتظاري در رابطه با سهم شرکت کنندگان ايراني در اين مسابقات اظهار داشت: اين مسابقات از ساعت هشت صبح تا بيست و دو شب بيست و يکم نوامبر به طول انجاميد، 168 نفر بود که ايران توانست رتبه اول جهان به لحاظ تيمي را کسب کند.

وي در رابطه با سهم دانش آموزان نيشابوري از اين مسابقات گفت: از اين تعداد 5 نفر نيشابوري بودند که چهار نفرشان روشندل بودند. لازم به ذکر است از ميان تمامي شرکت کنندگان تنها پنج دانش آموز روشندل بودند که يک نفر از کشور هندوستان و چهار نفر از ايران که هر چهار نفر هم نيشابوري بودند و اين دانش آموزان هيچ تفاوتي در رقابت با ساير دانش آموزان نداشتند و همه در اين رقابت برابر بودند و کار اين دانش آموزان بسيار دشوارتر بود.

انتظاري در خصوص چگونگي پرداخت هزينه اين مسابقات بيان کرد: موسسه اي که اجراي اين مسابقات را بر عهده دارد خصوصي است و هزينه مسابقات را خود دانش آموزان پرداخت مي کنند و حتي مربي همراه هم هزينه رفت و برگشت را خودش مي پردازد.

وي با بيان نکته افزود: دانش آموزان نيشابوري پس از سه سال تلاش در اين موسسه به چنين مقام هايي دست پيدا کرده اند و ما تمام تابستان را تمام وقت و جدي با دانش آموزان به خصوص روشندلان کار کرديم. انتظاري ادامه داد: اين مسابقات سال آينده در کشور اندونزي برگزار مي شود و حال تجربه کافي براي آموزش بهتر دانش آموزان را داريم و خود بچه ها هم بسيار مشتاق تر شده اند.

اسامي اين افتخار آفرينان نيشابوري به اين شرح است:

سيد حسن سيد موسوي (روشندل) مقام اول جهان در رشته UCMAS  سطح inter B

اميرعباس سليماني (روشندل) مقام اول جهان در UCMAS  سطح inter A

زهرا قرباني (روشندل) مقام اول جهان در رشته UCMAS  سطح inter A

ابوالفضل برزنوني (روشندل) مقام اول جهان در رشته UCMAS  سطح elementary B

علي سليماني (عادي) مقام دوم جهان در رشته UCMAS  سطح inter B

به نظر مي رسد با درخشش دانش آموزان نيشابوري در اين مسابقات، انتظار تجليل و حمايت نهادهاي مختلف شهرستان از اين دانش آموزان و مربيان آنها به جا است.

لازم به ذکر است اين مسابقات شامل روش هاي نوين يادگيري و حل مسائل رياضي است که با سرعت بالا دانش آموزان را به پاسخ صحيح مي رساند و به دليل اين که نيازمند هماهنگي بين دو دست و مغز است، موجب توانمندي هوشي کودکان مي شود.